Vectra C radiator lek?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C radiator lek?

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264769
    wagnas
    Deelnemer
      Lid sinds:
      10 May 2007

      Afgelopen 4 weken schoot van de Vectra heel soms het koelvloeistof lampje aan op het dashboard, meestal iets van 1x per week. Altijd de volgende start was hij weer uit.

      Vanochtend ging het lampje ook weer aan, ben toch maar even langs de Opel gereden. Koelvloeistof niveau stond inderdaad iets laag waardoor het lampje aan kon gaan. Monteur heeft bijgevuld en meteen onder druk het systeem getest en er hing een druppel onderaan de radiator aan de bestuurderskant, volgens de monteur was dit niet echt lekken maar een zweetdruppel.

      Nu kost een nieuwe radiator vast iets van 300 euro, maar wat kan ik het beste doen? Volgens de monteur kan ik gerust een half jaar doorrijden zolang het lampje niet weer aangaat. Pas als lekkage erger wordt dan radiator pas vervangen.

      Of kan ik er beter een soort pil in gooien zodat hij niet meer zal lekken? Geef natuurlijk liever een klein bedrag uit dan over een half jaar 300 euro. Maar auto moet wel bedrijfszeker zijn, wil er zeker nog wel 4 jaar in blijven rijden.

      Advies en ervaringen met radiateuren graag.:)

      #18224865
      gwriemersma
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 December 2010

        Ben persoonlijk niet zo’n voorstander van die ‘pil’
        Zou er een nieuwe radiateur in zetten als ik jou was helemaal omdat je er nog een aantal jaren in door wilt rijden

        #18224866
        C00kie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          11 June 2013

          Radiateur voor jouw GTS kost tussen de 120-170 afhankelijk van exacte uitvoering.. of VOD prijs -30% ;)

          #18224867
          lucas1975
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 January 2012

            Nooit geen pil of barsleak erin, dit werkt ook maar tijdelijk en zorgt voor verstoppingen, ook waar je het niet wilt hebben.

            #18224868
            wagnas
            Deelnemer
              Lid sinds:
              10 May 2007

              Oke, die afdichtings pil is dan geen optie.:)

              @C00kie wrote:

              Radiateur voor jouw GTS kost tussen de 120-170 afhankelijk van exacte uitvoering.. of VOD prijs -30% ;)

              Waar is die te koop voor dat geld? Zou ik zelf de radiateur kunnen vervangen? Een aantal boutjes en slangen loshalen en met nieuwe slangeklem vastzetten lukt me wel. Of komen er ook andere rituelen bij kijken zoals mischien ontluchten?

              Mijn lokale dealer in het dorp, kan die de radiator met 30% korting kunnen krijgen voor me?

              Wat vragen. :angel

              #18224869
              Opeltje17
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 January 2012

                Als je een beetje technisch bent is het zelf goed te doen, gewoon je voorbumper etc eraf, condensor weg, wel weg lopen als je de leiding eraf haalt is schadelijk, of je laat hem leeghalen door de airco boer.

                Dan kan je hem waarschijnlijk zo wisselen, en hij moet idd ontlucht alleen werkt dat automatisch, motor gewoon warm laten draaien, en bijvullen tot max.

                #18224870
                C00kie
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  11 June 2013

                  Zou de condensor niet laten leeglopen op leeghalen. Allemaal kosten die niet nodig zijn. Deze van de radiateur losschroeven en wegkantelen/draaien.

                  #18224871
                  wagnas
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    10 May 2007

                    http://www.auto-onderdelen24.nl/opel/vectra-c-gts/19268/10203/radiateur-onderdelen” onclick=”window.open(this.href);return false;

                    Dit is redelijk goedkoop.:)

                    Is er nog een voorkeur voor merken? Welk merk is het beste en welke moet ik exat hebben. Ik heb airco in de auto en auto heeft handgeschakelde 5-bak.

                    #18224872
                    Opeltje17
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      18 January 2012

                      @C00kie wrote:

                      Zou de condensor niet laten leeglopen op leeghalen. Allemaal kosten die niet nodig zijn. Deze van de radiateur losschroeven en wegkantelen/draaien.

                      Als dat mogelijk is doen idd.

                      #18224873
                      Famempeters
                        Lid sinds:
                        8 March 2008

                        kijk is op http://www.winparts.nl of http://www.voordeelparts.nl zijn 2 heel goede en zeker niet duur .

                        en met kantelen beetje ruimte maken van de Condensor is deze best zelf te vervangen .

                        #18224874
                        Famempeters
                          Lid sinds:
                          8 March 2008

                          ff gekeken een radiateur van een benzine versie kost 70€ daar ga je toch niet voor lopen klooien met een pil of ander zooi he .

                          de diesel versie kost 129€

                          Bert

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.