Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra weer TOP!!!!
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
12 maart 2011 om 23:11 #17234090
JA ik heb het al eerder twee keer gehad, starten en geen stuurbekrachtiging, en een stuur met een uitroep teken in display van toerenteller en het TC (traction) blijft dan ook branden..:wtf
Weer uit doen en weer starten en de boel doet het weer..???
Gekke is het gebeurt niet elke rit… zelfs niet elke week, maar toch is het niet prettig…
Garage zegt kan de olie…(te laag of zo niet zijn) deze vectra schijnt geen sensor voor stuurbekrachtigings olie te hebben….:o (dit zag ik ook op tis2000, 2005 modellen ook de signum niet)
En het gekke is dan ook waarom is het dan weer verholpen als ik opnieuw start….
Ik kan niet grip op de zaak krijgen waarom hij de melding geeft, wat …ik anders doe als anders…. ja hooguit linksom een parkeervak in rijden maar dat moet toch kunnen…:hmmz
12 maart 2011 om 23:18 #17834064Het kan ook de dynamo zijn die het niet meer trekt.
12 maart 2011 om 23:23 #17834065Wel vreemd dat hij zo vele ritjes maakt zonder problemen en dan opeens weer die melding…?
Ik heb het wel met mijn Zafira meegemaakt de dynamo maar dan ging echt op een gegeven moment alles uit…
Het lijkt mij als een dynamo het niet meer trekt er meer gebreken komen en deze vaker voor komen dan…
Ik heb wel eens gehoord van een stuurhoek sensor ?(en kan daardoor dan je stuurbekrachtiging niet werken?)
Anders stuurhuis… maar dan zou je toch olie moeten vinden, auto staat hier altijd voor de deur en geen vlekje op de grond..
13 maart 2011 om 07:02 #17834066heb je de olie dan al een keer bijgevuld van de stuurbekrachtiging?
13 maart 2011 om 08:44 #17834067Ik heb zelf een keer de olie bij moeten vullen, i.v.m. een melding op de B.C. Maar de bekrachtiging viel hierdoor niet uit. En als de dynamo het niet trekt, wil niet zeggen dat alles uit valt. De electrisch/hydraulische bekrachtiging trekt nogal wat stroom, en als ie (volgens mij) onder een bepaalt voltage komt dan schakelt hij zichzelf uit.
13 maart 2011 om 10:35 #17834068De stuurhoeksensor kan ook wel eens problemen geven.
Hierdoor kan je stuurbekrachtiging ook in de fout gaan.Laat eens de CIM uitlezen op storingscodes.
De stuurhoeksensor zit meestal in de CIM namelijk bij sommige types (oudere dan 2005 dacht ik zit hij op het stuurhuis zelf)Wat je ook kan controleren is of de bedrading bij de accu allemaal wel goed vast zit.
Had een keer een vectra die ook constant in de fout ging met de stuurbekrachtiging zelfs na een nieuwe pomp bleef de fout.
Zat een kabel op de accupool niet goed vast deze maakte slecht contact daardoor.13 maart 2011 om 18:01 #17834069Klopt het dat ze met de stuurhoek sensor ook je stuur recht kunnen zetten, na bv uitlijnen..
Dit schijnt bij electronische stuurbekrachtiging te kunnen.. begin van deze PDF…http://www.amt.nl/upload/c884ec9e-29f0-42d2-8580-6b0f4a36e04d_2010-2-28-onderdelen.pdf
Ben benieuwd.:hmmz
Bij aankoop auto zijn de voorbanden vervangen en de auto uitgelijnd ..
Bij vertrek garage (V.O.D) viel mij gelijk op dat het stuur scheef stond …als ik rechtuit reed.Dit is een beetje rommelig verlopen, de auto weer brengen en toen ik hem weer terug kreeg stond het stuur de andere kant scheef… slordig dus… :hmmz
Na de 3e keer was het goed stuur netjes recht.:wors
Maar ik had 1 jr garantie…en net voor het einde garantie zonder aanleiding…niets geraakt dus ?? opeens stond het stuur weer scheef naar rechts…:wtf
Dit is weer verholpen en keurig recht…en nu wat later de fout meldingen.
Ik zag via google dat de sensor kunt kalibreren… en stuur recht zetten…
Als het zo kan was het probleem dus al in de garantie aanwezig…want waarom staat opeens zo maar je stuur scheef…moet je toch vaak wel wat aan de auto gedaan hebben of iets geraakt met voorwiel..
Dan zal ik toch eens gaan praten want zo’n sensor vervangen kost toch bijna 700,- euro.
Dan zou je denken er waren al problemen met die sensor….Ps is er eigenlijk iemand op het forum aanwezig die bij een Opel dealer werkt..??
En die meer info weet?
