Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra GTS 2003 schiet soms in noodloop
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
9 april 2011 om 09:30 #17235378
Beste mensen,
Ik heb een Vectra GTS 2003 die soms in de noodloop schiet.
Dit gebeurt wanneer je in in een (volgens de auto) te hoge versnelling zit en dan het gas intrapt.Het gebeurt met name wanneer ik 120 rijd en dan even wil inhalen. Het toerental in de 5e versnelling is dan eigenlijk net te laag en de versnelling dus net te hoog. Ook op lagere versnellingen komt dit voor.
Ik trap het gas dan niet eens hard in (heel geleidelijk) maar iets te hard intrappen betekent al dat de motor in de noodloop schiet. Een icoontje met een autootje en moersleuteltje verschijnt en ik moet naar een parkeerplaats de motor aan en uitzetten.Iemand bekend met dit fenomeen en hoe het is op te lossen? In de computer kunnen ze niks vinden, de garage heeft dit uitgelezen maar de auto slaat hier niets over op blijkbaar.
9 april 2011 om 09:46 #17852816heb je de auto al uit gelezen?
ow ja .. LOLLLL @ je gebruikers naam :D:P
9 april 2011 om 09:56 #17852817Mr Pervert,
Ik heb eveneens een Vectra C GTS uit 2003. Ik heb precies hetzelfde probleem. In mijn geval gebeurt het enkel in de 5 de versnelling wanneer ik het gaspedaal intrap. Opel dealer kon niets vinden, schijnt een bekend probleem te zijn. Enige wat ze konden doen was een nieuwe software installeren, en daarbij zeiden ze dat het geen garantie was om het probleem te verhelpen.
En je vermoed het al de software heeft nul komma nul geholpen. Ik baal er ook van, maar een oplossing heb ik nog niet gevonden :(
9 april 2011 om 20:20 #17852818over welke vectra`s gaat het ? Diesel of Benzine
9 april 2011 om 21:03 #178528192.2DTI staat in zijn onderschrift dus ik zou van een diesel uitgaan ;)
10 april 2011 om 07:04 #17852820EGR vervuild of Variabele Turbo, Variabel gedeelte vast.
Komt vaker voor bij deze motoren, komt omdat we ”te netjes” rijden met deze.
meestal komt bij uitlezen een storing met betrekking tot onjuiste turbodruk naar boven.
Ik heb een klant van me het advies meegegeven de auto goed op zijn kloten te geven in duitsland toen ie op witersport ging.
hij heeft nog 2x kort een storing gehad, en tot nu toe niet meer.
je hoeft niet altijd de motor heleemaal stil te laten vallen om de fout weg te krijgen.
Vaak is tijdens rijden kort de sleutel 1 tik terug en weer terug op contact voldoende.
willem
11 april 2011 om 19:15 #17852821Bedankt voor de reacties. Ben wel blij dat jullie het herkennen.
Willem, je begrijpt dat ik van zo’n advies graag een second opinion wil horen :)
Zo’n auto kan er best tegen om eens flink hoog in de te toeren te gieren – mits netjes opgewarmd – maar kan je hier nog wat meer over vertellen? Wat gebeurt er dan precies tijdens het netjes rijden wat niet goed is voor de turbo/motor, en hoe lost een beetje sportiever rijden dit op?(Dat die klant zich niet meer heeft gemeld, kan ook betekenen dat hij nu tussen 6 plankjes ligt he :P)
11 april 2011 om 19:18 #17852822AnoniemLid sinds:
1 January 1970Als je te netjes rijd, slibt je motor gewoon dicht door alle roet en noem maar op! Daar komt het gewoon op neer;)
11 april 2011 om 19:21 #17852823Hmmm.
Nou, komende week maar eens kijken.
Jullie lezen er wel over in de krant… :D11 april 2011 om 19:52 #17852824Gewoon af en toe eens even lekker doortrekken dat het roet eruit kan..
Kan aardig sportief rijden met m’n Y30DT en ff afkloppen, maar ik heb tot zover geen problemen ermee gehad.. Wel geregeld met ff doortrekken lekkere zwarte wolkjes achterlaten :)
12 april 2011 om 17:54 #17852825Van mij doet het soms ook en idd altijd als hij lang geen of weinig snelweg km heeft gemaakt
Auto uit zetten heeft niet altijd gewenste resultaatMaar goed als ik normaal rij nooit problemen
Niet te lang laag in toeren zou ik zeggen :P
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.