Vectra c z18xer

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra c z18xer

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18337782
    Kevin Jansen
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 January 2017

      Hallo,

      Ik heb hier een opel vectra c z18xer met 183000 km’s op lpg staan.

      Nu hebben we een x aantal problemen met de auto,

      Sinds drie weken geleden geen vermogen meer en koude start van de auto slecht duurde lang voor aanslaan.
      Storing uit gelezen p0011 en p0014 waren de hoofdstoringen, positie van de nokkenassen klopte niet.
      Na de meetwaarden uitgelezen te hebben kwam ik er achter dat beide nokkenassen maximaal vervroegd stonden, uitlaat Nokkenas klep vervangen p0011 weg en 14 er nog steeds, dus de inlaat klep ook vervangen beide storingen terug…

      Thermostaat huis vervangen ( map controlled ) probleem koude start verholpen!
      Oliedruk gemeten goed!
      Distributie tijdstip gecontroleerd goed!
      Harde reset uitgevoerd van motor ecu zodat alle leerwaarden weg zijn geen verschil.
      Geen verdere afwijkende meetwaarden te vinden

      Nu beide verstellers ( nokkenas tandwielen ) vervangen alles exact op tijd gezet en de nokkenassen worden weer versteld! geen storingen meer! rijden met de auto, schokte nog wat, nog wat lui, maar goed alle leerwaarden weg dus grote testrit circa 50-60 km vermogen terug geschok echt nog miniamaal. auto tijd stil gezet, start normaal begint weer ligt met schokken en weer verminderd vermogen, geen storingen meer….

      Ik zie het even niet meer iemand nog een ideetje?
      Alle slechte verhalen van lpg op z18xer kennen we al kop is 18000 km geleden vervangen!

      Met vriendelijke groet,

      Kevin

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.