Forumindex › Forums › Techniek › V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz › vectra v6 x25xe meer motorgeluid
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 december 2011 om 00:23 #17244541
ik merk dat mijn vectra v6 laatste 2 weken meer motorgeluid maakt
olie wissel vorige week gedaan maar voor het geluid geen verbetering
bij hogere toeren wordt het ook luider en lijkt wel of hij minder vermogen levert
iemand enig idee mischien dat tie op 5 poten loopt ofzo hoe is dit hoorbaar of merkbaar ??
bougies ? en of bougiekabels , staat nu 160000km op en zo te zien zijn de bougiekabels nog niet of nooit vervangen ondanks dat ze niet uitgedroogd
enof hard zijn , wel is mij opgevallen dat alle bougiekabels bij de dop die de cilinder kokersafdoppen het binnenwerk ervan hard is behalve van
de voorste rij de meest linkse aan distri kant radiateur zijde .
of zou het ergens anders mee te kamekn hebbengraag jullie ervaring hierover
26 december 2011 om 09:28 #17963444wanneer heeft de motor voor het laatst een grote beurt gehad.
distributie, bougie’s, luchtfilter enz.
dat vond mijn oude vec met y26se altijd wel fijn.groeten.
26 december 2011 om 09:41 #17963443in dit topic schrijf je dat de bougie kabels vervangen zouden zijn
viewtopic.php?f=113&t=158820Dis module nog in order ?? Die willen namelijk ook nog wel is kapot gaan.
26 december 2011 om 17:54 #17963445Volgens onderhouds boekje us de grote beurt in 2010 geweest bij 140000 km volgens garage waar hij vorige week stond voor olie wissel +filter zien ze er vanaf buiten niet super slecht uit maar hij denkt wel dat ze idd nog nooit vervangen zijn Dus wat us wijsheid om te doen ???
26 december 2011 om 21:04 #17963446Keertje langs iemand die verstand heeft van die motoren rijden, en die een oordeel laten vellen…
Willem
26 december 2011 om 21:22 #17963447Grote beurt laten uitvoeren waar je bij staat! weet je zeker dat de vec een beurt heeft gekregen.
27 december 2011 om 08:31 #17963448als de motor op 5 cilinder loopt merk je dit meteen omdat hij onrustig loopt en met optrekken slecht trekt en stotert.
is het geluid een tikkent of ratellent geluid of hoor je de uitlaat gewoon meer.
flexibel deel uitlaat in de voorpijp scheuren ook nog vaak open ( goed hoor baak bij optrekken ) dan kantelt de motor en trekt hij als het waren het flexibel deel open.
Als bougie kales slecht zijn loopt de motor ook onrustig tot slecht zelfde als wanneer de dis bobine stuk is ( zelf al 2 keer gehad ) dan loopt de motor ook op 5 5,5 cilinder voor je gevoel en onder in trekt hij slecht.
dit zijn even mijn ervaringen met de x25xe motormisschien heb je er wat aan
27 december 2011 om 14:23 #17963449Wat ook wel eens wil scheuren is de toevoerpijpje van je egr, heeft een kennis van mij ook wel eens gehad,
Dat is een dun flexibel pijpje wat vanaf de achterste uitlaatspijtstuk naar de egr loopt,27 december 2011 om 18:13 #17963450Heb denk ik het probleem gevonden denk een breuk in me bougie kabel dus de meest rechtste naast distri aan radiateur kant de andere 5 kabels hebben de doppen een hard binnenwerk en deze dus niet meer. Al ik deze tijdens draaiende motor heen en weer beweeg gaat de motor (toeren ) op en aflopen en motor stotteren heb op me werk eenset nieuwe bougiekabels besteld om dus te kijken of dit klopt en idd alle 6 de doppen hebben een hard binnenwerk vande nieuwe set dus het probleem is dus denk ik 80% bougiekabel breuk als ze toch vervangen worden dan maar glijk bougietjes mee pakken en deze vervangen door bosch super 4 bougies. Deze zouden een betere verbranding geven ik laat jullie wel weten of t probleem hierna verholpen is denk nooit geen kwaad nieuwe bougietjes en kabels
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.