vectra b2 motor tikt

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra b2 motor tikt

  • Dit onderwerp is leeg.
8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
  • Auteur
    Berichten
  • #17276991
    vectra22
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 June 2016

      mijn motor tikt sinds kort https://www.youtube.com/watch?v=FrzoSTWAZPA” onclick=”window.open(this.href);return false; in de youtube link is en filmpje te vinden met de zelfde tik als die van mij
      ik heb al het blok gespoeld door eerst engine flush bij de oude olie te gooie en deze na 5 min draaie te vervangen voor nieuwe 5w40 plus filter maar het heeft niks geholpen
      nou wil ik weten of ik hier mee door kan rijden en hoe die tik nou word gemaakt. de tik op het filmpje is alleen wat harder als die van mij.
      het is en 1.8 16v motor 125 pk

      #18320997
      arjontje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 March 2006

        Tja kan van alles zijn. Maar de stoters zijn vaak een oorzaak.
        Maar ik kan hier een hele lijst tikken met mogelijke oorzaken.
        Er zou dus echt iemand naar moeten kijken.

        #18320998
        vectra22
        Deelnemer
          Lid sinds:
          1 June 2016

          Hij heeft het trouwes alleen met kouden motor na 5 min rijden is het bijna weg

          #18320999
          rinus747
          Deelnemer
            Lid sinds:
            31 May 2010

            Even wat ervaring en ideetjes over een andere wagen:

            Ook wel eens gehad, ook met het meeste geluid bij een koude motor.

            Dat geluid op dat fimpje is vreselijk….maar komt me bekend voor.

            Die wagen staat in de sneeuw…..motor kan wel eens aan de koud kant zijn…..en dan is het geen toeval

            Het waren toen die hydraulische zichzelf afstellende klepstoters (Het betrof trouwens een andere wagen dan de jouwe, maar misschien heb je ook van die dingen). Die zaten er toen zon 250000 km in. Vooral met koude olie ging het niet lekker.

            Ik moet wel zeggen: Flushen hielp toen wel. De wagen klonk weer als nieuw!

            Hetzelfde heb ik ook wel eens gehoord toen ik de eerste keer mijn distributie riem heb ontvangen. Door wat geklooi waren toen die afstellers leeg gedrukt, maar na 10 minuten had alles zichzelf weer afgeregeld, en was het geluid weg.

            Heb jij van die zelf afstellende hydraulische dingetjes? En zijn dat makkelijk vervangbare onderdelen? Succes verder.

            #18321000
            sander2.5v6
            Deelnemer
              Lid sinds:
              7 April 2011

              Heb je toevallig een openlucht filter?

              #18321001
              vectra22
              Deelnemer
                Lid sinds:
                1 June 2016

                nee gewoon origineel filter.

                ja ik heb zelf stellende klepstoters ik zal morgen wel en goede geluidopnamen maken en waar het vandaan denkt te komen

                #18321002
                sw_reijnders
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  27 October 2005

                  volgens mij gewoon tikkende klepstoters
                  heb ik ook bij een koude motor.

                  #18321003
                  vectra22
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    1 June 2016

                    ja ik heb ook zo vermoeden want met warme motor is het en heel stuk minder maar nu is dus de vraag kan ik door rijden of toch maar vervangen een stoter kost al gauw 40 pleuro. sleutelen kan ik zelf dus duur hoeft het niet te zijn maar wil niet voor jan lul aan de bak

                  8 berichten aan het bekijken - 1 tot 8 (van in totaal 8)
                  • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.