vectra b z16xe schiet soms uit de 1e versnelling

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum vectra b z16xe schiet soms uit de 1e versnelling

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17263322
    g.klijn
    Deelnemer
      Lid sinds:
      29 April 2005

      Hallo ik heb een vectra b station met z16xe motor op lpg km stand 365000 en deze schiet soms als ik weg wil rijden uit zijn eerste versnelling met een klap.
      Zo een paar x achter elkaar zo een week geen last maar wel steeds vaker helaas.
      Ik heb al gekeken of er miss te veel speling op de stangen zat maar dat is niet het geval, als ik hem in zijn 1 zet dan staat hij op de bak ook gewoon ingeschakeld , en kan ook niet verder op de bak
      is dit nog op de 1 of andere manier te repareren ( miss het blok wat op de bak zit??) of wordt dit een andere bak , dan denk ik dat het einde oefening is.
      ik wil daar nog wel even over nadenken of ik aan een andere bak nog begin, zo ja : Waar kan ik zien wat voor bak ik heb?? F… en is deze los te wisselen of moet dan de hele motor eruit?? en is dit een beetje te doen zonder brug

      bvd gijs

      #18207914
      koenelsenaar
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 April 2010

        zit waarschijnlijk een f17 bak onder en om die te wisselen moet het subframe er onder weg, en dat is een aardige klus.

        Zou je schakelstangen maar eens opnieuw (laten) stellen en de bakolie verversen. Werkt het niet, dan is een goede gebruikte bak wellicht een goede oplossing.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.