Vectra B Break toerenteller/snelheidsmeter

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra B Break toerenteller/snelheidsmeter

  • Dit onderwerp is leeg.
20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
  • Auteur
    Berichten
  • #17252226
    SvenVectraB
    Deelnemer
      Lid sinds:
      14 September 2012

      Hallo, Heb sinds april terug een vectra b break van 2000.
      Sinds kort trilt m’n snelheidsmeter op de 0-positie en blijft m’n toerenteller ook op nul staan.
      Af en toe werkt ie wel perfect, maar meest van de tijd kan ik m’n toerental/snelheid niet zien.
      Heb m’n gps wel continu aanstaan nu om m’n sneldheid te weten.
      De rest (brandstofmeter/watertemperatuur ) van het dashbord werkt wel perfect
      Heb de computer al laten uitlezen maar die geeft gewoon het toerental en snelheid aan.
      Ben ik nu genoodzaakt om een ander dashbord te steken? Of kan ik deze repareren met één of andere handeling?
      En hoe zit het dan met de kilometerstand indien ik het dashbord moet vervangen?

      #18065992
      sander2.5v6
      Deelnemer
        Lid sinds:
        7 April 2011

        Je kan met opcom (welke veel hebben op deze forum) de km stand aanpassen van de teller. Opcom is een apparaatje waarmee je je computer op de diagnose poort van de auto kan aansluiten.
        Je kan ook nog eventjes je minpool van de accu los leggen voor een uurtje en kijken of die daarna weer werkt (reset).
        Ook kan je nog een extra massa aansluiten van je accu naar chassis (breuk in huidige massa/slecht contact).
        Als dat allemaal niet werkt kan je denken aan een andere teller unit.

        #18065993
        SvenVectraB
        Deelnemer
          Lid sinds:
          14 September 2012

          Oke bedankt, ga het dadelijk proberen. Wanneer ik hem na een uur terug aankoppel gaan er toch geen problemen voordoen hé, zoals radiocode of dergelijke?

          #18065994
          Lemmens
          Deelnemer
            Lid sinds:
            14 October 2005

            Dat kan voorkomen, ligt een beetje aan de radio. Soms vergeet ie nog wel eens de stuurwielbediening (indien aanwezig).

            #18065995
            SvenVectraB
            Deelnemer
              Lid sinds:
              14 September 2012

              De accu is meer als een uur losgekoppeld, Heb hem net terug aangekoppeld maar snelheidsmeter en toerenteller werkt nog steeds niet.
              Dus zal ik een nieuw dashbord moeten gaan zoeken (wat niet evident is hier in belgie,..)

              Nu alleen een probleem met de radiocode in te voeren,.. ZIE ANDER TOPIC

              #18065996
              itsthedch
                Lid sinds:
                6 July 2009

                ik weet niet zeker of het mogelijk is,

                maar ik heb zelf ooit het probleem gehad van slecht contact achter de teller unit, waardoor het kmstand en dagteller lampje het niet deed,
                je zou de boel eens open kunnen schroeven en dan op de stekker die vast achter je teller zit de pinnetjes iets naar de buitenkant buigen, dat je zeker weet dat alles contact maakt,
                bij mij was dit het probleem en was het lampje helemaal niet kapot,
                omdat je aangeeft dat hij het soms wel doet zou dat wel eens het probleem kunnen zijn,
                mischien heb je mazzel en is je probleem dan opgelost.

                #18065997
                SvenVectraB
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  14 September 2012

                  Heb het dashbord er al eens uitgehaald en alles eens uitgeblazen met luchtdruk. Het heeft niks geholpen, maar zal morgen eens proberen om de pinnetjes wat uit te trekken. laten we hopen dat het daarmee opgelost is :thumb
                  merci

                  #18065998
                  sander2.5v6
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    7 April 2011

                    En heb je al naar massa van accu gekeken? Dit wil nog wel eens van die gekkemstoringen geven!

                    #18065999
                    itsthedch
                      Lid sinds:
                      6 July 2009

                      probeer t maar eens, gaat echt om die pinnetjes, waardoor hij geen goed contact meer maakt met die flexibele printplaat aan de achterkant van de unit.

                      niet geschoten is altijd mis he:P

                      #18066000
                      SvenVectraB
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        14 September 2012

                        De massa is in orde.
                        Zou het die flexibele printplaat zelf kunnen zijn?
                        Ben op zoek gegaan naar een andere teller unit. Laten we hopen dat ik er één vindt.
                        Ik ga morgen zowieso de unit er nog eens uit halen en die pinnetjes beetje rekken. Beetje contactspray erop en dan zullen we eens zien hé.
                        Ik houd jullie op de hoogte want lees hier dat er een paar mensen zijn met dit probleem en het niet opgelost krijgen.

