Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 276)
  • Auteur
    Berichten
  • #17716963
    BlackSapphire
      Lid sinds:
      4 July 2009

      zo die is krokant!

      goed dat je er 1 hebt gered! ;)

      een corsa a :kewlpics

      #17716964
      lemmuh
        Lid sinds:
        29 July 2005

        Dat hij gestraald gaat worden is zeker, dit omdat ik dan ook zeker alle roest weg heb, hiervoor heb ik een straalapparaat met een soort stofzuiger, alles wat hij straalt zuigt hij ook meteen op. Nu weet ik niet hoe dit gaat lukken anders laat ik het eventueel alsnog doen. En mijn budget is nogal variabel :angel
        Ook omdat ik dalijk een hoop onderdelen overhoudt, sowieso omdat ik die donor ook gesloopt heb en nog een hoop heb liggen van mijn vorige ombouw. C18NZ -> C20NE. Een hoop assen, veren, schokdempers en remmerij.
        Tevens ben ik nog aan het overwegen mijn motor compleet te verkopen… maar dit allemaal nog te zijner tijd…

        Wil het gewoon goed doen, maar zoveel mogelijk zelf. Wil dalijk gewoon kunnen zeggen dat ik hem zelf heb opgeknapt… ;)

        Jeroen

        #17716965
        lemmuh
          Lid sinds:
          29 July 2005

          Net een tussenbak opgehaald, deze moest ik nog krijgen bij m’n f28. Volgens de verkoper was de tussenbak gehemeld en zou ik er niets meer aan hebben. Ik dacht deze misschien nog te kunnen gebruiken om van mijn C20XE tussenbak een C20LET tussenbak te kunnen maken ivm een andere viscokoppeling die erin zit. Nou… helaas… gaat hem niet worden… Planetair tandwielstelsel ligt compleet in de vernieling… Zie Foto’s






          Zoals U ziet… RIP:(
          Nu weet ik niet of ik aan die visco verder nog iets los kan halen? Iemand ervaring mee? In ieder geval die ring die normaal het platenpakket moet aandrukken beweegt nog prima als ik met een luchtpistool druk op de bak zet, alleen hoe krijg ik deze ring er onbeschadigd uit?
          Verder weet ik niet of er nu ook vuil in de visco gekomen kan zijn? Of dat het gewoon een kwestie is van goed schoonmaken en weer monteren?
          Lagers zijn in ieder geval allemaal verrot, alles ziet eruit alsof de bak zonder olie heeft gedraaid, overal zitten namelijk vreetsporen, en alle lagers zijn duidelijk hoorbaar… :(

          Jeroen

          #17716966
          Nathan Kop
          Deelnemer
            Lid sinds:
            8 September 2009

            Hey Jeroen!

            Weer behoorlijke vorderingen gemaakt zie ik, goed hoor!;)

            Zo’n spit is handig, waar heb je dat vandaan…? Ik wil ook zoiets.

            Mijn tussenbak is ook zo vernacheld, ze hebben die auto echt in korte tijd verkloot :fy1, echt zonde…Maar, komt wel weer goed. Vind het echt leuk om dit project te volgen, want het is identiek aan dat van mij.

            Verschil is alleen dat ik momenteel niet verder kan omdat ik nog steeds mijn garage moet gebruiken voor de verbouwing van onze keuken etc…

            Tenzij iemand een leuke voordelige stalling/sleutelruimte weet in de buurt van Tilburg:P

            Ff nog een vraagje: de dakhemel van je donor, is die nog netjes..?.Ik heb een model met schuif/kanteldak en die hemel is allang weg, want zat vol met gaten en rot…Als die van jouw netjes is, neem ik em graag van je over (geen haast, nogmaals!).

            Suc6 verder!

