Vectra c z19dth start niet elektronica?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra c z19dth start niet elektronica?

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18349265
    Skeezer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 July 2013

      Hallo allemaal,

      Mijn vectra c1 diesel start plotseling niet meer. Afgelopen maandag is het flexibele deel van de brandstoftoevoer slang geknapt en deze is dinsdag gerepareerd. Alleen het flexibele deel is vervangen. Daarna is het motor compartiment gereinigd door de garage. Dit is allemaal netjes afgehandeld en ziet er weer prima uit. Van dinsdag tot vrijdag avond probleemloos mee gereden (denk zo’n 200 Km). Vrijdag avond bij na starten was het stationair toerental 1000 normaal is dit 800. Dacht eerst aan auto choke, omdat na een paar km rijden het stationair toerental weer normaal was, 800 dus. Bij aankomst (20 km gereden) was het toerental weer 1000. Bij uitzetten motor en weer starten, lukte het starten niet meer. Hoewel de verlichtings schakelaar uit stond begonnen de lampen bij starten toch aan te gaan. Ook de radio ging aan en allerlei lampjes op de dash begonnen willekeurig te knipperen. De startmotor ging maar moeizaam rond zo leek het (net of er te weinig spanning is). Na een half uur opnieuw de auto gestart en dat ging probleemloos de eerste keer. De tweede keer starten exact hetzelfde lampjes knipperen enz.

      Oh ja donderdag heb ik de auto nog gewassen met de hogedruk reininiger door de wielkasten.

      Ik sta voor een raadsel waar ik zou moeten beginnen. Lees op internet verhalen over een slechte abs stekker die soortgelijke problemen zou kunnen veroorzaken.

      Weet een van julie misschien wat de oorzaak zou kunnen zijn of hoe ik moet beginnen met uitsluiten van onderdelen?

      Alvast bedankt voor jullie hulp.

      Mark.

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.