Vectra B uitlaatspruitstuk gescheurd

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra B uitlaatspruitstuk gescheurd

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17275668
    Pitbullpietje
    Deelnemer
      Lid sinds:
      28 May 2015

      Al een tijdje aan het “genieten” van het geluid van een lekke uitlaat.
      Nu werd het erger, en vond ik het storend worden.
      Ook breekt het meteen de auto af. Gister dacht ik een barrel met een rotte uitlaat aan te horen komen, was het een heel nette Benz met een lekke pijp.
      Na wat onderzoek moest het haast wel het flexibele deel zijn.
      Gekeken waar ik dat moest halen, maar toch de auto ff op de brug om te kijken of de rest van de pijp nog goed genoeg was om er aan te gaan lassen.
      Blijkt dat er niks lekt… Geluid komt van boven.
      Hitteschild verwijdert, en toen kwam de aap uit de mouw.
      Hele uitlaatspruitstuk doormidden. :shock: Nou ja, een scheur zo ver je kon zien.
      Iemand dit wel eens eerder gezien of gehoord?
      Een spruitstuk kan toch niet zomaar scheuren?
      Moet ik de oorzaak van het scheuren ergens anders zoeken, of staat het op zichzelf?
      Misschien vreemd gedacht, maar de buis onder het spruitstuk is volgens mij koelvloeistof.
      Is het vergezocht dat het spruitstukmeteen na het starten al heet is en uitzet, en de koelvloeistof dan zoveel warmte onttrekt aan het spruitstuk dat deze krom trekt?

      #18312325
      arjontje
      Deelnemer
        Lid sinds:
        31 March 2006

        Bekend probleem. Uiteindelijk is elke 4 cilinder aan de beurt. Kijk ook goed of er geen tapeinden zijn afgebroken.

        #18312326
        Pitbullpietje
        Deelnemer
          Lid sinds:
          28 May 2015

          Ik rijd al een tijdje auto, maar nog nooit een gescheurd uitlaatspruitstuk gehad of gezien.
          Zal wel een typisch Opel kwaaltje zijn dan.

          Spruitstuk wordt vervangen.
          Inc nieuwe pakkingen en draadeinden.
          Straks weer in stilte zoeven.

          #18312327
          bart-gsi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            7 July 2012

            Wat voor motor heb je?? Is bij de 2.2 idd een kwaaltje maar kan bij elke motor gebeuren..

            #18312328
            Pitbullpietje
            Deelnemer
              Lid sinds:
              28 May 2015

              Z22SE ;)
              Kwam ff ongelegen, maar dan is er weer een puntje afgewerkt.
              Nu aan het wachten op de LED lampjes voor stadslicht, en de 4300K lampen voor dimlicht.
              Dan gaat er weer ff een slot op de garage, en heb ik huisarrest. Hahaha.
              Wat ze niet hoeft te weten is dat ik ook alweer LEDs aan het uitzoeken ben voor de zonnekleppen.
              Die verlichting deed het niet, en al snel duidelijk waarom niet. Iemand heeft ooit het stripje verkracht, en daardoor zijn de lampjes niet uit gegaan bij klepje dicht.
              Stripje weer in ori vorm gemaakt, andere lampjes erin, en het werkt weer.
              Nu kijken wat voor LEDs ik kwijt kan. Zijn 36mm festoon lampjes, maar dan van 6mm dik.
              Ik heb al gekeken naar de COB LEDs in die maat, maar ik moet nog ff meten of ik dat in de breedte kwijt kan.

              #18312329
              bart-gsi
              Deelnemer
                Lid sinds:
                7 July 2012

                http://www.fsrs-opelwebshop.nl/uitlaatspruitstuk-opel-astra-g-astra-h-speedster.html” onclick=”window.open(this.href);return false;

                Moet alleen een pakking scoren en dan zal vast wel goed zitten..

                #18312330
                Pitbullpietje
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  28 May 2015

                  Ik heb nu een nieuw spruitstuk icl pakkingen en draadeinden voor 225.
                  Het verschil in prijs gaat weer van de reparatiekosten af. ;)

                  #18312331
                  Pitbullpietje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    28 May 2015

                    Auto net opgehaald.
                    Wat een rust weer. Heerlijk.
                    Nu nog ff de rekening afwachten. :(

                    #18312332
                    bart-gsi
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      7 July 2012

                      Zou het zelf ook kunnen doen.. Bij zo’n 4 pitter is dat vaak wel redelijk makkelijk te doen..

                      #18312333
                      Pitbullpietje
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        28 May 2015

                        Ik ben een beetje klaar met klussen.
                        Als ik het zelf moet doen, ben ik er veel langer mee bezig, gaat er vast iets mis wat verschrikkelijk tegen zit, lig ik de hele dag op de koude vloer te rollen, en loop ik kans om mijn vingers stuk te maken.
                        Nu gisteravond de auto voor de roldeur gezet, reservesleutel in de bus, en weer lekker thuis aan een biertje.
                        Vanmiddag vanuit werk op de fiets naar de auto. Die had hij op precies dezelfde plek gezet.
                        Achterbank plat, fiets in de kofferbak, en weer door naar huis.
                        Alleen morgen nog ff langs rijden om de sleutel en de rekening op te halen.

                        Enige klussen wat ik nog doe is het leuke werk. Lampjes en ICE.
                        Alleen heb ik met mijn stomme kop besteld bij AS tuning, en daar lees ik nu wat mindere verhalen over.

                        #18312334
                        bart-gsi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          7 July 2012

                          Dat is wel balen… Hopelijk kun je je geld terug vorderen via de bank…
                          Maar vervangen van het uitlaatspruitstuk valt mee… Als schroefdraad afbreekt aan de moer kun je met een nutbuster of andere griptang soort het schroefdraad los krijgen.. Kan opzich weinig aan verkeer gaat.. Wordt alleen klote als het schroefdraad aan de kop afbreekt.. Dan wordt het boren..

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.