Vectra GTS 2006 deurvanger vervangen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra GTS 2006 deurvanger vervangen

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17271140
    crunch81
    Deelnemer
      Lid sinds:
      21 March 2015

      Beste Opel rijders,

      Ik wil mijn deurvanger vervangen en moet daarvoor het deurpaneel verwijderen.
      Er staat diverse uitleg op verschillende sites alleen dit is niet van toepassing op mijn auto ben ik achter gekomen. Alles lukt tot het punt dat ik bovenaan bij het raam de deurpaneel moet verwijderen, dit krijg ik met geen mogelijkheid voor elkaar. Er word gezegd “gewoon met veel kracht naar boven duwen”, nou dat lukt niet. Ik heb ergens gelezen dat het deurpaneel verwijderen bij een GTS anders gaat als bij een C.

      Kan iemand mij uitleggen wat ik over het hoofd zie?

      #18278639
      turbosix
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 November 2010

        Bij mij ging hij ook heeel moeilijk maar het moet idd met kracht.

        Alle schroeven los, deurpaneel uit de klikjes halen door hem van onderen af voorzichtig naar je toe te trekken,
        Raam naar beneden!!!,
        Het kapje van de tweeter naar je toe er af trekken,
        Kabels vd raambediening en tweeter los,
        Staalkabeltje vd deurklink los,
        Het gehele paneel iets naar je toe, ongeveer 20cm onder vd deur af en dan de achterzijde omhoog trekken.

        #18278640
        crunch81
        Deelnemer
          Lid sinds:
          21 March 2015

          Bedankt voor je zeer snelle reactie,

          Het gaat om de voordeur paneel, moet het tweeter kapje er dan ook af?
          Ik trek echt heeel hard omhoog, zo hard dat ik de deurpaneel zelf hoor buigen.
          En als ik heel hard naar de zijkant trek zie ik allemaal ijzeren clips zitten en het lijkt erop dat deze aan de zijkant zijn ingeklikt maar dat is dus niet zo? Had jij ook van die ijzeren clips? Stuk of 6 volgens mij. Jij hebt ook een GTS?

          #18278641
          turbosix
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 November 2010

            Ja het zijn dacht ik 8 ijzeren clipjes, bij mijn GTS gaat het ook alleen maar als het tweeterkapje er af is en het raam open staat.
            Ik heb de eerste keer ook aardig moeten wrikken.
            Hoe vaker hij er af is hoe makkelijker het gaat, inmiddels is die van mij er 4x afgeweest en nu gaat het heel makkelijk.

            Over een tijdje moet hij er weer af voor de 3de audio upgrade dus als je geduld hebt (4/5 weken) wil ik wel een filmpje maken.

            #18278642
            GTS Vectra
            Deelnemer
              Lid sinds:
              9 July 2011

              Er staat ook een how to hier van op het forum.
              Misschien moet je daar even kijken. ;)
              Succes! :thumb

              #18278643
              crunch81
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 March 2015

                Bedankt voor de reacties.

                Ik trek gewoon zo hard als ik kan naar boven en dan zal hij er toch een keer af moeten gaan.
                Ik weet nu in ieder geval zeker dat er geen verschil zit tussen C en GTS qua demontage van het deurpaneel.

                Bedankt!

                #18278644
                crunch81
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  21 March 2015

                  Goedemorgen,

                  Hier nogmaals een vraag.
                  Ik heb echt zo verschrikkelijk hard naar boven getrokken hij gaat gewoon niet los, het nu zo erg dat het ding zelf uit is gelubberd en dat ik de clips zie zitten.
                  Heeft iemand nog andere tips om het deurpaneel los te krijgen?
                  Weet iemand een manier waar ik mijn schrevendraaier tussen kan zetten of wat anders?

                  #18278645
                  jraaf
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    12 January 2008

                    Die ijzeren klips die je ziet zijn idd een strakke bedoening.
                    Bij mijn vec kreeg ik een portier ook bijna niet los. In het handboek staat zelfs dat je ze dient te vervangen als je de binnenbekleding los haalt maar dat heb ik nooit hoeven doen.

                    Mijn manier om ze los te krijgen;
                    Alle schroeven en klips los, niet de metalen onder de bovenste rand, daar kom je niet bij.
                    Spiegel afdekking binnekant er ook ui en raam naar beneden en portier open zetten en aan de buitenkant gaan staan.

                    Deur bekleding zo dicht mogelijk onder de vergrendel knop vastpakken en aan de andere kant zo dicht mogelijk onder de spiegel. Dus je vingers tussen het deurpaneel en deur en je duim op de buitenkant van het deurpaneel vatten en met een zeer krachtige ruk omhoog trekken.

                    Mocht het dan nog niet lukken, kun je altijd nog aan de onderkant een latje steken van ongeveer 15 cm om ruimte te maken om de voordeur speaker te verwijderen. Dan heb je toegang tot de deurvanger als het goed is.

                    Succes.
                    Groet jraaf

                    #18278646
                    GTS Power
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      25 May 2008

                      Ik kreeg ook met geen mogelijkheid het paneel eraf.
                      Ik heb dus met het paneel er nog aan de speaker verwijderd en de deurvanger verwisseld.

                      Het is wel een kl*tenklusje op deze manier.

                      #18278647
                      crunch81
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        21 March 2015

                        Iedereen bedankt voor meedenken en reageren, ik heb het uiteindelijk op de manier gedaan net als jullie, dus met het deurpaneel er nog aan. Er zijn wel diverse clips afgebroken dus die moet ik weer bestellen. Ik heb dat rotding er uiteindelijk nog steeds niet afgekregen. :hmmz

                        Bedankt!

                        #18278648
                        CQPV6
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          8 October 2008

                          het zijn idd rotdingen om er af te halen. mocht er iemand zijn die wat afgebroken heeft oid, ik heb nog een aantal setjes deurpanelen staan met alles er op en aan voor onderdelen…. king:

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.