Vectra c bonkt bij remmen.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra c bonkt bij remmen.

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
  • Auteur
    Berichten
  • #17272401
    Skeezer
    Deelnemer
      Lid sinds:
      5 July 2013

      Ik heb sinds een tijdje last van een bonk aan de voorkant bij licht afremmen of achteruit rijden met het stuur omgedraaid. Ik dacht dat het aan mijn gebroken voorveer lag dus heb rondom nieuwe veren en schokbrekers geplaatst ( eibach b12 prokit). De vebetering in wegligging is fantastisch…… Alleen de bonk is er nog steeds maar wel meer voorspelbaar.

      Als ik rem hoor ik de bonk. Als ik daarna stop met remmen en weer rem is er geen bonk. De stabilisator stang linksvoor heeft wat speling maar het lijkt wel of de bonk rechtsvoor zit.

      Ook voel ik de bonk in het stuur, het voelt alsof er een gewicht na optrekken naar achteren is bewogen om bij remmen weer naar voren te schieten, dit is denk ik de beste omschrijving.

      Heeft iemand van jullie een idee wat dit zou kunnen veroorzaken, waar zou ik moeten beginnen met foutzoeken?

      Bedankt alvast voor het meedenken.

      Mark

      #18287792
      jraaf
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 January 2008

        Check de bouten van de draagarm bevestiging aan ’t subframe. Of de bussen en rubbers van die draagarm. Daar komt bij het remmen veel druk op te staan.

        Op de brug plaatsen en de koevoet er tussen en checken op speling.

        Groet jraaf

        #18287793
        Skeezer
        Deelnemer
          Lid sinds:
          5 July 2013

          Bedankt voor je reactie Jurgen. Dus je denkt dat de bonk niet iets te maken heeft met de stabilisator stang?

          Ik ga de draagarm even checken, het zou mij wel verbazen als er speling op zit. Heb de rubbers en bussen 1 jaar geleden laten vervangen bij KCP.

          Wat een waanzinnige getallen heb je trouwens in je onderschrift staan, goed gedaan man!

          Mark.

          #18287794
          jraaf
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 January 2008

            Ha, ok. Dan zullen de bussen en rubbers uitstekend zijn. Check echter dan de bouten/moeren, kan geen kwaad om die na een jaar eens na te lopen. Bij de stabi stang zou ik eerder een kloink verwachten dan een bonk. Indien je tijd hebt kun je ook gewoon eens langs bij kcp voor een check.

            Ja die cijfers, hahaha. Licht geflatteerd. Op bank kwam ie op 232 pk en 496nm echter is er daarna nog wat getweeked aan de inspuiting en opspoel moment. Hij gaat na de zomervakantie waarschijnlijk met een water/methanol systeem uitgevoerd worden en dan op de bank :angel

            Maar 240PK en 500NM haalt ie dan zeker wel. ’t gaat er eerder om ‘m zo glad mogelijk (lees zonder power pieken) van 0 naar 500 te laten curven king:

            Groet jraaf

            #18287795
            Skeezer
            Deelnemer
              Lid sinds:
              5 July 2013

              Ha ha , kloink bonk ja wat is het dan nou. je zou het ook een kloink kunnen noemen idd. Iedereen geeft er weer een andere uitleg aan. Wat me wel opvalt is dat het lijkt of het meer optreed bij een warme motor. Vanmorgen was het redelijk koel en op een afstand van 20 km geen kloink of bonk gehoord. einde van de dag terug (iets warmer buiten) na 15 km de eerste zachte kloink en daarna steeds frequenter en luider zeg maar een bonk (niet te serieus meer op vrijdagavond).

              Maar dan ga ik toch eerst maar eens de stabi stang vervangen en daarna verder kijken.

              Je bent nog steeds bezig met een prachtig project, ik volg het met belangstelling. Maar wat doet zo’n water/methanol systeem dan precies? is dat voor de koeling oid.

              Mark.

