Vectra C SW update Dorpel+opc-line achterstuk op kleur

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C SW update Dorpel+opc-line achterstuk op kleur

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17210194
    jraaf
    Deelnemer
      Lid sinds:
      12 January 2008

      Hey gasten,

      Iemand een idee hoe ik de sideskirts (dorpel afdekking) van een Vectra C station (2004) het beste kan demonteren. Ben zover om de boel te laten spuiten:afro

      Nu weet ik dat aan de achterkant eerst het afdekkapje er af moet en dan over de hele lengte zowel aan de boven als onderkant de spreidnieten er uit vissen. Allen om aan de bovenkant die spreidnieten er uit te halen dien ik het afdekrubber te verwijderen, deze lijkt echter zo vast te zitten dat als ik ‘m er gewoon aftrek de boel kapot gaat. Iemand een idee hoe die dingen precies vast zitten en het gemakkelijkst los komen?

      Safe driving Jurgen.

      #17489025
      Opel4all
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 August 2006

        origineel gepost door jraaf
        Hey gasten,

        Iemand een idee hoe ik de sideskirts (dorpel afdekking) van een Vectra C station (2004) het beste kan demonteren. Ben zover om de boel te laten spuiten:afro

        Nu weet ik dat aan de achterkant eerst het afdekkapje er af moet en dan over de hele lengte zowel aan de boven als onderkant de spreidnieten er uit vissen. Allen om aan de bovenkant die spreidnieten er uit te halen dien ik het afdekrubber te verwijderen, deze lijkt echter zo vast te zitten dat als ik ‘m er gewoon aftrek de boel kapot gaat. Iemand een idee hoe die dingen precies vast zitten en het gemakkelijkst los komen?

        Safe driving Jurgen.

        Hallo,

        Deze zitten er gewoon opgeklikt.

        Er zit een metalen strip aan de achterzijde van het rubber vast, deze zijn weer over kleine nokjes op de sideskirts geklikt, even met een plat voorwerp er tussen en ze zijn los.

        Wel even nieuwe spreidnieten halen, de stiften van de oude spreidnieten, blijven namelijk achter in de koker/dorpel.

        Groetjes, Joche

        #17489026
        jraaf
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 January 2008

          Thanks Joche,

          Ik heb ze er inmiddels af. IDD ff aan de achterkan bij de achterdeur voorzichtig los trekken en dan 6 onder en boven er uit wippen en drie van de afdekkap bij het achterwiel en klaar. Dorpels liggen inmiddels bij de spuiter hopelijk volgende week er weer op. Hierbij nog wat (slechte(mobiel)) pic’s ter illustratie.



          Safe driving Jurgen

          #17489027
          Juffer1
          Deelnemer
            Lid sinds:
            26 July 2006

            Jurgen, lees ff je U2U !

            Gr. Arjan

            #17489028
            jraaf
            Deelnemer
              Lid sinds:
              12 January 2008

              Update van de Vec. Vandaag de dorpels en de opc line achterbumper aanzet stuk er op.
              We zijn weer een stukje dichter bij het totaal beeld:afro

              Morgen einde dag gaat de VEC onder het mes voor een nieuw inlaatspruitstuk en actuator. Kan ik ‘m donderdag einde dag weer ophalen. Ben benieuwd hoe ik ‘m terug krijg

              Safe driving Jurgen:agent

              #17489029
              rinuske
              Deelnemer
                Lid sinds:
                21 January 2008

                nu nog je logo op de klep eraf, en een irmcher dakspoiler erop en ziet er weer prachtig uit
                :D

                #17489030
                Marcel28
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  10 April 2007

                  Zo zo Jurgen,

                  Toen ik je auto zag, stond tie er heel anders bij ( natuurlijk wel zwart he )
                  Mooie bak hoor, hoop zelf over een klein half jaartje ook een vectra C sw te hebben.

                  Gr Marcel

                  #17489031
                  rickytt3
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 July 2006

                    Oké Jurgen :thumbup Heel mooi, zo meegespoten. Ga ik ook maar eens doen :wub

                    Heb jij de delen nog glad gemaakt (laten maken), of zijn ze gespoten zoals ze van de auto af komen? Heb het ooit eens gevraagd bij een autospuiter, en die gaf aan dat de dorpels eerst glad gemaakt moesten worden. Dat verhoogde de prijs nogal…

                    Groet, Eric

                    #17489032
                    jraaf
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 January 2008

                      origineel gepost door rinuske
                      nu nog je logo op de klep eraf, en een irmcher dakspoiler erop en ziet er weer prachtig uit
                      :D

                      Nope dus…. Toendertijd alle beletrot er af gehaald en alleen het logo laten zitten om dat ik dat nu juist mooi vind en een dakspoiler van OPC is weliswaar heel mooi maar gooit de top snelheid rustig met een procent of 8 naar beneden. da’s dus – 15 op de autobahn waar ik nog al vaak vertoef.

                      Safe driving Jurgen

                      #17489033
                      jraaf
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 January 2008

                        origineel gepost door rickytt3
                        Oké Jurgen :thumbup Heel mooi, zo meegespoten. Ga ik ook maar eens doen :wub

                        Heb jij de delen nog glad gemaakt (laten maken), of zijn ze gespoten zoals ze van de auto af komen? Heb het ooit eens gevraagd bij een autospuiter, en die gaf aan dat de dorpels eerst glad gemaakt moesten worden. Dat verhoogde de prijs nogal…

                        Groet, Eric

                        Thanks man. Yep delen zijn eerst glad gemaakt. Heb ik laten doen. Maar uh ik weet niet welke prijs jij toendertijd moest neer leggen maar ik ben uitermate tevreden met het zachte prijsje wat ik moest neer leggen voor het spuiten van de dorpels en de achter spoiler(bumper). Ik kan je het wel laten weten in een u2u als je dat wenst.

                        Safe driving Jurgen.

                        #17489034
                        ahrend
                          Lid sinds:
                          31 December 2005

                          Hebbu,hebbu,hebbu,:o wat een verschil man daar word ie echt meteen een stuk dikker van :thumbup,ik wil eerst ook een dakspoiler kopen om die dan meteen mee te laten spuiten maar dat moet ik ook hebbu ,trouwens ik zit er over te denken om ook dat stuk grijze kunstof wat net onder de achterklep in de bumper zit meteen mee te laten doen ,als ik dan toch bezig ben.

                          #17489035
                          jraaf
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            12 January 2008

                            origineel gepost door ahrend
                            ik zit er over te denken om ook dat stuk grijze kunstof wat net onder de achterklep in de bumper zit meteen mee te laten doen ,als ik dan toch bezig ben.

                            Ja, ik zit al minstens een jaar met dat stuk kunstof in mijn maag:mad: Irmscher had er een hele mooie chroom strip voor maar die leveren ze niet meer (heb ik wel eens eerder een topic over gemaakt) Nu heb ik er twee opties voor;

                            1 spuiten.
                            2 warm bad met Carbon.

                            Ik ben er nog niet over uit wat het wordt.
                            Rest dan ook nog de vraag, hoe zit dat ding vast?

                            Safe driving Jurgen

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.