Vectra b2, bj 2000,sport edition 1.6 xel, km teller probleem

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra b2, bj 2000,sport edition 1.6 xel, km teller probleem

  • Dit onderwerp is leeg.
10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
  • Auteur
    Berichten
  • #17234560
    Effraim0305
    Deelnemer
      Lid sinds:
      7 January 2011

      Mede opel leden :thumb ,

      Nadat mijn vorige topic is opgelost (zo goed als), heb ik weer een raar probleem met de km teller :shock: .
      Ik heb de vorige topics erop nagelopen en praktisch alles gedaan wat er toen geadviseerd is king: .

      Het rare aan mijn probleem is dat de km teller in de ochtend (als het koud is geweest) het opeens doet. Zodra de auto warm is, trilt de naald weer als een tierelier :wtf .
      Gister heb ik de hele massakabel van de accu vervangen met een behoorlijk dikke massakabel, maar dit mocht ook niet baten.
      Met opcom krijg ik steeds de melding dat de radio canbus niet aanwezig is :puke . Vreemde hieraan is dat mijn radio er al een paar jaar goed werkend in zit, dus die sluit ik uit :hmmz .
      Ik heb ook een extra massakabel (min kabel van de aansluitset van mijn vorige versterker) van de min naar mijn motorblok en chassis getrokken, maar hiervan is de naald alleen rustiger geworden, minder trillingen, maar werkt nog steeds niet. Gisterochtend had hij weer een opwelling en deed hij het totdat ik de motor uitdeed en weer starte.

      Heb ik hier nou te maken met een serieus massaprobleem of zit de km teller mij nou gewoon te stangen?
      Wat ik al zei, bij vlagen doet hij het en dan weer niet :sleeping .
      Dit probleem was overigens al voor mijn startproblemen, dus daar kan het niet aan liggen.

      Heeft er iemand nog een klokkie liggen dat ik eventueel kan proberen? Deel svp uw gedachten met mij…. :wors

      Oh ja, de toerenteller is natuurlijk ook niet aktief

      #17842330
      wim-v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        12 August 2005

        Heb je toevallig een andere radio geplaatst???

        Willem

        #17842331
        Effraim0305
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 January 2011

          @wim-v6 wrote:

          Heb je toevallig een andere radio geplaatst???

          Willem

          Willem,

          Nope, radio zit er al zeker twee a drie jaar in.
          Ben bijna op het punt om te zeggen dat mijn teller dood is, maar het vreemde is dat hij het bij vlagen doet en dan weer niet. Slechte massa? Na alles wat ik vervangen en toegevoegd heb? Lijkt mij toch niet? Begrijp er echt geen ruk meer van. Lastige is dat ik een teller van MP had gekocht, maar die gast de verkeerde geleverd heeft en nu niet meer thuis geeft. Dus ik zit met een b1 teller terwijl iemand rijker is geworden, niet veel hoor.

          Enniewee, moet ik voor de zekerheid nog een paar massa kabels trekken en moeten ze dan allemaal dezelfde dikte hebben als een versterkerdraad? Of volstaat een min kabel van de elektra van de woning ook?

          Weet het echt niet meer :wors

          BTW ik heb het ook geprobeerd met andere radio’s maar zonder suc6, had er nog genoeg liggen van de uitgebouwde shit van anderen

          #17842332
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Teller eens uitwisselen, en kijken wat er gebeurt..

            Willem

            #17842334
            Dennis Hessels
              Lid sinds:
              24 June 2011

              Haal anders gewoon een nieuwe teller unit op de sloop en zet je originle stand erin.

              #17842333
              Effraim0305
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 January 2011

                @wim-v6 wrote:

                Teller eens uitwisselen, en kijken wat er gebeurt..

                Willem

                Willem, ken jij iemand met een teller voor een b2 sport edition of maakt het voor de b2 niet meer uit :agent ?
                Ben bereid om door het land te reizen….G3 :afro

                #17842335
                wim-v6
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  12 August 2005

                  of laat de stand goed zetten door iemand met een Op-Com..

                  bij the way waar op te letten bij aanschaf van een teller:

                  > Teller moet van een gelijk type Vectra zijn, een B2 dus (lange kilometer teller vakje)
                  > Teller moet van een 4cilinder benzine zijn.
                  > snelheid 220km/u of 260km/u is NIET van belang werken bijde gewoon Juist..

                  Willem

                  #17842336
                  Effraim0305
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 January 2011

                    @Dennis Hessels wrote:

                    Haal anders gewoon een nieuwe teller unit op de sloop en zet je originle stand erin.

                    Waardevolle tip, maar de sloper wil een serienummer hebben, die heb ik wel, maar het zou mooi zijn als iemand een teller heeft liggen die ik eerst kan proberen :jerry

                    #17842337
                    Effraim0305
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 January 2011

                      @wim-v6 wrote:

                      of laat de stand goed zetten door iemand met een Op-Com..

                      bij the way waar op te letten bij aanschaf van een teller:

                      > Teller moet van een gelijk type Vectra zijn, een B2 dus (lange kilometer teller vakje)
                      > Teller moet van een 4cilinder benzine zijn.
                      > snelheid 220km/u of 260km/u is NIET van belang werken bijde gewoon Juist..

                      Willem

                      Ik heb een opcom weet je nog? Maar heeft iemand een teller om te proberen? Ben bereid om het over te nemen als het werkt

                      #17842338
                      wim-v6
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        12 August 2005

                        heb ze niet (meer) liggen helaas voor een B2

                      10 berichten aan het bekijken - 1 tot 10 (van in totaal 10)
                      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.