Vectra C2 Station: remlichten blijven branden

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C2 Station: remlichten blijven branden

5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #18407822
    Vallion
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 June 2018

      Beste forumleden,

      Graag doe ik een beroep op jullie kennis, want ik kom er zelf niet uit! De remlichten van mijn Vectra C2 Station (1.8, benzine, 2008) blijven branden. 
      Enige tijd geleden kreeg ik in het info display de melding dat de rempedaalschakelaar kapot was. Erg vervelend natuurlijk. Ik heb meteen een nieuwe gehaald en deze vervangen. Hiermee was de melding even weg. Ongeveer een week later was de melding terug. Ik heb toen direct een schakelaar bij de dealer besteld (andere was van de automaterialenzaak) en de schakelaar opnieuw vervangen. De melding is nu weg en blijft ook weg, maar ik merk dat de remlichten blijven branden na het loslaten van het rempedaal. Ze blijven soms 5 sec langer branden maar soms ook wel 30 sec.

      Ik dacht dat de schakelaar wellicht verkeerd gemonteerd zat, maar na 100x in het werkplaatshandboek gekeken te hebben ben ik vrij zeker van de juiste montage. Wat verder bijzonder is, is dat wanneer de motor niet loopt, de remlichten normaal werken. Ik kan dan lang en “diep” remmen, direct bij het loslaten stoppen de remlichten met branden. Loopt de motor, dan beginnen de problemen.

      Heeft iemand een idee wat dit kan zijn?

      #18408013
      22voeter
      Deelnemer
        Lid sinds:
        4 November 2018

        Meet de schakelaar eens door met je multimeter terwijl hij gemonteerd is, dan remmen en loslaten en kijk of die goed vrijkomt. Je kan in geval van een trekhaak ook vreemde problemen krijgen met ijswater en sneeuw in de stekkerdoos van de trekhaak.

        #18408027
        Haasje17
        Moderator
          Lid sinds:
          8 September 2009

          Wordr meestal veroorzaakt door vocht in de rec of in de zekering kast onder de motorkap.

          #18408419
          Vallion
          Deelnemer
            Lid sinds:
            11 June 2018

            Dank voor de reacties. Doormeten levert geen bijzonderheden op. Dat was ook wel te verwachten, want met alleen contact werkt alles prima.

             

            Dat vocht, wat is daar aan te doen? Ik neem aan sowieso de rec en de zekeringenkast droog blazen. Maar hoe voorkom ik dat er opnieuw vocht in komt?

            #18409068
            Haasje17
            Moderator
              Lid sinds:
              8 September 2009

              Vaak komt dat door lekke kofferbak rubbers of via t achterlicht. Soms ook via t antenne voetje dat uitgedroogd is maar vaak is je hemel dan ook aan het loslaten.

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.