Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
10 februari 2011 om 21:48 #17717014
Mooi man :thumbup
Kan ik wel mee vooruit :)Jeroen
25 mei 2011 om 20:53 #17717017Zoooooooooooo….
Na ruim 3 maanden niets meer gedaan te hebben vandaag toch de draad weer eens opgepakt…
Behalve een dikke laag stof weinig nieuws… de roest zat er nog allemaal :(
Toch maar begonnen met het loshalen van de 1e chassisbalk, sodeju wat een prustwerk… de balken zijn schandalig gerepareerd.
Eerst de 2 lagen originele balk die rot was, daarover een plaatje, en daaroverheen nog een plaatje…Nu heb ik voorzichtig een paar kijkgaten gemaakt in de balk zodat ik weet hoe die vast zit en hoe ernstig het aan de binnenzijde is,
gelukkig op wat vliegroest na is de bodem hard, alleen de balken zijn rot… dus deze gaat er compleet af, en een andere terug erop.
Morgen in de loop van de dag komen er nog wel wat foto’s…Jeroen
25 mei 2011 om 21:21 #17717016met frisse moet weer aan de slag :thumb mooie dingen komen langzaam dus even pauze is soms wel lekker.
ben benieuwd naar de nieuwe foto’s
ik zeg nog steeds….GOED BEZIG :wors
28 mei 2011 om 16:38 #17717018Bij deze nog even de foto’s van afgelopen week.
Heb niet heel erg veel gedaan, was meer even het proberen of het ging zoals ik het wilde.
Puntlasjes uitboren.
Kijkgaatje in de balk gemaakt om te zien of de bodem van de auto nog hard was… Valt niet tegen.
Hier de laagjes reparatie, je ziet hoe de originele 2 lagen plaat rot zijn, en waarover door de tijd 2 andere plaatjes overheen gelast/gescheten zijn… en ook deze zijn weer hartstikke rot…Jeroen
28 mei 2011 om 17:25 #17717015haha die laagjes kan ik
was bij mijn 2000 helaas ook zo… stelletje prutsers af en toe
doe het dan in een x goed
mare rot werk he die chassis balken vervangen he…
heb over ene 3 dagen gedaan :P:P
na werk dan he28 mei 2011 om 17:44 #17717019Tsjah, ik ben nog een beetje aant kijken hoe ik t ga doen, omdat t voorste ophangpunt v/d achteras ook in deze balk zit…. alleen kan ik niet niet losboren zonder de balk in stukken te slijpen… en dr af is niet zo’n probleem… alleen moet ik de andere balk ook kunnen lassen, dus misschien laat ik dat stuk van deze balk zitten… toch nog maar eens een nachtje over slapen ;)
Jeroen
28 mei 2011 om 17:58 #17717020bij mij waren de ophang punten knetter hard maar het stuk er tussen was kompleet weg hehe
dus de ophang punten heb ik laten zitten en het stuk er tussen gelast..
hier de foto van wat ik eruit gesneden en geboord heb…
zou wel goed kijken naar het stuk waar de chassis balk aan de binnenkant van de kokerbalk zit daar achter zat bij mij ook rot heb ik eerst een plaat je op maat gesneden en die eerst op de binnenkant koker gelast en toen de chassis balk erop ….
4 juni 2011 om 16:56 #17716981ik denk dat je na vanmiddag weer werk genoeg heb aan je vectra :thumb
is een oude sloop calibra toch nog ergens goed voor,set chassisbalken ;)vlaai is goed :D
gr arjo
4 juni 2011 om 19:23 #17717021Kijk aan, hoop dat ie gesmaakt heeft :D
Van de week ga ik weer verder met de balkjes, kijken wat ik ervan kan maken ;)Jeroen
12 juli 2011 om 21:01 #17717022Nou… eindelijk… weer iets van een update…
Zaterdag wil ik beginnen met het laswerk van de eerste chassisbalk, heb de eerste balk die ik van Arjo heb bijna klaar.
Nu moet ik er wel bij zeggen dat ik er pas deze week aan begonnen ben. Dit omdat er sinds vorige maand een monteur minder rondloopt op het werk, ik toch gemiddeld zo’n 50-55 uur werk en dan niet meer zo’n zin heb om te hobbye…
Maarja weer genoeg slap geouwehoer… foto’s
De balk is wel al aangetast van binnen maar wel nog helemaal hard, maar dit ga ik als ik hem helemaal los vrijdag even stralen, zaterdag monteren, en dan meteen behandelen met Caprotech RX zodat ik de komende jaren hier weinig/geen omkijken naar heb…
Jeroen
23 juli 2011 om 11:36 #17717023Nou… even tussen de puntlasjes boren door een kleine update…
Heb de chassisbalken die ik van Arjo heb schoongemaakt, laten stralen en in de epoxy laten spuiten.
Voor:
Na:
Een hele wereld van verschil…!!!Nu ben ik bezig met de oude balk onder de auto vandaan te halen… een hele klus… maar het begint op te schieten vandaag…
Jeroen
23 juli 2011 om 12:17 #17717024zo zeg, een hele plons met werk.
maar gaat wel weer goed komen zo te zien.
hier is een echte liefhebber aan het werk.
wanneer wil je hem klaar hebben?groeten.
23 juli 2011 om 12:51 #17717025Ik roep al een jaar… Volgend jaar rond deze tijd ;)
Zolang ik dat blijf volhouden komt t altijd uit…
Maar de bedoeling is om nu de bodem helemaal klaar te maken.
