Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra C 1.8 Ervaringen?
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
27 juli 2011 om 14:55 #17239653
Goeiedag allemaal,
Anderhalve maand geleden ongeveer heb ik een topic gepost over jullie ervaringen met de vectra b omdat ik van plan was er weer eentje aan te schaffen, nu mijn budget verruimd is wordt het zeer waarschijnlijk een c.
Nu wil ik de kenners vragen over hun ervaringen met deze auto, zoals: brandstofverbruik, bekende mankementen, rijeigenschappen e.d.
Graag hoor ik het van jullie en natuurlijk alvast bedankt voor jullie reacties:)
27 juli 2011 om 19:55 #17900246Welke motor wil je 1,8 2,2…….?
Ik heb een 1,8 Sedan Elegance uit 2003 en hij bevalt mij prima.
Een paar voorbeelden van wat bekende mankementen:– kachelmotor/kachelweerstand defect
– vering……groet,
Evert.
27 juli 2011 om 20:10 #17900247Persoonlijk vind ik de 1800 16v een fijne motor voor een C Vectra voor ‘normaal’ relaxte rijstijl, het verbruik is hierbij ook acceptabel terwijl je ‘normaal’ mee kan komen met het mede verkeer.
Voor een sportieve rijstijl vind ik de 1800 net te licht en zou ik een zwaardere motor aanraden ;)
27 juli 2011 om 21:10 #17900248@1985 wrote:
Persoonlijk vind ik de 1800 16v een fijne motor voor een C Vectra voor ‘normaal’ relaxte rijstijl, het verbruik is hierbij ook acceptabel terwijl je ‘normaal’ mee kan komen met het mede verkeer.
Voor een sportieve rijstijl vind ik de 1800 net te licht en zou ik een zwaardere motor aanraden ;)
zou het niet anders kunnen omschrijven :thumbup
27 juli 2011 om 21:41 #17900249ja dan voor de 1.8, de 2.2 neemt mij teveel voor wat ik hoor/lees, de 1.8 zou 1:13 toch haalbaar moeten zijn van horen zeggen?
28 juli 2011 om 00:42 #179002501.8 benzine is een prima wagen en 1op 13 is haalbaar.
1.8 op gas is bagger.28 juli 2011 om 08:03 #17900251@pepoe wrote:
ja dan voor de 1.8, de 2.2 neemt mij teveel voor wat ik hoor/lees, de 1.8 zou 1:13 toch haalbaar moeten zijn van horen zeggen?
Verbruik heb ik eigenlijk nooit op gelet :wub tank m vol als die leeg is ;)
Onderstaande komt uit de gids van http://www.autotrader.nl” onclick=”window.open(this.href);return false;. Ik heb het hierbij over een automaat dus misschien wijkt dit af van een handgeschakelde (niet naar gekeken en nooit in gereden ;) )
Topsnelheid 210 km/h
Acceleratie 0-100 km/h 10.7 s
Energielabel C
Gemiddeld verbruik 7.2 l/100km – 13.9 km/l
Verbruik stad 9.9 l/100km – 10.1 km/l
Verbruik snelweg 5.6 l/100km – 17.9 km/l
CO2 uitstoot 173 g/km28 juli 2011 om 08:33 #17900252@kleinegee wrote:
1.8 benzine is een prima wagen en 1op 13 is haalbaar.
1.8 op gas is bagger.ligt eraan welke 1.8 he
de Z18XE rijdt prima op gas, de Z18XER wil je niet op gas28 juli 2011 om 08:35 #17900253@pepoe wrote:
ja dan voor de 1.8, de 2.2 neemt mij teveel voor wat ik hoor/lees, de 1.8 zou 1:13 toch haalbaar moeten zijn van horen zeggen?
hoeveel km per jaar rijd je dan?
als je zo gefocust bent op verbruik zou ik zeggen koop een cdti
en als je weinig km’s maakt, wat maakt je dan die paar extra liters per jaar je nog uit en koop een 2.2 ;)28 juli 2011 om 15:11 #17900254ik rij ongeveer 17000 km per jaar, heb ook wel over de 2.2 na zitten denken, maar ik rijd ook veel kleine stukjes, en vind het gewoon doodzonde met die benzine van tegenwoordig:S 23 september ben ik weer thuis en ga dan op vectra jacht, bedankt voor de reacties en ik houd jullie op de hoogte.
P.s. wat is het onderhoudsinterval van de distributieriem 1.8?
28 juli 2011 om 15:27 #17900255Ik heb een 2.2 dgi moet zeggen verbruik valt enorm mee hoor, ja als je gaspedaal continu op de bodem trapt…maar als je zo rijd loopt alles natuurlijk duur, nee zeker geen klagen over verbruik 2.2 dgi
28 juli 2011 om 17:01 #17900256heb zelf ook een 2.2 dgi maar heb ook niks te klagen over het verbruik.. met normale rijstijl haal ik gemiddeld de 1 op 11.5 wel en dan heb ik toch een sportieve rijstijl ;). rij wel weinig snelweg….
mvg maik
28 juli 2011 om 18:42 #17900257die 1:13 haal ik alleen op lange stukken met mijn 1,8.