            #17716967
            lemmuh
              Lid sinds:
              29 July 2005

              Nou, mijn spit is eigenlijk een richtbank en op de plaats waar normaal die cilinder met trekarm ingeschoven wordt heb ik nu zelf 2 staanders gemaakt. Achteraf baal ik er wel van dat ik het niet iets degelijker en netter gemaakt heb. Nu moet ik nog wat aanpassingen maken omdat het allemaal iets te wankel is. En omdat ik mn donor achteras heb omgelast tot steun kan ik nog niet aan mijn chassisbalken zoals ik het wilde… dus hier moet ik nog iets aan veranderen.

              Tsjah en die tussenbak, ik dacht… stuk is ie, dus dan ook maar gelijk uit elkaar en kijken hoe of wat. Maar zover ik weet is mijn originele tussenbak wel goed, alleen nu ben ik aant kijken of ik die visco die erin zit kan ombouwen.

              En helaas, mijn donor hemel is er 1 was er een zonder dakraam en helemaal los, dus die ligt al ergens tussen het vuil…

              Jeroen

              #17716968
              lemmuh
                Lid sinds:
                29 July 2005

                Gister heb ik de rem-/brandstofleidingen onder de auto uit gehaald, de bekleding tegen het schutbord eraf gehaald en zo nog wat kleine onderdeeltjes die waren blijven zitten gedemonteerd.

                Vandaag heb ik mijn spit zo aangepast dat ik de auto niet meer kan draaien, maar wel perfect bij mn chassisbalken kan.
                Foto’s

                En tsjah, verder ben ik nog aan het afwachten of ik die rotte chassisbalken nog nieuw kan krijgen, heb een bedrijf gevonden die ze volgens hun nog zouden hebben, alleen nu is het wachten op een antwoord…
                Dit omdat de chassisbalken van de donor na een goede inspectie ook wel flink aangetast waren onder de tectyl-laag, verder heb ik ene datum geprikt om naar Veenendaal te rijden om even te gaan kijken wat die winkel http://www.rustbuster.nl levert voor behandeling van kokers en balken, en een epoxy om de bodem en de binnenkant te behandelen zodat deze voorlopig(nooit) niet meer wegrot…

                Jeroen

                Jeroen

                #17716969
                lemmuh
                  Lid sinds:
                  29 July 2005

                  Zojuist antwoord gekregen op mijn mail voor chassisbalken… NIET MEER LEVERBAAR :swear:thumbdown:swear
                  Dusssss… opzoek naar een stel goede gebruikte… iemand nog een Calibra staan die gesloopt gaat worden??

                  Jeroen

                  #17716970
                  RemmyGSI
                    Lid sinds:
                    4 May 2009

                    @jeroen

                    Weet nog iemand die een cali 16v body heeft staan zonder kenteken zit ook bijna niks meer aan,gaat naar de sloop volgens mij!!

                    Hij zweeft hier ook op het forum (d kadett) is zijn nickname heb eventueel ook wel tel nr!

                    Hij woont in Voorhout vlakbij Leiden.

                    hopelijk heb je er wat aan!!

                    gr

                    #17716971
                    lemmuh
                      Lid sinds:
                      29 July 2005

                      Zou je voor mij eens willen informeren of de chassisbalken van deze Calibra nog goed zijn? Ik heb hier al diverse sloperijen gebeld, maar 90% van de Calibra’s die hier staan, die staan er omdat ze APK afgekeurd zijn op rottigheid. Dus daar schiet ik ook niets mee op.

                      Jeroen

                      #17716972
                      noc
                        Lid sinds:
                        20 February 2005

                        u2u

                        #17716973
                        commodoreboy
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          18 June 2008

                          he die pinnetjes voor de skirt klemmen kun je gewoon kopen.
                          dat zijn popnagels net als bij andere opel skirts.
                          je hebt dan die grote variant nodig.
                          meeste opel dealers hebben die gewoon in un bakje in de werkplaats ergens liggen.
                          na aanbrengen bij opbouw van auto wel goed tectyl en vet overal opsmeren.
                          word wel veel werk maar een goed gerestaureerde vectra 2000 4×4 is een zeldzaamheid.

