Vectra B 2.6 V6 problemen

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra B 2.6 V6 problemen

  • Dit onderwerp is leeg.
15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
  • Auteur
    Berichten
  • #17707043
    fast cow
    Deelnemer
      Lid sinds:
      30 June 2004

      das ver…:D

      #17707044
      bastiaan1981
        Lid sinds:
        29 August 2006

        origineel gepost door fast cow
        ik heb een probleem met de 2 voorste kats, deze kosten €1600,- nieuw. ik kan dus gemiddeld om de 2 a 3 weken mijn auto uitlezen. de dealer doet dat hier op zaterdag gratis maar ik kan het zelf ook. ik moet nog een keer een van beide kats de voorste lambda’s verplaatsen naar achter de 3e kat, mss dat het dan over is…alleen heb ik niet zoveel tijd.

        de mijne had er ook last van.
        maar sinds een paar weken gaat het lampje netjes uit als ik hem heb gestart en ik heb er niks aan gedaan.
        ben benieuwd hoe lang het goed gaat.

        #17707045
        SjaakV6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          7 April 2008

          Mijn Y2.6SE heeft ook een Altijd brandend MM-lampje.. zit bij mij ook in de Lambda-Sonde meting (katalysator niet meer 100%) P0420 of P0430, maar hij rijdt er niets minder door. Dus ik laat het lampje lekker branden!

          #17707046
          wim-v6
          Deelnemer
            Lid sinds:
            12 August 2005

            Stukje laagvliegen op de autobahn helpt ook niet, om het boeletje weer lekker schoon te krijgen???

            Willem

            #17707047
            bastiaan1981
              Lid sinds:
              29 August 2006

              origineel gepost door wim-v6
              Stukje laagvliegen op de autobahn helpt ook niet, om het boeletje weer lekker schoon te krijgen???

              Willem

              mm misschien is dat het wel, heb me een tijdje geleden wel misdragen:D. maar ben wel blij dat m’n lampje nog steeds uit is.

              #17707048
              fast cow
              Deelnemer
                Lid sinds:
                30 June 2004

                heb ik 3 weken geleden geprobeerd bijna 30 min +220 gereden. toen ben ik ff gestopt en je kon de motor ruiken dat alle troep die aan de onderkant zit aan het verbranden was. lampje brandt nog steeds…

                #17707049
                mbvectrav6
                  Lid sinds:
                  29 January 2008

                  Als je zo eens hoort dat bijna alle mensen met een Y26SE katalysator problemen hebben.. is het bijzonder jammer dat er op die onderdelen geen garantie zitten.. er zijn niet veel mensen die zomaar even die kat’s laten vervangen lijkt me.. gezien de prijzen van deze onderdelen :vertag
                  Bij onze Opel-Dealer kwamen ze er bij mij ook niet uit en vertelde mij toen dat ik dan maar die katalysatoren moest laten vervangen :mad: terwijl de V6 een goede CO-waarde uitstoot en ook helemaal niet inhoud.. dat zei die chef-monteur zelf ook nog :argue dan denk je toch zeker niet dat ik zomaar ff die kostbare onderdelen ga laten vervangen !! plus natuulijk het nodige uur-loon die daar nog bij komt.. want ze zijn er zéker een Dag mee bezig zeiden ze toen :swear
                  Oh.. en dan konden ze mij niet garanderen dat het probleem opgelost zou zijn :o:fy1

                  Ik zeg terug-roep-aktie van Opel !! Haha king:

                  #17707050
                  bastiaan1981
                    Lid sinds:
                    29 August 2006

                    als dat zou kunnen zou het wel fijn wezen haha

                    #17707051
                    fast cow
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      de co is bij mij ook goed…. ik ga een keer proberen (als ik tijd heb) om die 2 lambda’s achter de 3e kat te monteren.

                      #17707052
                      bastiaan1981
                        Lid sinds:
                        29 August 2006

                        helaas brand mijn mn-lampje weer. toch is het een paar weken goed gegaan. maar weer is proberen om een tijdje hard te rijden.

