Vectra B schakelmechanisme afstellen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra B schakelmechanisme afstellen

  • Dit onderwerp is leeg.
2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
  • Auteur
    Berichten
  • #17217475
    Commodore A
      Lid sinds:
      8 January 2010

      Hallo,

      Ik heb gisteren de schakelpook en het schakelpookhuis vervangen door een set met de helft minder speling. Hierna ook het schakelmechanisme afgesteld. Maar kan het zijn dat het schakelen slechter / stroever gaat als ik het schakelmechanisme 2 gaatjes opstel i.p.v. 1 gaatje. De eerste keer draaide ik de schakelstang de verkeerde kant op, de plug ging er toen maat 1 mm in. Toen ook alleen 3de, 4de en 5de versnelling. Hierna het mechanisme 2 gaatjes de goede kant opgedraait. Gaat om een Z18XE met F17 WR met een stangenstelsel

      Groeten Edwin

      #17615893
      CarloAstra
      Deelnemer
        Lid sinds:
        18 December 2006

        je kan op de versnellingbak op het schakelhuis een pinnetje induwen, je moet dan de schakelstang op de bak verdraaien dat die tussen de 1e en de 2e versnelling zit. dan ga je naar binnen, haal je de pookhoes los, dan zie een soort van haakje op de pook zitten die als achteruitbeveiliging fungeert, hier zit een gaatje in. Nu moet je daardoor een schroefdraaier oid heen steken en dan ook door het huis heen. vervolgens de bout van het mechanisme achter de motor vastdraaien.

        allebei de pinnen er weer uit. LET OP! ga niet aan de pook binnen trekken zolang de blokkering op de bak er nog inzit. eerst de blokkering los halen. (dit kan nare gevolgen tot gevolg hebben met blijvende schade aan het schakelhuis.

      2 berichten aan het bekijken - 1 tot 2 (van in totaal 2)
      • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.