                          #17716974
                          Ronald
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            29 June 2004

                            Even nieuwsgierig als het mijn oude is ;-)

                            #17716975
                            lemmuh
                              Lid sinds:
                              29 July 2005

                              Wahahahah… dat is hem… ZN-HJ-05
                              Toen was ie waarschijnlijk minder rot als nu…
                              Vind dit wel super, een vorige eigenaar die zijn oude auto herkend (Y)

                              Overigens mn hele restauratie ligt even stil, omdat ik zelf als monteur bij een transportbedrijf werk, heb ik met dit weer helemaal gaan tijd meer om te hobbyen… overigens al die extra uurtjes komen nu wel goed uit ;)
                              Heb een Calibra 4×4 turbo gekocht, tenminste, ik moet hem nog ophalen… maar als het goed is gaat dat deze week of anders volgende week gebeuren…

                              Jeroen

                              #17716976
                              Ronald
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                29 June 2004

                                Ik zag de boze ogen op de achterruit haha
                                Wel jammer dat er roest bestaat want het was een fijne auto en zeker met dit weer rij je er liever in dan wat dan ook.

                                Stuur me je adres even via U2U dan heb ik nog een verrassing voor je ;-)

                                #17716977
                                lemmuh
                                  Lid sinds:
                                  29 July 2005

                                  Das toch sterk he… maar toch gaan die boze ogen verdwijnen… En tsjah die roest… gelukkig bestaan er slijptollen en lasapparaten ;)
                                  Zodra ik dalijk na de winter weer tijd voor mezelf heb ga ik weer aan de slag… en volgend jaar rond deze tijd wil ik hem toch bij het RDW aanbieden voor een keuring van C20XE -> C20LET :D:D

                                  Jeroen


                                  @Ronald
                                  , U2U verstuurd…

                                  #17716978
                                  Oenatje
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    30 June 2004

                                    vertel vertel, wat is de verrassing

                                    lemmuh, respect voor het grondig aanpakken van een vectra 2000

                                    #17716979
                                    lemmuh
                                      Lid sinds:
                                      29 July 2005

                                      Ik zit zelf ook nog vol spanning af te wachten op wat er gaat komen :D Maar zodra ik meer weet hou ik jullie uiteraard op de hoogte…
                                      Maar heb van Ronald begrepen dat hij de auto rond 2000-2001 in bezit heeft gehad…
                                      Toch sterk hoe klein de wereld eigenlijk is :P Maar dalijk heb ik weer een stukje historiepuzzel opgelost :agent

                                      Jeroen

                                      #17716980
                                      InjectTheVenom
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        30 December 2004

                                        Gaaf man :D Ik weet dat de vorige eigenaar van mijn auto bij een transportbedrijf in Noord Holland gewerkt heeft maar weet niet of hij het zou waarderen als ik opbel.

                                        #17716982
                                        lemmuh
                                          Lid sinds:
                                          29 July 2005

                                          Vandaag eindelijk weer een update die de moeite waard is :D
                                          Omdat ik nergens goede balken voor weinig kon vinden ben ik op zoek gegaan naar een complete Calibra 4×4 turbo. Uiterlijk was onbelangrijk, als hij technisch maar goed was. Na een hoop gezoek op internet, kwam ik ergens op het forum een topic tegen waarin bmwmanu een Italiaanse Calibra aanbood, na hierop gereageerd te hebben, en op nog een aantal die al weg waren, of in mijn ogen niet de moeite waard waren, ben ik dan toch een keer gaan kijken en deze Calibra bleek wel ongeveer dat te zijn wat ik zocht.
                                          Auto was volledig ingesneeuw, na wat geprul de deuren dan toch open gekregen, accu erin en starten. Bij de 2e poging sloeg deze meteen netjes aan en liep prachtig zonder tikken of iets.
                                          Balken waren keihard, en nog gewoon in carosseriekleur ipv tectylzwart.
                                          De enige 2 minpuntjes, rood leren interieur was helemaal verrot en de 4×4 werkte niet.