Korte stukken komt het op 1:8 of 1:9 ongeveer.Die distrubutieriem dient elke 4 jaar of elke 60.000 km te worden vervangen.
28 juli 2011 om 18:46 #17900258tja bij 17000 km/jaar is toch wel redelijk op het omslagpunt benzine/diesel . . . dan zou ik voor diesel gaan
28 juli 2011 om 20:38 #17900259@evertfisherman wrote:
die 1:13 haal ik alleen op lange stukken met mijn 1,8.
Korte stukken komt het op 1:8 of 1:9 ongeveer.Die distrubutieriem dient elke 4 jaar of elke 60.000 km te worden vervangen.
Dit hangt ook nog eens van het type af schijbaar, ik heb twee verschillende onderhouds boekjes (C1 en C2) vergeleken.
De mijne geeft inderdaad 60.000 aan en de ander 90.000, hiermee ben ik na de VOD gegaan en dezen lieten mij heel behulpzaam hun handboek zien waarin inderdaad stond 90.000.
Echter vertelde de chef werkplaats mij wel dat dit is na de 1e wisseling van de distributie.
Ik kreeg verder te horen dat dit verschil in km’s te maken heeft met een marge dat Opel geeft en dat er in de jaren gebleken is dat bij de Z18XE de distributie riem veel langer hield dan de in het begin opgegeven 60.000.Wat ik verder kan toevoegen over de 1.8 C(1-2) is dat het een lekkere auto is, zuinig in verbruik en niet veel kwaaltjes.
Echter het vermogen vind ik persoonlijk net iets te weinig voor het gewicht van de auto.
Als ik dat in het begin had geweten, dan was bij mij zelf de 2.2 dgi gekomen.29 juli 2011 om 05:57 #17900260Ik heb proef gereden met de 1.8 en met de 2.2.
Ik vond de 1.8 echt te licht gemotoriseerd en de 2.2 reed echt aanzienlijk beter, ondanks dat het maar 15pk scheelt, vooral het koppel scheelt veel.
Hangt echter wel van je verwachtingen af want 140pk is natuurlijk ruim voldoende om met het verkeer mee te komen!Qua verbruik reed ik met de 2.2 zuiniger tijdens de proefrit dan met de 1.8 en ik heb bewust dezelfde ronde gereden (lelystad-swifterbant-dronten-lelystad) met een stukje snelweg erbij. komt wellicht doordat je het gas minder diep hoeft in te trappen en omdat je een 6e versnelling hebt.
1.8 deed 8.7l/100km
2.2 deed 8.3l/100kmIk rij nu een maand in mijn C2 2.2 DGI en zit op een gemiddeld verbruik van 1 op 12,5.
Ik rij dagelijks voor mijn werk lelystad-kampen en rij dus veel op 80km wegen, met die 6e versnelling is ie dan behoorlijk zuinig. Puur woon-werk haal ik 1 op 13,5 maar het gemiddelde wordt wat lager door overige ritjes29 juli 2011 om 05:57 #17900262Ik heb proef gereden met de 1.8 en met de 2.2.
Ik vond de 1.8 echt te licht gemotoriseerd en de 2.2 reed echt aanzienlijk beter, ondanks dat het maar 15pk scheelt, vooral het koppel scheelt veel.
Hangt echter wel van je verwachtingen af want 140pk is natuurlijk ruim voldoende om met het verkeer mee te komen!Qua verbruik reed ik met de 2.2 zuiniger tijdens de proefrit dan met de 1.8 en ik heb bewust dezelfde ronde gereden (lelystad-swifterbant-dronten-lelystad) met een stukje snelweg erbij. komt wellicht doordat je het gas minder diep hoeft in te trappen en omdat je een 6e versnelling hebt.
1.8 deed 8.7l/100km
2.2 deed 8.3l/100kmIk rij nu een maand in mijn C2 2.2 DGI en zit op een gemiddeld verbruik van 1 op 12,5.
Ik rij dagelijks voor mijn werk lelystad-kampen en rij dus veel op 80km wegen, met die 6e versnelling is ie dan behoorlijk zuinig. Puur woon-werk haal ik 1 op 13,5 maar het gemiddelde wordt wat lager door overige ritjes29 juli 2011 om 05:57 #17900263Ik heb proef gereden met de 1.8 en met de 2.2.
Ik vond de 1.8 echt te licht gemotoriseerd en de 2.2 reed echt aanzienlijk beter, ondanks dat het maar 15pk scheelt, vooral het koppel scheelt veel.
