Vectra station B1 2.5 V6 naar sloop of te koop?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra station B1 2.5 V6 naar sloop of te koop?

17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
  • Auteur
    Berichten
  • #18502443
    Ray Wouter
    Deelnemer
      Lid sinds:
      3 January 2023

      Goedendag.

      Mijn vraag is of ik mijn Vectra beter naar de sloop kan brengen of misschien nog te koop kan zetten? Motor heeft 198.000 km gelopen en loopt nog prima. Apk afkeur is roest schijven, 2 remleidingen achter en lambdasonde defect. Ik baal als een stekker, maar gaat  mij teveel kosten, moet het laten doen. Grt. Ray

       

      #18502580
      Ray Wouter
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 January 2023

        Ik ben trouwens al véél langer lid, maar ben m’n inloggegevens kwijt.

        Ik ben aan’t zoeken geweest, maar weet m’n gebruikersnaam ook niet meer. Ik dacht dat het deze was die ik nu gebruik, maar helaas niet.

        #18502650
        gwriemersma
        Deelnemer
          Lid sinds:
          17 December 2010

          Er zullen altijd nog liefhebbers voor zijn.
          De sloop kan altijd nog en financieel zal verkoop ook beter zijn

          #18504964
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Als je de werkzaamheden zelf doet dan zal het toch niet meer zijn dan € 500?
            Koop je geen andere auto voor met zo’n lekkere V6 erin.

            #18505642
            Ray Wouter
            Deelnemer
              Lid sinds:
              3 January 2023

              Dat is het probleem, ben nog aan’t revalideren van een spondylodese rugoperatie. Ik kan wel wat zelf doen, maar kan nog niet lang in gebogen houding zitten en staan. Ik dacht maak de schijven gewoon vrij van roest, een blokken zijn nog ok.

              Moet ook een nieuwe distributie riem, dan worden de kosten wel hoger. Precies nu ik het zelf niet kan doen.

              De Vectra rijdt heerlijk, vind het moeilijk m naar de sloop te brengen, maar hij moet over 2 wkn van de openbare weg.

              #18505643
              Ray Wouter
              Deelnemer
                Lid sinds:
                3 January 2023

                De latere Opels gaan de koppeling veel zwaarder, zit dan aan automaat vast. Ik zoek mij gek naar een andere Opel, voor niet veel geld, maar vind de Vectra B nog steeds ok.

                Naar een Insignia 1.6 T station gekeken en gereden, te zware koppeling en dat ding is zwaar.

                #18505826
                Ray Wouter
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  3 January 2023

                  Ga afspraak sloop

                  maken om de Vectra op

                  te laten halen. Baal als een gek, maar garage vraagt te veel en dan ook nog dat stuk onvoorziene kosten.

                  Heb nog geen andere auto en zal ook nog wel ff duren voordat ik een keuze kan maken. Misschien dat ik zelfs van Opel afstap, voor het eerst sinds ik mijn rijbewijs heb gehaald. 40 jaar geleden.

                  iig bedankt voor de adviezen, heb de Vectra toch nog ruim 13 jaar gehad!

                  #18507799
                  Ray Wouter
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    3 January 2023

                    Ik heb gezocht naar een andere station, vextra c, Astra, Insignia, Mazda, BMW, Alfa Romeo 159, etc

                    Budget was maar €5,5k of teveel km’s, een tik in het blok, knipperend motorblok lampje, zwaar ging dus veel wegenbelasting etc.

                    Net besloten nog maar een filmde wagen voor de apk, ga zelf de schijven vervangen en de remblokken opschuren op een vlakke plaat. Garage zei dat het best kon als er nog voelde voering op zit.

                    De

                    rest laat ik dan maar doen, heb ik geen andere auto voor en de V6 rijdt gewoon super.

                    Ik vroeg de garage warmer ging kosten om nieuwe distributie set te monteren, maar deze zei ook dat hij nog niet eerder een Opel V6 had gedaan, wel van andere automerken. Is al de 3e waarvan ik dit antwoord krijg.

                    probleem is nu alleen, dat hij 7 februari tijd heeft en er 2 februari al 2 mnd na de apk datum verstreken zijn 🫣 de RDW maar bellen? Garage is gelukkig 1 straat verderop.

