Vectra C 2007 en op-com vragen.

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra C 2007 en op-com vragen.

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17254720
    Dragon Racing
    Deelnemer
      Lid sinds:
      27 October 2012

      Heb gezocht op het forum, maar geen antwoord gevonden.

      Ik zit met een Vectra C Station 2007 (full canbus dus)

      1. Kan men via deze op-com een US-module simuleren (dus de knipperlichten lichtjes laten branden) of moet men effectief een module gaan installeren.

      2. Mijn wagen heeft een lichtsensor waardoor de wagen zelf zijn lichten uit en aan doet. (dus ik heb een boordknop met ‘auto’, off, standlicht en rijlichten)

      Nu weet ik dat je via de happylightshow module, cornering lights en de mistlichten als DRL kan toevoegen.

      Ik heb reeds standaard cornering lights in de koplampen.

      Maar het gaat over de DRL functie.

      Kan men via de op-com instellen, dat als men de wagen start, de standlichten in de koplampen automatisch aan gaan zoals DRL, zonder dat men dus op de lichtsensor moet gaan wachten, zonder dat je zelf je standlichten moet opzetten.

      En als de lichtsensor zijn werk doet (dus de lichten automatisch inschakelt), het standlicht ook nog gewoon blijft branden?

      #18098977
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        1: snelste opliossing is stadslichtjes demonteren, je krijgt dan wel een melding op je Teller of Scherm

        2: met stand licht mag je niet rijden, dus zou geen rede kunnen bedenken dat je deze wil laten branden, s’avind rijdt je met Dimlichten, en dat is GEEN DRL.

        DRL: voor DRL moeten GOEDGEKEURDE DRL lampen geplaatst worden met de juiste code op het glas, deze vervangen meestal de mistlichten als je ze zo oriigneel mogenlijk wil hebben, deze zijn er dus wel

        rijden met Dimlichten overdag doe ik zowziezo altijd wel, moet deze module nog weer opnieuuw gaan opntwikkelen voor mijn Vectra-B, (heerlijk die ouwe meuk, kan je alles nog lekker zelfbouwen. ouderwets met relais.

        Willem

        #18098978
        Dragon Racing
        Deelnemer
          Lid sinds:
          27 October 2012

          1. Heb een US module liggen, maar nog geen tijd gehad voor installatie. Maar omdat je het met een vagcom deze functie kon activeren bij VW (tot een bepaald bouwjaar) wou ik weten of opel dit ook had.

          2. Gewoon voor het tegengaan van de flikkerende standlichten. (leds). En omdat er ook wagens zijn die zo’n kleine LED’s branden hebben (standaard) als DRL licht (en die niet dimmen of uit gaan bij aansteken van het rijlicht). Dacht dat de nieuwe corsa zijn standlicht brand als DRL-look

          #18098979
          CAlberts
          Deelnemer
            Lid sinds:
            15 December 2010

            VW kan dit inderdaad via VAGCOM, Opel niet.

            Met de HLS Module kun je dit inderdaad instellen (mistlampen aan als dimlichten uit zijn, gaan dimlichten aan, dan gaan de mistlampen uit).
            Alle nieuwe auto’s moeten vanaf 2011 verplicht DLR hebben. Vandaar dat je het wel op sommige huidige Corsa’s ziet.

            #18098980
            Maarten
            Deelnemer
              Lid sinds:
              15 July 2004

              Stadslichten instellen als DRL is niet mogelijk. De mistlampen kunnen wel als DRL worden geactiveerd. Volgens mij is dit de laatste variant in het dagrijlichtenlijstje.

              #18098981
              Dragon Racing
              Deelnemer
                Lid sinds:
                27 October 2012

                iemand die bij een Vectra c 2007 (dus facelift) een us module geinstalleerd heeft?

                Errors?

                Installatieschema?

                #18098982
                turbosix
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  7 November 2010

                  Ik heb de us module ook liggen voor mn vec 2008, maar t is me nog te koud om te installeren.
                  Er word wel gewaarschuwd voor foutmeldingen ivm canbus maar er zijn velen die daar geen last van hebben.

                  #18098983
                  Dragon Racing
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    27 October 2012

                    @turbosix wrote:

                    Ik heb de us module ook liggen voor mn vec 2008, maar t is me nog te koud om te installeren.
                    Er word wel gewaarschuwd voor foutmeldingen ivm canbus maar er zijn velen die daar geen last van hebben.

                    Probleem is dat ik dus geen schema vind van de kabels die geknipt moeten worden.

                    We hebben het proberen uit te meten, maar ze geven allemaal iets door.

                    We vinden de juiste kabels dus niet

                    #18098984
                    turbosix
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 November 2010

                      Misschien staat het wel in het opel TIS of EPC.
                      Ik schaf ze beide misschien binnenkort aan.

                      Iemand met TIS op het forum die dit kan bevestigen?!??

                      #18098985
                      Dragon Racing
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        27 October 2012

                        Ik heb wat rond gezocht, maar vind voor een vectra C, zelfs 2 verschillende versies.

                        Ze spreken wel over de kabels, dat ze het gingen installeren, maar daarna niets meer.

                        Dus daarom mijn aarzeling voor het gebruik van hun kabelaangave

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.