Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C GTS verlagen vooras
- Dit onderwerp bevat 28 reacties, 1 deelnemer, en is laatst geüpdatet op 22 mei 2021om 18:45 door stan10.
-
AuteurBerichten
-
21 oktober 2015 om 13:23 #17273950
Hallo allemaal.
Ik kan via een andere forum gebruiken verlagingsveren overnemen en mijn vraag is eigenlijk of het weil.
Het gaat om verlagingsveren die de auto aan de voorzijde met 4 cm verlagen.
Ben ik hier ook nog extra schokbrekers voor nodig of kan ik deze gewoon plaatsen.
Het gaat om een opel vectra gts 2.2 benzine uit 2004.21 oktober 2015 om 13:33 #18299743ik heb ze ook laten verlagen met 4cm veren ( ook alleen voor ) en de schokbrekers laten zitten, als ik het opnieuw zou moeten doen zou ik als ik jou was een schroefset nemen, omdat 4cm bijna geen verschil gaf omdat een GTS al standaard 2cm is verlaagd als ik me niet vergis. Hier onder mijn voorbeeld.
21 oktober 2015 om 13:50 #18299744Kan dit ook nog qua uiterlijk te maken hebben wat voor banden en velgen eronder zitten?
Heb nu 225 40 18.
Ziet er erg mooi uit hoor….en strak21 oktober 2015 om 14:07 #1829974521 oktober 2015 om 19:03 #1829974621 oktober 2015 om 19:07 #18299747Dit is hoe het er bij mij op t moment uitziet met de originele veren. Dus als ik er dan Verlagingsveren onder gooi van 40mm zou die dus maar 20mm zakken.
Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
21 oktober 2015 om 19:19 #18299748@stephanj1 wrote:
Dit is hoe het er bij mij op t moment uitziet met de originele veren. Dus als ik er dan Verlagingsveren onder gooi van 40mm zou die dus maar 20mm zakken.
Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
Klopt idd :thumb
21 oktober 2015 om 20:22 #18299749Misschien dom gedacht van mij maar jullie vervangen alleen voor met lagere veren omdat hij achter door gezakt is?
M.a.w. Je vervangt het nog goede onderdeel om het versleten (doorgezakte) deel te compenseren.
Kun je dan ook niet beter de gehele set kopen, dan is het versleten onderdeel ook goed, staat hij ook recht en rijd beter. :thumb
Vat dit niet als kritiek hoor, of is het verkeerd gedacht van mij dat een doorgezakte veer meteen als versleten geld?22 oktober 2015 om 08:39 #18299750Ik heb achter aan de veren niks gedaan, maar staat toch behoorlijk laag haha, kan zomaar zijn dat de veren inderdaad versleten, maar vind hem prima rijden zo :thumb
en vind hem nu goed genoeg staan haha22 oktober 2015 om 09:29 #18299751Met een schroefset kun je hem zo mooi zetten als je zelf wilt. Met alleen veren deinst hij bij drempels ook verder na. Als je een set pakt met dempers (bij een schroefset altijd inclusief dempers) dan wordt hij wel een stuk stugger. Je kunt maximaal 4 cm verlagen met originele dempers. Dit is goedkoper maar of het beter is vraag ik me af. Ik kies niet voor comfort. Vandaar schroefset en banden 20 inch. :D
http://i1381.photobucket.com/albums/ah222/walliess/Opel%20Vectra%20GTS/20150223_164131_zpsjprhcmk1.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
22 oktober 2015 om 09:58 #18299752Jaa precies, ik wilde toch het comfort behouden, en toch een beetje lager, dus ik vind het allang goed zo, een schroefset word het meteen zo een stuiterbak van.
23 oktober 2015 om 06:34 #18299753@turbosix wrote:
Misschien dom gedacht van mij maar jullie vervangen alleen voor met lagere veren omdat hij achter door gezakt is?