Ik zou natuurlijk zijn naam niet noemen bij een dealer…. puur voor mijn info..:wors13 maart 2011 om 19:18 #17834070Je kunt de stuurhoeksensor kalibreren,maar als deze defect is zal dit niet lukken,stuur scheef kan ook een oorzaak zijn van de achterwielophanging.
Gr. Gts32v6
13 maart 2011 om 19:38 #17834071Toch wel vreemd dat het stuur zo vaak recht gezet moest worden, ik koppel dit nu toch een beetje aan die stuurhoek sesor…
en zeker toen het stuur zonder …enige aanleiding weer scheef stond..
was garantie en ik dacht dat dit allen bij uitlijnen rechtgezet kon worden met se stangen te stellen en stuur in recht stand vast gezet met staaf op voorstoel.Maar hoe kan dat stuur scheef staan als er wat met achterwielen is??
Dus auto reed met losse handen gewoon recht door, maar alleen het stuur stond ong een cm naar rechts op een rechte weg.Ik wacht nog een foutmelding af dan laat ik hem uitlezen…
13 maart 2011 om 19:41 #17834072[rquote=1889871&tid=144414&author=aapje1963] (dit zag ik ook op tis2000, 2005 modellen ook de signum niet)
[/rquote]Wat is tis2000 ??
13 maart 2011 om 19:51 #17834073De Opeldealer heeft:
TIS2000 – het onderhoudsplannen en technische tekeneningen programma
EPC – Electronic Parts Catalogue
Tech2 – Diagnose computer met alle toeters en bellen om de auto volledig door te lichten en te programmeren.En wij thuis hebben (enkelingen nagelaten :P) Opcom.
Leuk setje om thuis mee te prullen, daarmee kom je een heel end, maar lang niet zo uitgebreid als Tech213 maart 2011 om 19:51 #17834074soort werkplaats handboek … (DVD)
FF googelen
13 maart 2011 om 20:11 #17834075Heb de Tech-2 gegoogled (mooi woord) is +/- 1000 euries, is dat wel wat voor thuis ??
13 maart 2011 om 20:20 #17834076EPC en Tis2000 staan allebei in dl :D
Tech 2 wacht ik nog ff mee.
Nog bedankt voor de info sw_reijnders en aapje1963 :wors
Veel succes met de stuurinrichting, heb hier geen kaas van gegeten13 maart 2011 om 20:58 #17834077Ik had het laatst ook. Opnieuw starten en het was over. Niet meer gebeurd sindsdien. Schrok me rot. Nu 3 maanden geleden ofzo.
13 maart 2011 om 21:18 #17834078Klopt opnieuw starten,..
Melding is een stuur met uitroepteken en TC lampje blijft branden… en geen heel zwaar stuur …..LOL
Ik heb het een tijd geleden alweer 2x achter elkaar gehad een tijd niet en gister opeens ……weer.
13 maart 2011 om 22:21 #17834079Hoi,
Dit herken ik ook. Vectra ruim 2 maanden in bezit en 2 keer last van gehad.
En ook, stoppen, opnieuw starten en ……. weg.
Ik ben iig benieuwd of er hier iemand is die er iets over weet. Ik heb nu nog garantie:vertagGr. Marcel
13 maart 2011 om 22:24 #17834080[rquote=1890686&tid=144414&author=marcel20]Hoi,
Dit herken ik ook. Vectra ruim 2 maanden in bezit en 2 keer last van gehad.
En ook, stoppen, opnieuw starten en ……. weg.
Ik ben iig benieuwd of er hier iemand is die er iets over weet. Ik heb nu nog garantie:vertagGr. Marcel[/rquote]
De stuurhoeksensor kan ook wel eens problemen geven.
Hierdoor kan je stuurbekrachtiging ook in de fout gaan.Laat eens de CIM uitlezen op storingscodes.
Als het zelf moet betalen een reparatie van bijna 700,00 euro
dus ….gebruik je garantie
is het officieel opel garantie?
We horen als het garantie is graag wat het was…
13 maart 2011 om 22:29 #17834081[rquote=1890691&tid=144414&author=aapje1963][rquote=1890686&tid=144414&author=marcel20]Hoi,
Dit herken ik ook. Vectra ruim 2 maanden in bezit en 2 keer last van gehad.
En ook, stoppen, opnieuw starten en ……. weg.
Ik ben iig benieuwd of er hier iemand is die er iets over weet. Ik heb nu nog garantie:vertagGr. Marcel[/rquote]
De stuurhoeksensor kan ook wel eens problemen geven.
Hierdoor kan je stuurbekrachtiging ook in de fout gaan.Laat eens de CIM uitlezen op storingscodes.
Als het zelf moet betalen een reparatie van bijna 700,00 euro
dus ….gebruik je garantie
is het officieel opel garantie?
