Vectra A 1.6i X16SZ houd klein beetje in.

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Vectra A 1.6i X16SZ houd klein beetje in.

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17274585
    yup
      Lid sinds:
      16 September 2015

      Ik heb een Vectra A 1.6i met X16SZ motor. Wat kunnen de redenen zijn dat de motor heel erg licht inhoud. Als je hard optrekt voel je dat ie niet heel vloeiend optrekt (lijkt alsof ie bij bepaalde toerentallen inhoud). Auto rijd voor de rest ok.

      Bougies zijn nieuw, kabels lijken mij goed (geen vonkoverslag) thermostaat is goed auto komt netjes op temperatuur ook met deze temperaturen. Temperatuurzender voor de koelfan is nieuw, en werkt ook gewoon goed. Oh ja brandstoffilter ook vervangen. Olie + oliefilter + luchtfilter is ook recent vervangen (netjes 10w40 en geen dunne 5w30 troep ofzo).

      Iemand een idee? Alvast bedankt.

      #18304849
      midnight black
      Deelnemer
        Lid sinds:
        14 December 2011

        Tja kan van alles zijn: vervuilde injector/gasklephuis, uitlaat die enigzins dicht zit, toch de bougiekabels….
        Zitten er de juiste bougies in? En welk merk? Alle slangen/verbindingen nog goed (trekt misschien ergens een beetje valse lucht)

        #18304850
        yup
          Lid sinds:
          16 September 2015

          Volgens mij juiste bougies, had ik op internet opgezocht. Gewoon NGK bougies.

          Ik ga even naar de slangen kijken want die zien er wel erg oud uit.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.