M.a.w. Je vervangt het nog goede onderdeel om het versleten (doorgezakte) deel te compenseren.
Kun je dan ook niet beter de gehele set kopen, dan is het versleten onderdeel ook goed, staat hij ook recht en rijd beter. :thumb
Vat dit niet als kritiek hoor, of is het verkeerd gedacht van mij dat een doorgezakte veer meteen als versleten geld?Zekers een goed punt. Ik zou zo ie zo altijd gelijk voor en achter vervangen.
Het probleem met de GTS is echter volgens mij dat ze standaard voor zo ie zo hoger staat dan achter. Met een nieuwe set zal ie dan achter altijd lager komen dan voor. Vandaar dat er ook heel veel achter de eibach’s gebruiken en voor de H&Rr daar die laatse een 40mm ten opzichte van de Eibach 30mm geven.Op die manier komt ie ten opzichte van standaard welke 20mm lager is dan de sedan achter op -10mm en voor op -20mm wat een mooie stand geeft :angel
@Walter22, als ze nadeint zijn de schokdempers verrot :angelGroet jraaf
23 oktober 2015 om 08:24 #18299754@jraaf wrote:
@turbosix wrote:
Misschien dom gedacht van mij maar jullie vervangen alleen voor met lagere veren omdat hij achter door gezakt is?
M.a.w. Je vervangt het nog goede onderdeel om het versleten (doorgezakte) deel te compenseren.
Kun je dan ook niet beter de gehele set kopen, dan is het versleten onderdeel ook goed, staat hij ook recht en rijd beter. :thumb
Vat dit niet als kritiek hoor, of is het verkeerd gedacht van mij dat een doorgezakte veer meteen als versleten geld?Zekers een goed punt. Ik zou zo ie zo altijd gelijk voor en achter vervangen.
Het probleem met de GTS is echter volgens mij dat ze standaard voor zo ie zo hoger staat dan achter. Met een nieuwe set zal ie dan achter altijd lager komen dan voor. Vandaar dat er ook heel veel achter de eibach’s gebruiken en voor de H&Rr daar die laatse een 40mm ten opzichte van de Eibach 30mm geven.Op die manier komt ie ten opzichte van standaard welke 20mm lager is dan de sedan achter op -10mm en voor op -20mm wat een mooie stand geeft :angel
@Walter22, als ze nadeint zijn de schokdempers verrot :angelGroet jraaf
Wat ik bedoel te zeggen dat het werkingsgebied anders is van normale schokdempers t.o.v. sport schokdempers. Deze zijn korter en stugger waardoor hij de slag sneller dempt dan originele standaard dempers.
23 oktober 2015 om 08:29 #18299755Zie hier info:
Verlagingsveren
Verlagen met alleen veren is een goedkope manier om je auto te verlagen en een strakke look te geven. Doordat je auto lager bij de grond komt, verbetert de wegligging. Je hebt tevens minder last van overhellen in de bochten en het duikeffect bij remmen. Bovendien profiteer je van een verbeterde stabiliteit.
Het nadeel is dat je kortere veren combineert met dempers die voor langere (lees: originele) veren ontworpen zijn. Dit zorgt voor deinen op de snelweg bij lange bulten en kan leiden tot een verhoogde slijtage van de originele schokdempers. Vooral bij zwaardere en oudere auto’s is dit een probleem.
De voordelen van een schroefset op een rijtje:
• Verlaging tot wel 12 cm.
• Betere wegligging (minder snel in de slip).
• Minder last van overhellen in bochten.
• Minder duikeffect bij het remmen door een verbeterde stabiliteit. Vooral dit is lastig met alleen veren.
