Vectra C2 ; Welke remblokken achter?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C2 ; Welke remblokken achter?

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18335257
    CJX
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 December 2011

      Mijn remblokken achter zijn binnenkort aan vervanging toe zag ik bij de wissel naar mijn winterwielen.
      Nu wilde ik ze op internet bestellen bij Mr. auto, maar weet even niet welke.

      Het lijkt of er twee verschillende types zijn.
      Voorbeeld hieronder van Bosch.

      [URL=http://s1207.photobucket.com/user/cjx1/media/DSC_0923_zps5d8uqgea.jpg.html][IMG]http://i1207.photobucket.com/albums/bb479/cjx1/DSC_0923_zps5d8uqgea.jpg[/IMG][/URL]

      De bovenste set heeft een soort van T-vormige veerklem bovenop het remschoentje.
      De onderste set heeft extra “klemmen” lijkt het achterop het remschoentje.
      Welke moet ik nu hebben?

      Enne…by the way:

      Is er ergens een how to voor het vervangen van de remblokken achter.
      Heb pas geleden schijven en blokken vervangen van de Fiat Panda van de vrouw.
      Dat ging behoorlijk eenvoudig.
      Zijn er bij de Vec. nog aandachtspuntjes?

      #18335267
      tensions
      Deelnemer
        Lid sinds:
        21 August 2016

        Hoi
        Ikzelf rij vectra C1. Maar denk de bovenste set. Let wel op dat je blokken met veertje aan zuigerkant doet anders gaan ze rammelen was bij mijn auto ook verkeerd gemonteerd door vorige eigenaar?

        Gr jan

        #18335280
        Opeltje17
        Deelnemer
          Lid sinds:
          18 January 2012

          Kan allebei, bovenste set is met een veertje zodat het blok niet rammelt in je rem zadel.

          Aan de onderste set zit op het binnenste blok een klem die om je reiziger valt zodat deze niet rammelt ik heb de onderste set op m’n vec.

          Vervangen is simpel wel de rubbers waar de gljpennen inzitten effies demonteren en de remklauw goed schoonmaken waar de rubbers inzitten, en de pennen goed invetten.

          En de remzuiger terug draaien dmv een zuiger terug stel set of met een lijmtang en een waterpomp tang.

          #18335333
          CJX
          Deelnemer
            Lid sinds:
            17 December 2011

            Bedankt voor de reacties.
            Allebei de uitvoeringen dus oke, en de klemmetjes op beide uitvoeringen zorgen er dus op een andere manier voor dat de blokjes niet gaan rammelen/klapperen.

            Ben nog wat verder gaan zoeken, en kwam op Vectra C-com nog wat meer info tegen.
            Alleen daar de opmerking dat je voor de achterremmen een “rewind tool” moet hebben welke je voor de voorremmen niet nodig zou hebben.

            Gaat de remzuiger van de achterremklauw inderdaad anders/moeilijker terug dan die van de voorkant?

            Bij de Panda van mijn vrouw kon ik de zuiger gewoon terug duwen met een waterpomp en een blokje hout.

            #18335336
            dappie
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 July 2008

              Cjx, de rem-zuigers achter moet je inderdaad terug draaien (rechts-om) op marktplaats staan hier voor setjes tekoop
              In een rood koffertje met meerdere hulp stukjes.

              Vr,gr, jac.

              #18335410
              CJX
              Deelnemer
                Lid sinds:
                17 December 2011

                Hmmm…..dus met kosten blokjes en aankoop terugdraaisetje ga ik al ruim over de vijftig Euro heen.
                Wat kost blokjes vervangen eigenlijk bij de VOD of de Kwik fit?

                #18335412
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  Wel meer dan dat. Als je uit de buurt komt mag je de mijne wel even gebruiken. Is overigens 25 euro. Ga aub niet lopen kloten met lijmklemmen. T kan wel maar mijn ervaring is dat die terugsteller zoveel fijner is

                  #18335490
                  CJX
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    17 December 2011

                    Blokken ( bovenste ) met veertje en terugstelsetje besteld. Samen voor 60,-
                    Terugstelsetje is altijd handig voor later.

                    Had overigens wat offertes opgevraagd voor vervangen van remblokken achter op mijn Vec.
                    Varieerde tussen de 125,- en 150,- waarbij de VOD niet eens de duurste was.

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.