                        #18066001
                        zzattack
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          21 February 2011

                          Hoi SvenVectraB, ik had toevallig afgelopen week hetzelfde probleem. Ben ontzettend veel bedrading nagegaan maar heb niets verdachts gevonden. Uiteindelijk een ander dashboard van de sloop gehaald en daarmee was het verholpen.
                          Ik heb mijn oude dashboard helemaal open gemaakt en daaruit bleek al snel dat er meer logica in het bord zit dan ik dacht. De meters voor rpm en speed worden digitaal aangestuurd dus waarschijnlijk is er een chip op de printplaat kapot en niet zozeer een stuk bekabeling. Het blijven trillen rond de 0 lijkt me een soort calibratieprocedure. Zodra er spanning op het display staat gaan de wijzers naar 0 (ook als je ze handmatig verder draait) en blijven vervolgens daar trillen. Toen ik het nieuwe dashboard erin zette trilden ze ook even en vreesde ik dat er iets grondigers mis was, maar na een seconde of 2 bleven ze mooi op 0 staan en sindsdien werkt het weer perfect.
                          Ter vergelijking: ik heb m’n vervangende dashboard voor 3 tientjes bij de sloop gehaald. Let er wel op dat je geen B1 dash in een B2 zet en vice versa want dat werkt niet!

                          #18066002
                          SvenVectraB
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            14 September 2012

                            Bedankt voor de uitleg. denk idd dat ik hetzelfde probleem heb. zal voor een ander dash moeten gaan zoeken.
                            heb een b2 diesel dus weet ik waar ik naar moet zoeken. hoop dat ik er ook vind aan die prijs ;-)

                            #18066003
                            zzattack
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              21 February 2011

                              Succes :) Wim heeft in een ander topic met hetzelfde probleem volgens mij precies aangegeven waar je op moet letten.
                              Overigens nog 1 tip: voordat je je nieuwe inbouwt, meet ff de lampjes door, grote kans dat ze niet allemaal werken. Bij mij waren er een paar kapot, kon ik mooi van m’n oude kapotte dash overzetten.

                              #18066004
                              SvenVectraB
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                14 September 2012

                                zowieso!! ben snugger genoeg om alles na te kijken vooraleer ik alles terug inéén draai ;) :thumb
                                Denk dat ik dan inéén weg ook een persoonlijke touch aan de unit ga geven. ;)

                                #18066005
                                wim-v6
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  12 August 2005

                                  Teller plaatsen Mogenlijk heden:

                                  Mocht je een Diesel hebben, heb je weinig keus
                                  Mocht je en Benzine variant hebben, dan passen eigenlijk Alle benzine varianten erin.

                                  Ze kunnen allen omgezet worden van 4 cilinder naar 6 cilinder en andersom

                                  ook een 260km/u teller erin zetten is geen probleem, dat vergt niet eens programeerwerk, werkt in 1x goed..

                                  km stand kan juist gezet worden met de Op-Com

                                  Willem

                                  #18066006
                                  SvenVectraB
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    14 September 2012

                                    Heb een b2 diesel. dus weinig keus he ;-)
                                    die kan ik met op-com toch ook de km stand aanpassen hé?

                                    #18066007
                                    wim-v6
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      12 August 2005

                                      Ja dat kan bij alle tellers

                                      Willem

                                      #18066008
                                      jochen1975
                                        Lid sinds:
                                        19 April 2013

                                        Hoi,

                                        Ik heb hetzelfde probleem met de kilometerteller en de toerenteller,heeft er iemand een oplossing voor het probleem?

                                        Mvg

                                        Jochen

                                        #18066009
                                        Lemmens
                                        Deelnemer
                                          Lid sinds:
                                          14 October 2005

                                          Heb je de accu al losgekoppeld? Als dat niet helpt is de kans groot dat de tellerbak aan z’n eind is. Kwestie van een 2e handsje organiseren via marktplaats of de sloop. :)

                                          #18066010
                                          SvenVectraB
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            14 September 2012

                                            da zal niet helpen. Je zal echt een andere teller unit moeten gaan halen.
                                            Nu heb ik volgens mij wel een speciaal geval,…

                                            Hij heeft een half jaar niet gewerkt,.. en de dag da’k m’n nieuw tellerunit bestelde werkte hij ineens terug, en nu nog steeds,..; voor mij een raadsel hoe dit kan gebeuren.

                                            Ik heb dus nog wel een perfect werkende tellerunit liggen. voor een 2.0 DTH.
                                            Km stand kan je aanpassen met op-com. op vraag kan ik dit voor je doen. er staat nu 250.000km op. had ik zo gevraagd. alle lampjes zijn vervangen door nieuwe.
                                            Is dus eigenlijk zo goed als nieuw. en hij werkt perfect.

                                          20 berichten aan het bekijken - 1 tot 20 (van in totaal 20)
                                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.