              #18287796
              corsabc20xe
              Deelnemer
                Lid sinds:
                18 June 2011

                Water zorgt voor een verlaging van je ingaande lucht temp en van je uitlaat gas temp. Waardoor je dus meer boost kan gaan creëren op een veilige manier. Methanol zorgt voor een hoger octaan/ cetaan gehalte. Waardoor dus de klopvastheid van het mengsel beter word. Dus minder snel detonatie. Bij benzine kan je dan dus met 95 rijden die zich gedraagt als 100 of zelfs 110.

                #18287797
                Skeezer
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  5 July 2013

                  hmm ik zit net even te kijken bij winparts en fsrs en die bieden verschillende types stabilisator stangen aan en ik twijfel welke ik moet aanschaffen, sommige zijn alleen voor rechtsvoor bv en andere kunnen weer aan biede kanten. Ook hebben ze verschillende afmetingen.

                  Daarnaast vraag ik mij af of deze stangen ook voorzien kunnen worden met powerflex rubbers? zoals deze hier.
                  http://www.powerflex.co.uk/road-series/product-details/Rear+Lower+Arm+Outer+Bush/1976.html

                  Heeft iemand deze stangen al een keer vervangen en kan mij helpen het juiste uit te kiezen?

                  Mark.

                  #18287798
                  corsabc20xe
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    18 June 2011

                    Hebben ze bij kcp ook pu voor.

                    #18287799
                    jraaf
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      12 January 2008

                      Je bedoeld de koppelstangetjes tussen je schokbreker en stabilisatorstang king:
                      Ik zou voor febi gaan.

                      Die powerflex zijn al een stuk beter maar het pu/whiteline staat nog strakker op de draagarmen king:

                      Groet jraaf

                      #18287800
                      Skeezer
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        5 July 2013

                        Nou de FEBI stabilisator koppelstangen zitten erop, en helaas is de bonk nog niet weg :puke . Ik begin nu de stuur inrichting te verdenken, want zowel met stevig optrekken als remmen voel ik het de bonk in het stuur.

                        Verder zoeken dan maar.

                        #18287801
                        bart-gsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 July 2012

                          dat bonken is ook een keer bij een corsa C gsi terspraken gekomen.. alleen die had ook speling op het stuur… en toen verdachten we het stuurhuis/stuurinrichting idd
                          ik weet niet of dat jij een vorm van speling in je stuur merkt??

                          #18287802
                          Kano
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            30 June 2012

                            Misschien een motorsteun? Die hangen ook in rubber, dus naarmate de temperatuur stijgt worden ze flexibeler.

                            #18287803
                            jraaf
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              12 January 2008

                              @Skeezer wrote:

                              Nou de FEBI stabilisator koppelstangen zitten erop, en helaas is de bonk nog niet weg :puke . Ik begin nu de stuur inrichting te verdenken, want zowel met stevig optrekken als remmen voel ik het de bonk in het stuur.

                              Verder zoeken dan maar.

                              Motorsteun :hmmz Nee, denk ik niet. Die zijn rond gevormd en ook al zouden ze warm worden komt er geen ijzer op ijzer ergens in voor.
                              Hoogsten dat bij de koppelsteunen je blok kantelt door versleten rubbers. Bij mij zijn ze alle 4 vervangen, hierdoor iets meer trilling in het stuur.

                              Als het de stuurinrichting is dan is dat mooi ruk. Krengen kosten me veel te veel.
                              Succes met de speurtocht.

                              Groet jraaf

                              #18287804
                              Skeezer
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                5 July 2013

                                Het lijkt nu opgelost, ik heb de bouten van de draagarm rubbers aangedraaid en daarna de auto stevig aan de tand gevoeld. Het is nu 34 graden en hoe warmer het was des te eerder het optrad, maar De bonk is tot nu toe weggebleven.

                                Bedankt voor de tip Jürgen. :wors :thumb

                                Mark.

                                #18287805
                                jraaf
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 January 2008

                                  king: mooi. Graag gedaan.
                                  Groet jraaf

                                15 berichten aan het bekijken - 1 tot 15 (van in totaal 15)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.