Vectra C GTS verlichting valt uit?

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C GTS verlichting valt uit?

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17264001
    Deperik
    Deelnemer
      Lid sinds:
      16 November 2007

      Hallo allemaal,

      Ik heb al gezocht op het forum maar kan zo niets vergelijkbaars vinden;

      Ik heb sinds enige tijd last van uitvallende verlichting,
      de koplampen gaan dan even een tel uit en de dashboard verlichting knippert dan ook even van nacht naar dagmodus.

      Ik heb xenon koplampen, auto toen gekocht met de gedachte dat het origineel was, maar blijkt aftermarket.
      Weet niet of hier het probleem in zit, heb wel eens een kapotte lamp gehad, maar dit geeft hij netjes aan op BC.

      Als hij er last van heeft, en ik speel een beetje met het gas dan wordt het erger en minder erg.
      Ook viel mij op dat als ik stuur de dashboardverlichting en de BC-verlichting iets flikkert, kan dit ermee te maken hebben?

      Het gaat om mijn Vectra C GTS 2.2dti automaat

      Bvd Erik

      #18216637
      gwriemersma
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 December 2010

        Lijkt wel dynamo probleem

        #18216638
        Deperik
        Deelnemer
          Lid sinds:
          16 November 2007

          Zoiets dacht ik ook al.

          Misschien heeft het ook te maken met het volgende;
          Ik heb al enige tijd startproblemen, hierdoor zal de accu niet optimaal gevuld zijn bij wegrijden.
          En dit is nu net wanneer ik er last van heb, als ik naar mijn werk rijd (+/-25min), dan heb ik alleen de 1e vijf minuten last van de knipperende en uitvallende verlichting. Daarna niet meer.

          De verlichting valt niet altijd uit, maar kan aan de BC wel zien dat er iets niet goed is want bij “spelen” met het gas gaat het display feller en minder fel branden.

          Vanavond de accutester er maar even bij pakken.

          #18216639
          aapje1963
          Deelnemer
            Lid sinds:
            28 July 2006

            Als je stilstaat en je draait je stuur knippert (dipt) de verlichting bij meer en deel C vectra’s de Electrohydrolische pomp trekt erg veel stroom, ook dashboard verlichting en interieur verlichting dipt iets bij draaien van stuur bij stilstand.
            Kan controleren de massa draden…mijne doet dit al vanaf ik hem heb dat is ruim 4 jaar. Ik heb geen uitval van verlichting…..Onder rijden geen last

            Je vindt het wel meer terug op het forum sommige hebben er een zwaardere accu ingezet
            viewtopic.php?f=6&t=160404

            #18216640
            Deperik
            Deelnemer
              Lid sinds:
              16 November 2007

              Ik heb er nu ook een nieuwe en zwaardere accu ingezet. Probleem lijkt in iedergeval verholpen. :thumb

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.