Vectra C van Xenon verlichting met AFL naar “gewoon”Xenon”

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C van Xenon verlichting met AFL naar “gewoon”Xenon”

8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #18339760
    Vinny-D
    Deelnemer
      Lid sinds:
      26 April 2016

      In mijn Vectra (uit 2004) zit Xenon verlichting met van die hele mooie meedraaiende koplampen. 1 koplampunit heeft wat schade en is aan vervanging toe maar nieuw orgineel kosten ze ruim € 1200,-.
      Op de onderdelenlijn worden gewone xenon units aangeboden voor tussen de €150 en €190 en een unit met meedraaiende lampen voor € 600.

      Dat mijn koplampen een beetje meedraaien is allemaal prachtig maar is mij geen €600,- waard dus zit ik eraan te denken om beide lampunits compleet te vervangen “gewone” Xenon-units.
      Nu weet mijn Opel garage echter niet wat de boordcomputer daarvan gaat vinden, ze kunnen niet uitsluiten dat deze foutmeldingen gaat geven.
      Heeft iemand hier toevallig ervaring mee? (of heeft iemand een linkerkoplampunit liggen met meedraaiende lampen voor weinig centjes:-)

      Mvg,

      Vincent

      #18339809
      liviu2004
      Deelnemer
        Lid sinds:
        6 April 2014
        #18339825
        Vinny-D
        Deelnemer
          Lid sinds:
          26 April 2016

          Ziet er op zich goed uit liviu…..maar ik kan de nummers die ik van de garage heb gekregen er niet op terug vinden….volgens garage moet ik de 93.177.619 en de 93.177.620 hebben.

          Daarnaast liggen deze lampen ergens in Spanje of zoiets….dan is maar de vraag of ik ze zonder problemen hier kan krijgen.

          #18339827
          Vinny-D
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 April 2016

            Verkoper blijkt trouwens in Roemenie te zitten…..daar heb ik nog minder vertrouwen in

            #18339838
            Marksinum
            Deelnemer
              Lid sinds:
              19 February 2017

              Ik heb ook problemen met mn xenon met afl. (Ballast schijnt kapot te zijn en na vervanging doet de lamp het nog nie)₩
              Volgens de lokale dealer hier gaat je auto geheid moeilijk doe over het feit dat de afl ( en in mijn geval ook de bochtenverlichting) ontbreken.
              Uitbouwen van de sensoren en aanpassen van de computer kon nog wel eens meer kosten dan een nieuwe lampunit.
              Dus werd mij geadviseerd om de lamp gewoon te repareren.

              #18339861
              Vinny-D
              Deelnemer
                Lid sinds:
                26 April 2016

                Hier was ik al bang voor Mark……dus toch maar op zoek blijven naar een vervangende.
                Gelukkig werkt het momenteel wel dus ik heb nog even tijd.

                #18340186
                ketel1
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  31 January 2016

                  Hallo.
                  Ik weet niet of u in de buurt woont van zwolle.
                  Ik heb namelijk nog een setje originele koplampen met lens liggen. Als u uit de buurt komt zou u ze van mij mogen proberen of ze geen storing geven.

                  Mvg ramon[IMG]https://uploads.tapatalk-cdn.com/20170309/1ad52dcb4f5641b6c02d04bf43ac9a8a.jpg[/IMG]

                  Verstuurd vanaf mijn SM-G930F met Tapatalk

                  #18340296
                  Vinny-D
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    26 April 2016

                    Beste Ramon,

                    Zwolle is best wel even rijden (ik woon in Almere) maar ik vind het wel de moeite waard……meten is weten zou ik zeggen.

                    Dit weekend ben ik nogal druk met een verhuizing maar ergens een van de komende weekenden wil ik best wel even wat komen testen.

                    Mvg,

                    Vincent

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.