Hangt echter wel van je verwachtingen af want 140pk is natuurlijk ruim voldoende om met het verkeer mee te komen!Qua verbruik reed ik met de 2.2 zuiniger tijdens de proefrit dan met de 1.8 en ik heb bewust dezelfde ronde gereden (lelystad-swifterbant-dronten-lelystad) met een stukje snelweg erbij. komt wellicht doordat je het gas minder diep hoeft in te trappen en omdat je een 6e versnelling hebt.
1.8 deed 8.7l/100km
2.2 deed 8.3l/100kmIk rij nu een maand in mijn C2 2.2 DGI en zit op een gemiddeld verbruik van 1 op 12,5.
Ik rij dagelijks voor mijn werk lelystad-kampen en rij dus veel op 80km wegen, met die 6e versnelling is ie dan behoorlijk zuinig. Puur woon-werk haal ik 1 op 13,5 maar het gemiddelde wordt wat lager door overige ritjes29 juli 2011 om 05:57 #17900264Ik heb proef gereden met de 1.8 en met de 2.2.
Ik vond de 1.8 echt te licht gemotoriseerd en de 2.2 reed echt aanzienlijk beter, ondanks dat het maar 15pk scheelt, vooral het koppel scheelt veel.
Hangt echter wel van je verwachtingen af want 140pk is natuurlijk ruim voldoende om met het verkeer mee te komen!Qua verbruik reed ik met de 2.2 zuiniger tijdens de proefrit dan met de 1.8 en ik heb bewust dezelfde ronde gereden (lelystad-swifterbant-dronten-lelystad) met een stukje snelweg erbij. komt wellicht doordat je het gas minder diep hoeft in te trappen en omdat je een 6e versnelling hebt.
1.8 deed 8.7l/100km
2.2 deed 8.3l/100kmIk rij nu een maand in mijn C2 2.2 DGI en zit op een gemiddeld verbruik van 1 op 12,5.
Ik rij dagelijks voor mijn werk lelystad-kampen en rij dus veel op 80km wegen, met die 6e versnelling is ie dan behoorlijk zuinig. Puur woon-werk haal ik 1 op 13,5 maar het gemiddelde wordt wat lager door overige ritjes29 juli 2011 om 05:57 #17900261Ik heb proef gereden met de 1.8 en met de 2.2.
Ik vond de 1.8 echt te licht gemotoriseerd en de 2.2 reed echt aanzienlijk beter, ondanks dat het maar 15pk scheelt, vooral het koppel scheelt veel.
Hangt echter wel van je verwachtingen af want 140pk is natuurlijk ruim voldoende om met het verkeer mee te komen!Qua verbruik reed ik met de 2.2 zuiniger tijdens de proefrit dan met de 1.8 en ik heb bewust dezelfde ronde gereden (lelystad-swifterbant-dronten-lelystad) met een stukje snelweg erbij. komt wellicht doordat je het gas minder diep hoeft in te trappen en omdat je een 6e versnelling hebt.
1.8 deed 8.7l/100km
2.2 deed 8.3l/100kmIk rij nu een maand in mijn C2 2.2 DGI en zit op een gemiddeld verbruik van 1 op 12,5.
Ik rij dagelijks voor mijn werk lelystad-kampen en rij dus veel op 80km wegen, met die 6e versnelling is ie dan behoorlijk zuinig. Puur woon-werk haal ik 1 op 13,5 maar het gemiddelde wordt wat lager door overige ritjes29 juli 2011 om 08:04 #17900265humz, ik denk dat er iets fout gegaan is met plaatsen, mijn bericht staat er 5x!? Kan een mod dit even fixen?
29 juli 2011 om 08:19 #17900266@rtbrouwer wrote:
humz, ik denk dat er iets fout gegaan is met plaatsen, mijn bericht staat er 5x!? Kan een mod dit even fixen?
kun je zelf ook verwijderen door op het kruisje te klikken :thumbup
29 juli 2011 om 08:22 #17900267Ik zie dat kruisje niet hoor!?
Ook als ik op de edit knop druk zie ik daarna niet de mogelijkheid om je bericht te verwijderen?
Edit: als je bericht net geplaatst is kan dat wel. Na x aantal minuten verdwijnt die optie. Ik ben dus al te laat. Mod moet maar ff opschonen.30 juli 2011 om 17:35 #17900245Hmm hartstikke bedankt voor de reacties, die dgi is alleen in het c2 type als ik het goed heb?
Mijn budget houd toch echt op bij 6000 euries en daar heb ik geen c2 voor zover ik kan vinden;)
30 juli 2011 om 19:08 #17900268nee de dgi is ook in de c1… ik heb bv een dgi(ook wel direct genoemd)
Opel Vectra Z2.2YH DGI van 2005 dacht na 2003..3004? 6e versnelling in dit geval is wel c2
Ik moet eerlijk zijn ik mis de 6e versnelling niet zo, loopt met 5 versnelling ook erg rustig..voor de dgi was het de 2.2 SE 147PK en had 1 uitlaat demper achter.. de dgi heeft 155 PK en een dubbele achter demper dus links en rechts (bij GTS)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.