• De looks (Je creëert er een race look mee voor je auto).Dus alles heeft zijn voor en nadelen. :thumb
23 oktober 2015 om 08:33 #18299756@walter22 wrote:
@Walter22, als ze nadeint zijn de schokdempers verrot :angelGroet jraaf
Wat ik bedoel te zeggen dat het werkingsgebied anders is van normale schokdempers t.o.v. sport schokdempers. Deze zijn korter en stugger waardoor hij de slag sneller dempt dan originele standaard dempers.[/quote]
Helemaal mee eens :afro Ik heb zelf onder mijn SW een AST schroefset welke zo wel voor als achter in hoogte en hardheid te verstellen is. Werkt echt super, zeker ten opzichte van de normale setup of ten opzichte van een B12 setup.
Groet jraaf
23 oktober 2015 om 08:46 #18299757@walter22 wrote:
Dus alles heeft zijn voor en nadelen. :thumb
Ik zie alleen maar voordelen, behalve voor je centen :jerry
Groet jraaf
23 oktober 2015 om 09:18 #18299758Haha succes met sturen :jerry
23 oktober 2015 om 09:32 #1829975923 oktober 2015 om 10:30 #18299760@Wess1988 wrote:
Haha succes met sturen :jerry
:lol: Niet rijdbaar zo idd :puke
@walter22, nee die kun je beter laten zitten king: Zo laag kan ie maar het is niet te rijden. Even gekeken of alles goed in gaat op de demper stang. Hier waren we bezig met de verstelbare veerpoten.Voor staat ie nu op – 45 en achter op – 35 en flink stug :agent
Terug on topic.idd beter voor en achter gelijk vervangen en geen goedkope meuk nemen als het je om de wegligging gaat en niet om de looks :roll:
Voor de centen is een B12 kit al een superieure verbetering en anders idd doorpakken op een schroefset.Groet jraaf
28 oktober 2015 om 20:50 #18299761@jraaf wrote:
@Wess1988 wrote:
Haha succes met sturen :jerry
:lol: Niet rijdbaar zo idd :puke
@walter22, nee die kun je beter laten zitten king: Zo laag kan ie maar het is niet te rijden. Even gekeken of alles goed in gaat op de demper stang. Hier waren we bezig met de verstelbare veerpoten.Voor staat ie nu op – 45 en achter op – 35 en flink stug :agent
Terug on topic.idd beter voor en achter gelijk vervangen en geen goedkope meuk nemen als het je om de wegligging gaat en niet om de looks :roll:
Voor de centen is een B12 kit al een superieure verbetering en anders idd doorpakken op een schroefset.Groet jraaf
misschien heb ik er overheen gelezen maar wat gebruik jij nu voor verlagings set /veren dan
28 oktober 2015 om 21:57 #18299742Ik rijd nu een jaar of 3 met een AP schroefset. Ben er tevreden over. Stug is hij toch wel met 20 inch. :shock: :D
30 oktober 2015 om 07:51 #18299762@micvec wrote:
misschien heb ik er overheen gelezen maar wat gebruik jij nu voor verlagings set /veren dan
AST via KCPerformance;
http://www.ast-suspension.com/home” onclick=”window.open(this.href);return false;
Groet jraaf
28 december 2015 om 18:15 #18299763Nou de auto eindelijk berlaagd met veren van h&r. Voor nu 2 en een half cm lager.
Verstuurd vanaf mijn LG-D855 met Tapatalk
30 december 2015 om 14:11 #18299764@stephanj1 wrote:
Nou de auto eindelijk berlaagd met veren van h&r. Voor nu 2 en een half cm lager.
Ziet er goed uit. Ik heb exact dezelfde set erop. En ziet er ook hetzelfde laag uit. :)
30 december 2015 om 14:57 #18299765@wagnas wrote:
@stephanj1 wrote:
Nou de auto eindelijk berlaagd met veren van h&r. Voor nu 2 en een half cm lager.
Ziet er goed uit. Ik heb exact dezelfde set erop. En ziet er ook hetzelfde laag uit. :)
Ziet er zeker goed uit!
Staat ook nog op mijn ‘to do’ lijst.
Wat zijn de kosten eigenlijk om dat te laten doen?
Mvg -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.