We horen als het garantie is graag wat het was…[/rquote]
Je bedoelt dus met CIM uitlezen, naar de dealer gaan?
13 maart 2011 om 22:31 #17834082Waar zit die stuurhoek sensor eigenlijk bij een vectra GTS van 2005
Ik heb geen idee, het is een dure reparatie maar is de sensor zo duur of moet er zoveel uur aan gewerkt worden?
13 maart 2011 om 22:59 #17834083Weet het niet zeker maar volgens mij ergens onder het stuurkolom.
Gr. Gts32v6
16 maart 2011 om 19:57 #17834084Wordt nu toch irritant
Weekend al een foutmelding
Stuur met uitroepteken in toerenteller display en tc lampje en geen stuurbekrachtiging.. contact uit en aan alles OK soms moet dit 2 x ..contact aan en uit..Vanochtend toen in naar een arts moest weer pffff
Na behandeling arts weer…toen wel een paar keer contact aan en uit…en werken
Gelijk naar Opel dealer gereden, maar konden de foutmelding niet goed opsporen????:o
Dacht dat die fout-codes opslaan handig was, waarom komt er in de boordcomputer geen tijd en datum te staan.. dat lijkt mij handiger opsporen…
Waren meerdere foutmeldingen (Vreemd auto rijd goed)??, een probleem kan verschillende meldingen geven zei de monteur?
en …de monteur kwam er niet echt uit , de boel gereset en als ik nu weer een/de foutmelding heb gelijk komen?Begin een beetje moedeloos te worden.
Lekker die elektronica
Weet iemand wat voor stuurbekrachtiging de vec heeft… 2.2DGI (Z22YH) 2005
EPS
EHPS???
16 maart 2011 om 20:10 #17834085heb je al die adviezen al toegepast?
olie gepeild(je weet maar nooit)
alle electronica aanzetten en dan sturen.
vervolgens zonder electronica.accupolen vast?
16 maart 2011 om 20:28 #17834086excuus voor event taalfouten ik ben aan de nek geholpen vanmiddag en zie wat dubbel en …..pijnlijk
Ik ben invalide aan de rug/nek dus bij het olie bijvullen kan ik niet komen…moet binnen scherm eruit of bumper los.
En ik sta altijd voor de deur eigen invalide plek dus lekkage zou ik op de grond moeten kunnen zien… lijkt mij, en als er te weinig olie in zit zou het toch niet verholpen worden met contact uit en weer aan?
En waarom gaat/blijft dan ook het TC lampje branden?
En volgens chef werkplaats zit er bij dit model/jaartal vectra geen sensor meer in reservoir …dan stopt de pomp geween….uit veiligheid… maar dan zou hij het niet meer gaan doen met contact uit en aan…lijkt mij..
Zag dit ook op de tis2000..Als de auto eenmaal loopt met stuurbekrachtiging kan ik sturen wat ik wil…dan komt de melding niet …
Met alle dingen aan moet ik dan nog ff (wel onderweg gedaan en dan flink sturen geheel rechts snel naar links met irco en licht radio aan geen fout!, ik start wel altijd met airco op auto end… en nooit moeite met starten ook niet als de auto 3 weken stil staat….
Het is ook niet iedere keer….elke koude start of andere start, het is een wisselvallig ding.
Accu polen zijn vast. heb ze niet losgemaakt…bang dat ik dan weer alles moet programmeren…
Vreemde is ik had vandaag 30 km gereden, naar een arts, ik was te vroeg…een kwartier in de auto gezeten..
Denk voor het uitstappen doe het contact ff aan (als het tc lampje niet uitgaat weet ik dat er met starten een foutmelding met stuurtje end komt…
Niets alles keurig uit (uit ervaring weet ik dan als ik start is er geen probleem…!
Dus OK prima ik naar arts denk 30 a 40 min en kom bij de auto contact aan en kl…. tc branden starten geen bekrachtiging…
Heb dit maal wel 3x contact aan en uit moeten doen voor het weg was..
Ik weet niet zeker maar had wel het idee dat nu ook het abs lampje aan bleef…. (maar ik had zo’n nekpijn…was geholpen aan de rug en nek… dat ik al blij was dat ik rijden on…
Maar toch besloten naar dealer te gaan en …. de rest…eerder beschreven
Text16 maart 2011 om 21:36 #17834087[rquote=1890507&tid=144414&author=Gts32v6]Je kunt de stuurhoeksensor kalibreren,maar als deze defect is zal dit niet lukken,stuur scheef kan ook een oorzaak zijn van de achterwielophanging.
Gr. Gts32v6[/rquote]
De Opel dealer…lukte het niet om hem met tech2 ?? te kalibreren??
Of de Werknemer was niet kundig of?
Kon de optie niet vinden -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.