Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Vectra i500 station
- Dit onderwerp bevat 60 reacties, 18 deelnemers, en is laatst geüpdatet op 26 november 2018om 20:25 door Christian-tsx.
-
AuteurBerichten
-
31 augustus 2016 om 19:07 #18325117
Mijn 2.5 had met 3 liter nokkenassen 197 pk ;) Maar je hebt wel een zeer leuk project :thumbup
Mijn calibra gaat hopelijk in de toekomst na Miruni heb in mijn calibra een 3.2 uit een signum vectra met complete rvs uitlaat :thumb3 september 2016 om 15:03 #18325118motorisch is ie inmiddels zo goed als klaar. wil de motor nog een keer reinigen omdat 1 van de klepstoters iets teveel geluid maakt. en nog even de foutcodes resetten en kijken of er verder geen nieuwe bij komen.
nu verder met de remmen. de remklauwen zijn in het verleden gepoedercoat en dit laat helemaal los, en ze roesten daarom aardig.
bovendien zaten de voorste klauwen ook wat vast, de remschijven waren naar ong. 50km rijden nog steeds verroest. deze worden nu afgedraaid.achter zijn de schijven en blokken net nieuw, dat scheelt weer.
klauwen heb ik kaal gemaakt en deze verf ik met rode hammerite.
3 september 2016 om 17:39 #18325119je kunt als het goed is ook de remmen ombouwen naar zafira A opc remmen.. voor dat extra beetje stopkracht :P maar is maar een hint ( ik weet dat je je i500 origineel wil maken…)
4 september 2016 om 10:21 #18325120ga ervan uit dat de firma irmscher de juiste remmen heeft gemonteerd indertijd.
ze blijven dus mooi origineel :thumbiemand een idee of het sierstuk op de foto standaard op de einddemper zit, wanneer je deze gewoon nieuw koopt? op het plaatje van de demper staat ie er niet echt duidelijk op namelijk:
4 september 2016 om 10:41 #18325121Is volgens mij een complete irmscher einddemper.
http://www.ebay.de/itm/Opel-Vectra-B-Irmscher-Sportauspuff-ESD-i500-Auspuff-Endtopf-Edelstahl-CDX-i45-/221210470331″ onclick=”window.open(this.href);return false;
4 september 2016 om 13:57 #18325122Ze noemen ‘m ook wel eens de Imscher dubbel D demper.
4 september 2016 om 15:11 #18325123De originele demper is een blikken demper als onder de “gewone V6” met irmscher dubbel D eindstukken.
De Irmscher aftermarket demper is een Edelstalen Remus einddemper met de irmscher dubbel D eindstukken.Door Wim-V6 via Tapatalk
4 september 2016 om 16:22 #18325124Kijk aan, dat is nuttige info die google mij nog niet kon geven.
Als ik het goed begrijp ben ik er dus niet met alleen een nieuwe demper maar moet ik ook het sierstuk hebben. Zal eens gaan zoeken.
4 september 2016 om 16:29 #18325125deze is gebruikt.. maargoed.. als die nog goed is..
http://www.ebay.co.uk/itm/vauxhall-irmscher-double-D-back-box-/232067916729?hash=item36085363b9:g:po8AAOSwMtxXr4jK” onclick=”window.open(this.href);return false;4 september 2016 om 18:13 #18325126Lijkt goed, wel een hoge demper. Deze lijkt me goed en voor vectra b
http://m.ebay.co.uk/itm/Vauxhall-Vectra-Irmscher-Exhaust-Rear-Box-/152222587335?_trkparms=aid%253D222007%2526algo%253DSIC.MBE%2526ao%253D1%2526asc%253D20150519202351%2526meid%253Dbb9abd5fcd9349b9aa4ef8326b2af945%2526pid%253D100408%2526rk%253D2%2526rkt%253D5%2526sd%253D232067916729&_trksid=p2056116.c100408.m2460″ onclick=”window.open(this.href);return false;
4 september 2016 om 18:58 #18325127Mooi dat de pond laag staat :jerry :jerry
4 september 2016 om 19:00 #18325128ja.. alleen moet je wel eentje pakken die een paar jaar meegaat.. of je moet een einddemper binnenhalen en er een RVS kopie van laten maken bij een bedrijf die uitlaten op maat maakt… heeft anders ook weinig zin om iedere paar jaar je demper te wisselen…
4 september 2016 om 19:34 #18325129@Christian-tsx wrote:
Kijk aan, dat is nuttige info die google mij nog niet kon geven.
Als ik het goed begrijp ben ik er dus niet met alleen een nieuwe demper maar moet ik ook het sierstuk hebben. Zal eens gaan zoeken.
Nee de dempers zijn met deze (vaste) sierstukken.
Je kan ook jouw sierstukken op een standaard demper laten lassen.
Door Wim-V6 via Tapatalk
4 september 2016 om 19:36 #18325130@bart-gsi wrote:
ja.. alleen moet je wel eentje pakken die een paar jaar meegaat.. of je moet een einddemper binnenhalen en er een RVS kopie van laten maken bij een bedrijf die uitlaten op maat maakt… heeft anders ook weinig zin om iedere paar jaar je demper te wisselen…
Mijn irmscher (Remus edelstaal) dempert heb ik in 2006 2e hands gekocht en in gebruik.
De auto rijdt zomer en winter ook in sneeuw en zoutstrooi gebieden.
Enige is dat er vorig jaar een andere flens op is gelast.Verder is deze demper nog puntgaaf.
