vectra b 2.6 v6 stottert en schud tijdens stationair

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz vectra b 2.6 v6 stottert en schud tijdens stationair

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18369385
    Regisbl
    Deelnemer
      Lid sinds:
      20 January 2019

      Hallo beste forumers.

      Ik ben sinds 2 jaar eigenaar van een vectra b 2.6 v6 en nog steeds is het de fijnste vectra die ik gehad heb tot sinds kort.

      Mijn zoon is een dag met de auto weggeweest en heeft de auto in de straat gezet. de volgende ochtend ingestapt en gestart en de motor staat te schudden en mm lampje gaat knipperen. Met gas geven ging het mm lampje uit en ben ermee naar men werk gereden. Tijdens de rit op de snelweg was er niets aan de hand bij mijn weten maar voor het stoplicht ging de motor weer schudden en het mm lampje ging weer knipperen. terug reis van mijn werk weer precies hetzelfde alleen toen ik van de snelweg kwam ging de motor steeds slechter lopen en had ineens geen vermogen meer. Bij thuiskomst de ANWB gebeld en die zijn gekomen en kort uitgelegd wat er aan de hand was. De beste meneer van de ANWB ging de auto uitlezen en dacht tot de conclusie te zijn gekomen dat cilinder 1/3/5 het niet deden dus waarschijnlijk een bobine probleem. Nieuwe bobine besteld en erin gezet en nog steeds hetzelfde probleem. Weer met de auto naar het werk gereden en nog steeds hetzelfde probleem op de snelweg goed en in de stad weer op 3 cilinders. Weer de ANWB gebeld en die beste man ging iets verder zoeken en dacht dat het aan de LMM lag en stekker los gehaald. Motor bleef redelijk lopen. Dus conclusie van de ANWB LMM kapot dus een nieuwe besteld. Die erin gezet en motor laten lopen en rond gereden en nog steeds hetzelfde voor het stoplicht MM lampje knipperen en motor schudden.

      Is er iemand die een oplossing heeft of dit ook heeft meegemaakt. Heb nu nieuwe bougies liggen die ik er toch wel in wil hebben maar het probleem ook eens wil oplossen.

      MVG Regisbl-Rotterdam

       

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.