Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra A met warmteprobleem :(
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
1 juli 2010 om 21:43 #17223081
Hey,
Ik had vorig jaar zomer op een warme dag naar Den Haag gereden rond uurtje of 3 en was 30 kilometer onderweg toen opeens de auto geen vermogen meer gaf. Als ik het gaspedaal intrapte hoorde je gewoon dat hij geen toeren meer kon maken, toen langs de kant van de weg gezet waarna hij afsloeg toen hij bijna stilstond. Na 5 minuten kon ik gewoon weer verder rijden en niks geen problemen meer gehad, ook geen motormanagement lampje en de temperatuur stond nog onder de 90 graden.
en nu 1 jaar later had ik het vanavond rond uurtje of 9 weer :o dit keer merkte ik vlak voordat het gebeurde wel dat de motor stationair niet lekker liep, hij had moeite om op toeren te blijven en kakte af en toe even in. 2 straten verder kreeg ik geen vermogen meer en toen ik tot stilstand kwam sloeg hij weer af en na 5 minuten kon ik hem pas weer starten en liep hij weer super…
Wat kan het probleem zijn? Ik vind het raar aangezien de vloeistoffen allemaal op peil zijn, de temperatuur normaal is en het dashboard geen foutmeldingen aangeeft. En ja mijn olie lampje en motormanagement lampje doen het wel gewoon (als ik hem op contact zet dan branden die lampjes ter controle)
1 juli 2010 om 22:43 #17695017je hebt tog geen zomer en winterstand op je blok ofzo he?
Erwin
1 juli 2010 om 23:21 #17695018Wat voor motor ligt er in de vectra ??
2 juli 2010 om 03:10 #17695019Komt niet vaak voor, maar het zou “vapor lock” kunnen zijn. Dan ontstaat er een gasbel ergens in de benzinetoevoer en krijgt de motor veel te weinig benzine. gebeurt alleen als het erg warm is. Ik heb er zelf nog nooit last van gehad.
2 juli 2010 om 05:22 #17695020AnoniemLid sinds:
1 January 1970Een 1.8 van ’93 is meestal een C18NZ ;)
2 juli 2010 om 05:29 #17695021origineel gepost door Navy
Komt niet vaak voor, maar het zou “vapor lock” kunnen zijn. Dan ontstaat er een gasbel ergens in de benzinetoevoer en krijgt de motor veel te weinig benzine. gebeurt alleen als het erg warm is. Ik heb er zelf nog nooit last van gehad.komt dit dan door een mankement aan een bepaald onderdeel of valt hier gewoon niets aan te doen? Vind het raar dat dit pas de 2de keer is en ik vrij veel rijd met de auto. Wat jij zegt kan best wel kloppen omdat hij daarvoor beroerd loopt en 2 straten verder niks meer wilt en na 5 minuten gewoon weer lekker loopt.
en het is inderdaad een c18nz motor, was ik vergeten te vermelden :)
2 juli 2010 om 05:33 #17695022origineel gepost door Navy
Komt niet vaak voor, maar het zou “vapor lock” kunnen zijn. Dan ontstaat er een gasbel ergens in de benzinetoevoer en krijgt de motor veel te weinig benzine. gebeurt alleen als het erg warm is. Ik heb er zelf nog nooit last van gehad.Net wat ik dacht.
Kijk eens of er ergens een lus in je brandstofleiding zit waar een luchtbel kan blijven hangen.
2 juli 2010 om 07:50 #17695023zon lucht bel kan tog ook in je brandstoffilter blijven zitten?
Erwin
2 juli 2010 om 17:11 #17695024wel apart dat het pas 2 keer is gebeurt in ruim 1 jaar tijd.. met dit weer ga ik in ieder geval niet onder de auto liggen :P
2 juli 2010 om 17:28 #17695025daar is wel schaduw ;)
Erwin
3 juli 2010 om 06:27 #17695026haha jah maar mijn vec staat geen dag stil dus die grond is nog net niet rood aan het gloeien :P
Maar even back on topic, kan het ook te maken hebben met de carterontluchting?
3 juli 2010 om 06:32 #17695027heb je daar problemen mee dan??
kan je tijdelijk op lossen om de slang van de carterventilatie los te leggen van de paddestoel en dan het tuutje afdoppen op de paddestoel
Willem
3 juli 2010 om 16:53 #17695028origineel gepost door wim-v6
heb je daar problemen mee dan??kan je tijdelijk op lossen om de slang van de carterventilatie los te leggen van de paddestoel en dan het tuutje afdoppen op de paddestoel
Willem
Dit geef ik maar even als een idee aan… maar zou dit ook een mogelijkheid kunnen zijn?
3 juli 2010 om 16:54 #17695029alles kan, maar denk niet dat het daar zit, dan zou je namelijk ook olie kwijt moeten zijn en flinke rook achter de auto moeten hebben..
Willem
3 juli 2010 om 16:57 #17695030origineel gepost door wim-v6
alles kan, maar denk niet dat het daar zit, dan zou je namelijk ook olie kwijt moeten zijn en flinke rook achter de auto moeten hebben..Willem
hmm… dat heb ik dus niet.. wat een vaag probleem weer :S
4 juli 2010 om 09:01 #17695031laat hem eens lopen en beweeg je kabel eens van je krukassensor als ie dan beroerd begint te lopen heb je je probleem tenminste was toen bij me kadett dagelijks geen problemen mee tot dat het warm werd (zomer) toen begon het…
4 juli 2010 om 12:07 #17695032origineel gepost door vectra2000driver
laat hem eens lopen en beweeg je kabel eens van je krukassensor als ie dan beroerd begint te lopen heb je je probleem tenminste was toen bij me kadett dagelijks geen problemen mee tot dat het warm werd (zomer) toen begon het…ok.. waar zit dat ding? Dit lijkt me wel een makkelijke optie om na te kijken namelijk :P
4 juli 2010 om 18:43 #17695033euhmz zoals ik las uit een raad van wim-v6 bij een ander topic zit het bij jouw motortype
Gepost op 7-5-2008 op 18:05
Hij zit achter de stuurbekrachtigings steun op het onderblok.
Willem
groetjes
5 juli 2010 om 17:45 #17695034vandaag auto uit laten lezen maar geen foutcodes te bekennen :( een foutcode had het zo’n stuk makkelijker gemaakt :(
Wel weer wat gekocht bij de dealer (zie topic: wat heb je vandaag aan je vectra gedaan)
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.