                                          Vandaag de Calibra opgehaald, even alles nagekeken en voorzichtig op het terrein waar ik werk gaan rondrijden, toen de auto een klein half uurtje gelopen had heb ik eens geprobeerd of de turbo nog leefde, in eerste instantie een hoop gesputter en geschok. Bougiekabels vervangen en toen ging die als de brandweer…

                                          Foto’s =>



                                          166.xxx km :D

                                          Mocht iemand nog opzoek zijn naar onderdelen van een Vectra 2000 4×4 C20XE, alles is te koop omdat ik nu toch alles compleet heb voor mijn C20LET ombouw. Als ik verder ben zal ik ook de spullen in het marktplaats gedeelte gaan aanbieden, maar voor de liefhebbers… het is in principe al te koop… Bij interesse U2U maar…
                                          Auto had 196.xxx km gelopen

                                          Jeroen

                                          #17716983
                                          vectra208v
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            17 January 2006

                                            mooie aankoop Lemmuh:thumbup bijna zonde om als donor te gebruiken maar een vectra 2000 4×4 TURBO is ook niet verkeerd.

                                            Maar als ik het goed begrijp heb je nu de vectra die je als donor had in de verkoop??

                                            Gr.Paul

                                            #17716984
                                            lemmuh
                                              Lid sinds:
                                              29 July 2005

                                              Nou ja, misschien zonde, maar aan die calibra is teveel werk, carrosserie heeft veel kleine beschadigigen, bumpers voor en achter kapot, lakwerk is erg slecht. Interieur is helemaal beschadigd/verrot. Elektrische ramen doen het niet meer, beide mechanisme’s stuk. Airco werkt niet meer, blijft ergens een zekering eruit klappen. ABS werkt niet, 4×4 lampje brandt. En zo nog een hele lijst… misschien zou een echte Calibra Turbo fanaat het wel willen, ik heb gekozen om een Vectra te restaureren… en tsjah, ik ben deze Calibra tegen gekomen, en ook deze heeft een hele tijd op het forum te koop gestaan… en toen heeft ook niemand hem gekocht…
                                              En ik ben nu eenmaal geen Calibra fan, ik zie meer in een Vectra 2000…

                                              Overigens… de delen die ik overhoudt komen uit mijn Vectra 2000 4×4 C20XE… omdat deze nu toch omgedoopt wordt naar een Vectra turbo… :D

                                              Jeroen

                                              #17716985
                                              vectra208v
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                17 January 2006

                                                Ik zie ook liever een vectra 2000 dan een calibra.

                                                heb er wel aan zitten denken om een calibra te kopen maar heb toch weer gekozen voor een vectra.

                                                de astra F GSI blijft mijn favorite maar is te klein voor een gezin.

                                                succes met de ombouw en ik blijf dit wel even volgen tot het eind resultaat:wors

                                                Gr.Paul

                                                #17716986
                                                opelpower89
                                                Deelnemer
                                                  Lid sinds:
                                                  9 September 2009

                                                  heey jeroen
                                                  als je die donor verkoopt in delen of helemaal kan ik dna miss een skomen kijken of ik wat kan gebruiken voor mijn 2000 zoek namelijk nog een hoop
                                                  gr mike

                                                  #17716987
                                                  bmwmanu
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    3 December 2005

                                                    Komt goed hier…;-)

                                                    #17716988
                                                    InjectTheVenom
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      30 December 2004

                                                      Dibs op die tellerbak!!! En ik wil graag foto’s van zo dichtbij mogelijk op de gehele velg van alle 4 de waaiervelgen :o

                                                    25 berichten aan het bekijken - 126 tot 150 (van in totaal 276)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.