Dan dorpels en achterspatborden, en dan mag ik weer gaan opbouwen, het mooiste gedeelte…
Maar het is gewoon een kwestie van hoe ik zin/tijd heb. Hij staat bij mij op het werk en hij staat niemand in de weg.Jeroen
12 oktober 2011 om 21:46 #17717026Pffffff…. eindelijk weer eens wat gedaan…
Nadat ik op migweb.co.uk een aantal projecten heb gezien is het toch weer beginne te kriebelen…Heb nu de wielbakken achter en lv helemaal schoon, iig die kitachtige coating moet er grotendeels af. Dit omdat je bij de chassisbalken precies kon zien na het stralen waar de kit niet goed weggehaald was. Toch taaie rommel…!
Nu de wielkasten schoon zijn heb ik er even vlug met een spuitbusje wat verf op gespoten zodat t niet gelijk gaat roesten. Als dalijk alles schoon is wordt de bodem toch nog gestraald en in de epoxy gespoten.
Nog wat foto’s…
Hopelijk kan de auto volgende week vanonder gestraald worden….
Tot zover voor nu…Jeroen
13 oktober 2011 om 14:37 #17717027blijft een gaaf project en vectra 2000 die gered gaat worden ik ken de oude eigenaar
13 oktober 2011 om 15:24 #17717028hee jeroen
het is toch een aardig werkje he:P:P
mijn 2000 staat ook een volledige opknapbeurt te wachten:P:P
bij mij komt er zelfs een andere dakhuid op :Pgrtz
13 oktober 2011 om 15:43 #17717029@astrastationgsi
Welke oude eigenaar? Ik heb er al eentje gevonden die hem rond 2000 heeft gehad.. hij heeft gereageerd ergens in het begin van dit topic.
Of bedoel je Jeffrey, de jongen waar ik de auto van heb gekocht.
@opelpower89
Ja het is allemaal veel werk, en daarbij werk ik 5 tot 6 dagen per week, gemiddeld een 50-60 uur, volg ik een opleiding 1 middag/avond per week en ook heb ik ook nog een beetje een soort van een leven ;)
Maar hoezo komt er bij jou een ander dak op? Slecht of wil je vavn je dakluik af of juist erin?Jeroen
13 oktober 2011 om 15:46 #17717030ja mijn dak is slecht
omdat de vorige eigenaar heb 6 maanden met t dakraam open in de regen heeft laten staan..
dus me dak is gaan roesten
aangezien ik een donor 2000 met een puntgaaf dak ga ik die dak huid gebruiken…13 oktober 2011 om 17:26 #17717031Das toch evengoed geen kleinigheid… lastig om aan te lassen ivm de grote oppervlakte… ;)
13 oktober 2011 om 19:13 #17717032nee hoor
de dak huid zit gepuntlast en gelijmd
dus ik hoef hem strax alleen maar vast te punten overal13 oktober 2011 om 20:32 #17717033ja jeffery bedoel ik hij rijdt nu kever en golf
28 oktober 2011 om 20:44 #17717034Hoe ist eigenlijk met zn kever? Inmiddels weer op de weg? Toen ik vorig jaar de Vectra heb overgenomen stond die kever te wachten op reparatie ivm apk-afkeurpunten. Was trouwens wel een leuk ding om te zien, golf overigens ook wel.
Jeroen
28 oktober 2011 om 21:07 #17717035Ook heb ik weer een aantal updates, EINDELIJK een begin gemaakt aan het laswerk.
Chassisbalk rv
Voor:
Tijdens:
Na:
Accubak
Voor:
Tijdens:
Na:
Linker wielkast voor:
En een begin gemaakt met het losboren van de linkerdorpel
Jeroen
29 oktober 2011 om 09:07 #17717036ja ze kever rijdt zover ik weet
@lemmuh wrote:
Hoe ist eigenlijk met zn kever? Inmiddels weer op de weg? Toen ik vorig jaar de Vectra heb overgenomen stond die kever te wachten op reparatie ivm apk-afkeurpunten. Was trouwens wel een leuk ding om te zien, golf overigens ook wel.
Jeroen
30 november 2011 om 22:36 #17717037Laatste paar dagen geen zin gehad om de laatste vorderingen toe te voegen… Maar bij deze…
Daily Vectra op winterwielen gezet. En daarna de winterwielen toch eerst even onder handen genomen.
Van:
Naar:
Eindresultaat:
Verder heb ik een flinke tegenslag gehad met mn project, het bedrijf wat mijn auto zou stralen en in de epoxy spuiten is failliet gegaan. Hierdoor is ongeveer mn hele plannetje in het water gevallen. Alles was al geregeld, en toen ik mijn auto erheen wilde brengen kreeg ik te horen dat het niet meer ging. Hierdoor heb ik besloten het eerste straalwerk gewoon zelf te doen, dit omdat ik mijn auto niet ver kan verplaatsen omdat de hele chassisbalken eronderuit zijn.
Ik heb een grote partytent van 6×3 gekocht voor 45 euro, en 150kg straalgrit voor 30 euro.
Dit is echter alleen het straalwerk wat nodig was om de chassisbalken fatsoenlijk terug te kunnen plaatsen, maar nu is het blank zodat ik de plaatsen kan behandelen waar ik straks niet meer bij kan. Na het stralen ben ik verder gegaan aan het laswerk.
Ik heb er een aantal nieuwe stukjes ingezet, dit aan beide kanten. En alle gaten die met het losboren doorgeboord/bijna doorgeboord waren opgelast/dichtgelast.En van het weekend weer wat spullen/onderdelen opgehaald, zoals een originele dorpel en een achterdiff van een Omega met 45% sper. Dit diff heeft dezelfde overbrenging als de Vectra origineel heeft, dus een mooie upgrade. En de originele dorpel omdat deze toch niet iets verder doorloopt als de imitatie. Foto van het verschil komt nog.
Tot zover…Jeroen
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.