vectra gts 1.9cdti

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra gts 1.9cdti

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18346467
    johnnyp
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 June 2014

      hallo allemaal ik ben johnny, kom uit almere.. en heb sinds paar maanden een opel vectra 1.9cdti gts. ik wil zo kennis maken, en meteen een topic bijhouden met vragen/veranderingen aan mijn auto.

      ik heb de auto eind april aangeschaft, nadat ik mijn oude fiat grande punto 1.9jtd zat was.. wou wat ruimer, en luxer rijden. de punta heeft me in 3 jaar en 160k verder alleen banden/remmen en dynamo gekost. dat geld heb ik inmiddels al dubbel in de opel zitten.

      de auto was bij aanschaf zeer netjes, op wat krasjes na, geen schade zelf geen deukjes van open slaande deuren. verder heeft de auto nooit schade gehad, en reed zeer goed.

      bij aanschaf direct afspraak gemaakt bij een forummember die mij zeer goed heeft geholpen bij onderhoud.

      ondertussen gedaan
      remmen achter
      egr schoongemaakt
      aux ingebouwd bij livio
      stuurkogels/spoorstangen stablisator stangen (carlo)
      dubbelvliegwiel +koppeling en hele zooi (carlo)
      stablisator stang rubbers achter
      olie ververst.

      hierdoor rijd de auto bijna zoals ik het wil, onderstel is bijna vrij van alle rare geluiden. enkel aan de voorkant hoor ik af en toe nog een knak.. (volgende aanpak punt)

      op de lijst staan.

      airco (werkt nu niet)
      distributieriem/waterpomp
      inlaat reinigen/egr off/dpf off/wervel eruit
      chippen
      grotere remmen
      opc line pakket erop.

      de auto stottert,houd erg veel in nu bij contante snelheid (onder 2000rpm) als je gas geeft nergens last van. vandaar dat ik af wil van alle egr ed.

      chippen zie ik hier goede ervaringen bij kcp, dus daar gaat de auto ook heen. ik zag alleen dat bedrijven zoals tunex ook de roetfilter/egr kunnen wegschrijven en verwijderen.. iemand ooit zelf gedaan/en of door zulke bedrijven laten doen. scheelt namelijk kwa prijs met kcp. ik wil enkel de dpf laten leeghalen door bv tunex/of zelf en het programmeren ga ik wel naar kcp/duitsland. is mijn aanpak heel vekeerd?

      ik zal vanmiddag de fotos erbij zetten. als er vragen zijn graag.

      mvg johnny B-)

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.