                    #18507800
                    Ray Wouter
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      3 January 2023

                      Ik wil wel een radio met navigatie en Bluetooth voor m’n mobiel in de Vectra. Iemand die weet welke ik zou kunnen gebruiken? Is helaas al een oude auto, dus kan niets pluggen play vinden op de standaard autoradio aansluiting.

                       

                      #18508127
                      Haasje17
                      Moderator
                        Lid sinds:
                        8 September 2009

                        De vectra B is gewoon iso aansluiting. Dus bijna alle 1 din radios zijn zo goed als plug and play. Pioneer heeft er wel wat voor volgensmij.

                        #18508559
                        Ray Wouter
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          3 January 2023

                          Ok, ik zie alleen maar met navigatie etc worden aangeboden vanaf de Vectra C, vandaar.

                          #18508560
                          Ray Wouter
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            3 January 2023

                            Hoe lang is het geleden dat ik zelf onderdelen heb besteld? Ik denk héél lang, anders had ik deze fout niet gemaakt 🙈

                            Ik ging er dus automatisch van uit dat als ik m’n kenteken invul, de producten te zien krijg welke geschikt zijn voor mijn auto. Dus Merk, model en uitvoering, motor. Foutje, bedankt.
                            Ik heb nu dus de verkeerde remschijven binnengekregen, ik keek alleen naar, dit product is geschikt voor uw auto! 🫣

                             

                            #18508562
                            Ray Wouter
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              3 January 2023

                              Apk datum was vandaag 2 mnd geleden en heb afspraak met de garage op 7 februari. Moet de schijven er dan op hebben zitten. Probleem is nu dat de auto niet meer op de openbare weg mag staan, toch?

                              Hij staat langs de weg en garage is 1 straat verder, maar heeft geen ruimte om de Vectra al kwijt te kunnen. 😱wat een stress. 😫

                              #18508566
                              Haasje17
                              Moderator
                                Lid sinds:
                                8 September 2009

                                Gewoon een deel van je kenteken afplakken. Dan kan een automatische scanner je niet bekeuren. Maar apk is verlopen en auto niet geschorst toch?

                                 

                                Dan krijg je nog een herinnering als het goed is.

                                #18508697
                                Ray Wouter
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  3 January 2023

                                  Ja klopt, apk is nu 2 mnd verlopen, datum apk was 2 december en is niet geschorst.

                                  Ik zag vandaag wel aantal roestplekken waarmee ik aan de slag moet. Achterste wielkastranden wist ik al en heb plaatwerk al paar jaar liggen🙈

                                  Dorpel heeft een plek, bij een deur, gelukkig niet groot.
                                  Hij hoeft van mij niet in een nieuw staat te zijn, gewoon netjes, matte lak, beetje stealth achtig, metal look.

                                   

                                  #18508698
                                  Ray Wouter
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    3 January 2023

                                    Heb er een B2!voorbumper opzitten, de originele heb ik er af gereden toen ik wegreed na bezoek aan spoedeisende hulp in zh🫣. Aparte ervaring als je veel bloed verloren hebt, lijkt veel op drinken zijn maar dan hoofdzakelijk de trage reactie en het zicht is verneukt. In z’n 1e versnelling de hele bumper eraf gereden, een laag hekje van metalen buis in een bocht. Ik baalde, dacht kijk thuis wel naar de kras🥴 dag erna teruggegaan en daar lag m’n bumper in het gras, kenteken eraf gehaald en de bumper laten ophalen door gemeente reiniging. Helemaal naar de knoppen, eraf gerukt.
                                    Dus nu ook maar B2 achterbumper,

                                    #18509035
                                    Corsaliefhebber
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      19 February 2012

                                      Beste Ray, ik hoop dat alles je gaat lukken en wil je graag het beste wensen van hieruit, klinkt heftig wat er allemaal gebeurd is.

                                    17 berichten aan het bekijken - 1 tot 17 (van in totaal 17)
                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.