Vectra GTS: Daklijst en chromestrip kofferbak verwijderen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra GTS: Daklijst en chromestrip kofferbak verwijderen

  • Dit onderwerp is leeg.
9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257028
    RuudGTS
    Deelnemer
      Lid sinds:
      8 November 2010

      Beste Opelaars,

      Ik ben al een tijdje op zoek geweest naar mogelijke oorzaken van de vissenkom die is ontstaan op de plaats waar normaal het reservewiel droog zou moeten zijn opgeborgen. Middels dit forum was er al iemand zo vriendelijk om te helpen zoeken, en hij wees me op een engelse site waar oa. de daklijsten als oorzaak worden aangegeven. Dit is zeer aannemelijk dat het probleem daar weg komt, aangezien ik meer lekkage bespeur als ik op die plaats water op het dak giet.

      Nu moet dus de daklijst los, maar hoe doe ik dat? Dien ik eerst de 2 bevestigingspunten waar ik een roofrack in kan klikken los te maken en kan ik dan zo die daklijst verwijderen?? Ik ben namelijk bang die lijst door midden te breken.

      Dan nog een vraag over de chromestrip die veel Opel aan de achterzijde siert. Hier gaat veel rommel achter zitten, en is dus ook een potentieel gevaarlijke plaats voor het ontstaan van roest. Ik zou die strip dus graag verwijderen om alles een keer goed schoon te maken. Nu zitten er aan de binnenzijde van de kofferklep 2 moertjes die ik zo los kan draaien. Daarmee krijg ik de uiteinden van de strip wel los, maar meer naar met midden zit die strip ook erg vast, en ben ik wederom bang wat af te breken.

      Hebben jullie Vectra-rijders hier ervaring mee, en wellicht tips hoe dit schadeloos aan te pakken??

      Dankje!
      Ruud GTS

      #18126297
      erosnl
      Deelnemer
        Lid sinds:
        3 December 2006

        De strip op de kofferbak zit van binnen geschroefd .
        Dus even de binnenbekleding weghalen.
        Maar als deze lek is komt het water niet in de kofferbak die zal in de klep naar beneden gaan.
        En via de afwaterings gaatjes onderin de klep .op de bumper eruitgooien.

        #18126298
        SigNumberOne
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 May 2011

          zou het eerst eens met perslucht proberen of anders met ijzerdraad doorprikken.

          #18126299
          Mickel_MV6
            Lid sinds:
            6 March 2007

            Daklijst kun je er zo vanaf wippen, klep open, plastic wig eronder en hij komt los, zit gewoon geklikt.

            Kan ook met schroevendraaier maar dan heb je kans op krassen.

            #18126300
            RuudGTS
            Deelnemer
              Lid sinds:
              8 November 2010

              Bedankt voor jullie hulp mannen.

              Via de chromestrip op de kofferbak heb ik idd. geen last van lekkage. Ik wil hem er puur af halen om al het vuil wat erachter zit een keer weg te halen en alles netjes schoon te maken.

              @ Mickel V6: Okay, ik was bang dat ik wat zou beschadigen. Maar hij zit dus vrij los.
              Die houders waar ik een daksteun in kan plaatsen hoef ik dan niet eerst te verwijderen?

              #18126301
              Mickel_MV6
                Lid sinds:
                6 March 2007

                Nee, kan er zo vanaf, wel voorzichtig trekken.

                #18126302
                RuudGTS
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  8 November 2010

                  Zow mensen, vandaag aan het zoeken geweest naar de lekkage van de GTS.
                  Met behulp van de tip van Mickel de daklijsten los gehaald (ging idd. best makkelijk) en gekeken naar de bevestigingsclip van de daklijsten. Dit was allemaal nog in orde.

                  Vervolgens gaan kijken bij de antennevoet, en daar blijkt dus de lekkage te zitten.
                  Nu moet je de hele voet vervangen (rubber alleen kan niet) en is mijn vraag of ik dit zelf goed kan doen (dakhemel ook loshalen) of dat je dat beter kunt laten doen.
                  Heeft er iemand hier ervaring mee?

                  #18126303
                  sander2.5v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 April 2011

                    Soort pakking maken van 3m dubbelzijdige tape onder het antennevoetje, dan weer terug plakken.
                    Dat is een stuk voordeliger dan een nieuwe :thumb

                    #18126304
                    Mickel_MV6
                      Lid sinds:
                      6 March 2007

                      Antenne voet kun je redelijk makelijk zelf vervangen kost ca €65.- bij de dealer, alleen FM.

                      Je moet wel het 1 en ander los halen, de bekleding van de c-stijlen hierna kun je de hemelbekleding iets naar onder trekken en dan met sleutel 17 de moer los draaien. Heb hem ook voor de zekerheid onder de voet gelijk goed afgekit.

                    9 berichten aan het bekijken - 1 tot 9 (van in totaal 9)
                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.