                        #17707053
                        mattemaker
                          Lid sinds:
                          28 September 2007

                          om code p0420 optelossen… (bij vag dan)..
                          2E LAMBDA uit directe uitlaatgasstroom halen.. bijv 90gr bocht (koper) in gat van lambda draaien/tappen en daar de lambda weer in.. (ik had een foto kan em zo snel niet vinden)

                          bij vag motoren is het probleem weg…:wors:vertag is vaak bij oudere een kat of race kat het probleem..

                          #17707054
                          SjaakV6
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            7 April 2008

                            origineel gepost door mattemaker
                            om code p0420 optelossen… (bij vag dan)..
                            2E LAMBDA uit directe uitlaatgasstroom halen.. bijv 90gr bocht (koper) in gat van lambda draaien/tappen en daar de lambda weer in.. (ik had een foto kan em zo snel niet vinden)

                            bij vag motoren is het probleem weg…:wors:vertag is vaak bij oudere een kat of race kat het probleem..

                            Ik ben erg benieuwd naar deze oplossing!

                            #17707055
                            SjaakV6
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              7 April 2008

                              Hier de reactie van mattemaker (gekregen via U2U):

                              ik heb hier een foto (geen opel)..
                              http://www.opel-forum.nl/viewthread.php?tid=132668&page=1#pid1747254

                              ik heb de laatste keer het zo gedaan..
                              lambda eruit.. naar bouwmarkt.. 90gr bocht koper gehaald.. (wel ff passen of de lambda een beetje in past) .. met gasbrander koper warm gemaakt.. toen de lambda erin getapt, met de lambda zelf. gaat makkelijk als het koper warm is.. lambda eruit en het zelfde bij de uitlaat.. koper warm maken en in de uitlaat tappen..
                              let wel op dat je de bocht naar VOREN maakt.. de lambda steekt richting voorkant.. heeft temaken met roet ophoping.. (geloof me)

                              wel zeker weten dat je lambda goed is..
                              met een beetje geduld tap je het koper lekvrij..
                              heeft bij mij/klanten al meerdere keren gewerkt..

                              #17707056
                              fast cow
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                30 June 2004

                                dit ga ik eens proberen, weet iemand zo welke maat 90 graden bocht ik moet kopen?

                                #17707057
                                astrawez
                                Deelnemer
                                  Lid sinds:
                                  30 March 2009

                                  Sorry dat ik dit oude topic weer naar boven haal. Maar ik heb hetzelfde probleem met mijn 2.6 V6.

                                  Hij sputterde soms ook als hij koud was, en dan ging het MM-lampje ook aan. Ook deed hij het nadat ik 1200 km naar Italië had gereden en bijna op de eindbestemming was (volgens de boardcomputer kon ik met de tank nog zo’n 120 km rijden). Ik heb hem toen weer in NL bij de dealer een keer uit laten lezen (kosten 42 euro!! :shock: ) en toen zeiden ze ook dat mn kat kapot was. Hij vroeg nog of ie ooit op 5 cylinders had gelopen want hij had het nog niet eerder meegemaakt dat er een kat zomaar kapot ging.
                                  Wel vreemd om nu te lezen dat er dus wel degelijk meerdere mensen met hun 2.6 V6 daar last van hebben/hadden.

                                  Bij mij is er ook totaal geen vermogensverlies, dus ik heb het ook niet laten maken. Wel heb ik een tijdje terug de brandstoffilter vervangen en toen ging het mm-lampje uit. Een maand of 2 is hij toen uit geweest en van stotteren was ook geen sprake meer. Afgelopen week helaas ging het mm-lampje weer aan om de een of andere reden. Ik merk tot nu toe nog helemaal niks met rijden, dus ik vind het wel best eigenlijk. Maar als iemand intussen een oplossing weet waardoor hij uit blijft (en het probleem het liefst ook verholpen is), dan hoor ik dat heel graag.

                                15 berichten aan het bekijken - 26 tot 40 (van in totaal 40)
                                • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.