Ze kunnen dus lang mee.
Door Wim-V6 via Tapatalk
4 september 2016 om 20:17 #18325131ok.. nouja.. ligt ook aan het gebruik… er zijn ook mensen die niet zo erg naar hun auto omkijken en dan het zout en andere troep aan de auto laten hangen tot het eraf regent…
5 september 2016 om 20:42 #18325132Remmen weer klaar, en een testrit gemaakt. loopt goed, na het resetten van de foutcodes bleef er 1 staan, P0505, had te maken met de stationair regeling. bleek dat er 2 draden tegen elkaar aan lagen omdat de mantel helemaal verstaft was. gemaakt met krimpkousjes en nu is ie zonder foutcodes :thumb
Nu verder met het laswerk en strippen voor de spuitbeurt.
oja, en nog een vraagje, flushen/reinigen van een x25xe, is dit aan te raden? heb het idee dat de motor vrij smerig is van binnen. de nieuwe olie lijkt nu al niet heel helder, en een klepstoter tikt iets. of zou dit juist gevaarlijk zijn i.v.m. vuil wat los komt en een kanaaltje dicht kan laten slippen?
6 september 2016 om 12:38 #18325133motorflush valt goed te doen… idd voor reinigen van het olie circuit in de motor.. maar pak wel een van de bekendere merken.. hier wordt o.a. forté aangegeven als een van de goede merken
6 september 2016 om 20:36 #18325134Ik heb twee keer een C20XE van tikkende klepstoters af kunnen helpen door de motor te flushen.
Met de eerste heb ik ca. 25.000 km gereden zonder problemen die veroorzaakt zouden kunnen zijn door het flushen. Deze motor ligt nu in mijn opslag te wachten op een nieuw project.Met de andere heb ik niet veel gereden, heb de auto niet lang na het flushen verkocht.
Deze tikte behoorlijk, denk een klepstoter of drie. Tijdens het flushen hoorde je het tikken langzaam verdwijnen en ging de motor op het gehoor mooier lopen.Beide keren Forte motorflush gebruikt.
29 november 2016 om 22:21 #18329983Helaas is na de verhuizing van dit forum een paar maand aan reacties weg, hierbij in ieder geval de updates, om het verhaal een beetje overzichtelijk te houden:
inmiddels is de Vectra gestript voor het spuitwerk. erg veel werk, vooral omdat ik 2 deuren heb vervangen, en dan moet echt alles overgezet worden. dus veel foto’s maken en sorteren, zodat ik over een aantal weken ook nog weet hoe het in elkaar zat :D
in de bodem bij een rubberen stop ook nog een rot stuk gevonden. komende week ga ik alles lassen en morgen komen de wielranden binnen.had ook een nieuwe irmscher grille besteld (á 185 euro :???: ), maar blijkt helaas niet meer leverbaar :swear wordt dus een probleem…
[img]https://myalbum.com/photo/QVE64YuHkeyv/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/J3UislywZKQk/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/H9762WLnyKk0/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/nLzoMgonMhjr/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/Sa7eyLQfgwq7/720.jpg[/img]
29 november 2016 om 22:26 #18329984laswerk klaar
[img]https://myalbum.com/photo/BBJxCh9SOo3b/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/wBKDeyiHeppq/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/DDWRQiyP6onc/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/UsUb3iw1zXgU/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/PI3RdgZN5XBJ/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/vwpzgkepiiO3/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/5aVhcOm9ZFbs/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/jT9wIo5QI9Vs/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/XiMpw1jd0RXO/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/cjGvWAgY90Xn/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/PZKv0q0F1rWp/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/023sZT8iyQxh/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/G1FYQtdcuwPh/720.jpg[/img]
29 november 2016 om 22:27 #18329985[img]https://myalbum.com/photo/1RZvZ4xpD3HV/720.jpg[/img]
29 november 2016 om 22:29 #18329986[img]https://myalbum.com/photo/HAaugFnuTffl/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/wBjXxx5zdGpA/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/WWDdVhHFjWwE/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/CH2M6OF4GPIq/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/ZbM0pvDNl0TM/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/ImwHo056BBsT/720.jpg[/img]
Op de sloop diverse kleine onderdelen opgehaald welke misten of kapot waren.
De dubbele uitlaat is verkocht en ben nu bezig met een irmscher dubbel D demper. waarschijnlijk RVS met sierstukken. Iemand een goede suggestie voor een RVS einddemper die echt goed dempt en redelijk betaalbaar is?
29 november 2016 om 22:30 #18329987Zou eigenlijk afgelopen zaterdag de vectra op kunnen halen maar deze was nog niet klaar :( maar hopelijk a.s. zaterdag wel.
ondertussen wel een irmscher dubbel D sierstuk gevonden:[img]https://myalbum.com/photo/Nss5ChmEDOv3/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/3MJDURwYlg1M/720.jpg[/img]
weliswaar bestemd voor vivaro, maar dat maken we wel pas. zelfs de originele papieren zaten erij, incl. rdw goedkeuring en al.
29 november 2016 om 22:31 #18329988morgenavond ophalen :D :D
[img]https://myalbum.com/photo/eRDreYjS469H/720.jpg[/img]
29 november 2016 om 22:33 #18329989[img]https://myalbum.com/photo/xT11klxVnV8c/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/kIAwdS89YUj3/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/hLbYFOgYadvW/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/5LWb0LeUHBhy/720.jpg[/img]
[img]https://myalbum.com/photo/QSZ9iRVaad6d/720.jpg[/img]
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.