Vectra 3.2 valt uit / houd sporadisch in

Forumindex Forums Techniek V6. C25XE / X25XE / X30XE / Y26SE enz Vectra 3.2 valt uit / houd sporadisch in

  • Dit onderwerp is leeg.
1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #17270608
    Dreboss
      Lid sinds:
      18 February 2015

      Beste opel fanaten! Ik heb jullie hulp nodig.

      Momenteel ben ik in het bezit van een Opel Vectra uit 2003 met een 3,2 V6. Nu is sinds 2 weken er een probleem opgedoken. De auto valt tijdens het rijden even uit. Tellerbak valt uit (meters zakken naar 0 en terug naar de rijdende snelheid) en je voelt een stevige inhoud schok in de auto. Verder rijden gaat dan redelijk maar met moeite. Hij is ook al eens uitgevallen en vervolgens hoor je (vermoedelijk) de startmotor tikken alsof de accu bijna leeg is. Na een paar minuten is het probleem weg en start hij netjes zonder problemen en kan ik me weg vervolgen.

      De auto is bij een best dure garage bij werk geweest om ‘m te laten uitlezen maar konden niks terugvinden. Vervolgens bij een garage uit de omgeving geweest en ook die kan niks vinden. Ze hebben de acc doorgemeten, massa punten gecontroleerd. Als tip meegekregen de auto bij een dealer te laten uitlezen. Dit dan ook gedaan en die kon in eerste instantie niks vinden. Inmiddels ben ik een kleine 500 euro verder met al dat uitlezen en nog niks verder. Dingen die voorbij komen zijn mogelijk een probleem in de ABS pomp/kabelboom, de ECU en vandaag belt de opel dealer met dat het OOK nog een bobine kan zijn a la 242 euro ex btw + 130 euro arbeid. Mijn vraag was dan ook, is het dan opgelost? Daar konden ze geen antwoord op geven. Nu zit ik thuis op internet te kijken en kom ik er 1 van Bosch tegen nieuw voor een kleine 140€. Alsof je word genaaid zonder spuug met aanloop. Overigens heeft de opel dealer uitgesloten dat het probleem in de bekabeling zit.

      Is er iemand die enig idee heeft wat het zou kunnen zijn? Lijkt me iets wat toch wel vaker voorkomt. Hoor het graag van jullie! Geld door het toilet spoelen kan altijd nog.

      BTW, ik kom uit omgeving Capelle. Als jullie nog een mannetje met gouden handen (in uit deze omgeving) weten of eventueel zelf in bezit bent van goede kennis en goed uitleesaparatuur hoor ik het graag!

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.