Vectra V6 fout p1111 spanning klep 2 laag

Forumindex Forums Techniek Elektrische problemen Vectra V6 fout p1111 spanning klep 2 laag

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17231037
    rallyastra
      Lid sinds:
      12 July 2004

      Ik heb hier een Vectra x25xe staan met het volgende probleem, 2 van de vacuumkleppen waren afgebroken. Beide zijn nu vervangen voor nieuwe. Nu blijf ik foutcode p1111 houden, spanning inlaatspruitstuk klep 2 laag. motor blijft ook niet stationair draaien.

      #17796844
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Ik neem aan de 2 klepjes van de Multiram regeling??

        Die worden vaak afgebroken door garages en prutsers die aan t sleutelen slaan bij zo’n motor.

        ik haal ze vaak gewoon los.

        Bij mij is er ook een kapot geweest, deze kost nieuw iets van 26 euro bij de dealer.

        ik weet niet of je ze vervangen hebt voor nieuwe, maar meet ze eens na, er zit een weerstand in, als deze kapot is kan je dit probleem ook krijgen.

        Dit mag overigens niks doen met het stationair toerental van de V6 motor.

        Stappenmotor al gecontroleerd??

        inlaat al op vacuum lekkage, ik heb bij een andere X25XE vectra motor al 3 van de 6 verbindings rubbers van het inlaat lek gehad.

        de betreffende garage kwam er niet meer uit, ik was 2 minuten met remmenreiniger in de weer en probleem was gevonden, kijk deze ook na.

        Als de EGR klep blijft open staan kan de motor ook afslaan.

        Willem

        #17796845
        CarloAstra
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 December 2006

          heb je de stekkers niet omgewisseld niels?

          #17796846
          rallyastra
            Lid sinds:
            12 July 2004

            Nee stekkers zitten goed, ik blijf de foutcode er in houden van de klep. Valse lucht ga ik sowieso nog ff na kijken, inlaatspruitstuk is er namelijk wel af geweest alleen deed het probleem zich later pas voor. Kleppen zijn vervangen voor nieuwe origineel dealer. Stappenmotor heeft geen foutcodes, reageerd ook op het lostrekken van de stekker. Zal er eens een andere opzetten, misschien werkt hij niet goed maar heeft hij toch geen foutcode aan.

            #17796847
            rpjverhoev
              Lid sinds:
              13 March 2006

              Heb je met de multimeter de spanning al na gemeten, en klopt de gemeten waarde met de opgegeven waarde? kan zijn dat er slechte massa is ofzo

              gr rene

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.