Vectra b ombouw 1.6l 8v naar 2.0L 8v

Forumindex Forums Techniek C20ne/seh (2.0 8v) Vectra b ombouw 1.6l 8v naar 2.0L 8v

4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368493
    Stefan van Gool
    Deelnemer
      Lid sinds:
      2 September 2019

      ben een Vectra b liefhebber en gek op 8v motoren.

      Ben nu bezig om van mijn standaard Vectra een opc interieur en i500 body kit, hem weer een volwaardige auto van te maken.

      Binnenkort ga ik de achter trommels vervangen voor schijfremmen, nu er sport velgen onder zitten zien de trommels er niet uit.

      Dan voor dat hij volgend jaar herspoten gaat worden wil ik het liefst de motor upgraden, nu is mijn vraag.

      Is het mogelijk om 2.0L 8v in een Vectra b te bouwen. Zit nu een 1.6L 8v in.   En passen dan de originele steekassen nog ?  Of wat zou ik eventueel nog meer moeten aanpassen

      Bij heb doorzoeken van het forum kom ik enkel ombouw van Corsa b of calibra tegen waar dit blok in is gebouwd.

       

      Alvast bedankt

      #18368499
      Corsa_GSi
      Deelnemer
        Lid sinds:
        30 June 2004

        De vraag is eerder of je wel de APK waardes gaat halen met een C20NE erin. Ik vermoed dat je problemen gaat krijgen bij het RDW als je de motor op kenteken gaat laten zetten.

        Daarnaast ga je van small block naar bigblock, dus moet je gaan kiezen wat voor assen / bak je gaat nemen.

        Blijf je dat hetzelfde houden als wat je nu hebt, dan moet je koppeling en vliegwiel van de C20NE aangaan passen.

        #18368537
        Stefan van Gool
        Deelnemer
          Lid sinds:
          2 September 2019

          Aha, daarom wou ik beginnen met achter schijfremmen te monteren.

          Heb er nu een 1.6l 8v inhangen, met landa en cat.  Dat heeft de c20ne ook.

          Dan zou mijn voorkeur eerder uit gaan naar een bak bij horende bij de motor en dus ook zwaardere assen IPV assen van een 1.6l

          Hebt ook Vectra met 3.2l V6, dat goed gekeurd is dan zou dat met een 2L toch ook mogelijk horen te zijn

           

           

          #18368540
          Corsa_GSi
          Deelnemer
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Je vergeet dat een er origineel een Vectra B V6 bestaat.

            En de C20NE nooit in de Vectra B geleverd is.

            Als je het wilt doen, neem dan alles van een X20XEV over qua ophanging / remmerij / bak / assen, dat zou moeten passen op een C20NE.

             

            Heb je die 3.2 op kenteken laten zetten bij de RDW?

            Rijdt zelf met een 3.0 V6 in de Vectra B namelijk.

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.