Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
31 december 2010 om 16:08 #17716989
@opelpower89, wat zoek je zoal? Aangezien ik nog over mn interieur moet gaan denken doe ik daar nog niet alles zo 1 2 3 van weg…
@inject the venom, velgen gaan voorlopig nog niet weg, of waarvoor wil je die foto’s?
Jeroen
31 december 2010 om 16:42 #17716990Ok nee dan houdt het op als ze goed waren zonder beschadigingen had ik mogelijk wel belangstelling. De tellerbak zou je me HEEL erg blij mee maken omdat ik hier met omkrullende folie op de tellerplaten zit, heb al eerder een andere tellerbak gekocht en ook die had het zelfde probleem :(
1 januari 2011 om 16:37 #17716991[rquote=1827950&tid=132010&author=lemmuh]@opelpower89, wat zoek je zoal? Aangezien ik nog over mn interieur moet gaan denken doe ik daar nog niet alles zo 1 2 3 van weg…
ik zoek nog van al :deur kaarten (zwarte)en een goede hoedenplank zonder zelfgemaakte gaten dak bekleding stijl bedekking voor
van het dashboard die plastic rand tussen dash en raam
kofferklep moterkap een links achter goede deur en vast nog meerwas al het zoeken naar en hele donor of jij moet al wat hebben liggen haha
gr mike2 januari 2011 om 16:18 #17716992@ injectthevenom, Tellerunit komt in mijn vectra.
@opelpower89, Deurkaarten moet ik zelf hebben, omdat ik ze anders wil bekleden, en dan kan ik mijn eigen als originele houden, hoedenplank is bij mij ook al verpest, die plastic rand is gescheurd. Een motorkap heb ik wel voor je, kofferklep niet en links achter die deur heeft volgens mij schade, maar nu weet ik niet zeker of het lakschade of echt schade is. Dat zou ik eens moeten nakijken.Jeroen
4 januari 2011 om 20:50 #17716993Vandaag weer even aan het sleutelen geweest om de donor goed aan het lopen te krijgen, de dynamo maakte een vreselijk jankend bijgeluid. Inmiddels heb ik een andere gevonden bij David Verburg hier op het forum. Ik hoop dat ik deze in de loop van de week nog binnenkrijg zodat ik dat verder kan testen.
Ook ben ik erachter gekomen dat de Calibra airco heeft, alleen doet deze het niet. Het lijkt alsof iemand die naderhand heeft ingebouwd, of er missen delen. Onder de kap heb ik net achter de accu een blokje hangen met 2 zekeringen en 2 relais, alleen hangt dit gewoon open en bloot. Misschien dat iemand een foto heeft hoe dit normaal hoort te hangen.
Omdat de airco het niet deed ben ik begonnen met de kabels te controleren, en er bleek dat de ventilator was afgekoppeld, toen ik deze instak klapte de zekering.
Wat blijkt, auto heeft voorschade gehad waardoor de vin niet meer vrij kan draaien en waardoor de zekering klapt. Maar omdat ik nu mn dynamo en alles heb losliggen kan ik niet testen of dit ook de oorzaak van het probleem was/is.En als laatste vandaag ben ik onder de parafan een ding tegen gekomen wat ik niet herken/kan plaatsen.
Een soort zwarte pot met daarlangs een “magneetventieletje” waar 2 kunststof leidinkjes naar toe gaan, een groene die vanuit dat ding naar een vacuumleiding bij het gasklephuis gaat. En de gele leiding gaat naar een potje wat tussen een koelvloeistofslang zit?
Waar de stroomkabel van dat magneetventiel heen gaat weet ik niet, nog niet alles losgehaald.
Foto’s van het mysterie… Op de laatste foto zit die pot helemaal links boven.
Jeroen
4 januari 2011 om 21:13 #17716994Ik zou willen zeggen koolstoffilter maar dat zit normaalgesproken achter het rechter voorscherm.
4 januari 2011 om 21:18 #17716995Ja, inderdaad. Voor zover ik weet ook, en die koolstoffilter heeft normaal toch geen vacuumaansluiting? In ieder geval… ik heb alle werkplaatshandboeken van Vectra en Calibra die ik heb eens vluchtig door gescrolld, maar kan niets vinden.
Overigens, is er iemand in de buurt van Weert die in het bezit is van Tech1 uitleessoftware/apparatuur? En eventueel op lokatie willen uitlezen, dit omdat ik geen kenteken heb bij de auto en er dus niet zomaar even mee ergens heen kan rijden.
Ik ga dalijk als de dynamo er weer opzit eerst met knippercode proberen of er nog fouten inzitten, maar dan heb ik in ieder geval al iemand om op terug te vallen.Jeroen
5 januari 2011 om 10:09 #17716996Dat potje is om de koelvloeistofstroom tegen te houden naar je kachelradiator zodra jij de airco aan zet.. (en volgens mij alleen in de koudste stand)
5 januari 2011 om 11:06 #17716997heey jeroen
die motor kap heeft die schade ?
en welke kleur is die??5 januari 2011 om 11:22 #17716998Geen schade, zelfde kleur als mijn vectra, zwart-antraciet.
5 januari 2011 om 15:55 #17716999e266 wss
15 januari 2011 om 13:33 #17717000Vroeger reden er 2 rond in Weert een Bord.rode en een zwarte 2000 ! Die zwarte was van een kameraad van mij.
Kenteken is 36-FG-LF later is deze verhuist naar omg. Kerkade en is hij groen geworden.
De rooie weet ik niet want daar reed een slome turk in.15 januari 2011 om 15:25 #17717001Ja die zwarte was een 2000 met een C20LET erin… en snel… was van Maurice. Ken hem via het werk.
Rooie ken ik zo niet…Jeroen
15 januari 2011 om 18:24 #17717002heey jeroen
ik heb nu ook een 2de 2000 erbij haha
een zwartegr mike
15 januari 2011 om 18:59 #17717003Heb de foto’s gezien… Flink wat werk aan zag ik :P maar och… hobby he :angel
Ikzelf heb de mijne eigenlijk vooral omdat het een 4×4 is, anders had ik wel een betere gezocht.Jeroen
15 januari 2011 om 19:11 #17717004haha
ja maar hij komt bij onze clubloods te staan
onder een zeil dan maak ik hem wel ooit eens als ik tijd en geld over hebeerst maar eens de blauwe 2000 en de gsi afmaken
en dan beginne aan de complete restauratie van de c coupe15 januari 2011 om 21:25 #17717005[rquote=1831979&tid=132010&author=lemmuh]
Jeroen[/rquote]
Dit is een vacuum buffertank(je) Alleen types met airco hebben dit
26 januari 2011 om 19:16 #17717006U2U.
8 februari 2011 om 22:24 #17717007Na bijna een maand niets gedaan te hebben aan mn project door drukte op het werk, vandaag toch maar weer eens begonnen…
Omdat ik ‘s avonds pas rond een uur of 7 kan beginnen heb ik besloten eerst maar eens te kijken hoe goed de Calibra motorisch is.
Nu wilde deze niet mooi lopen en bleef er een storing in zn klopsensor zitten, ook de hele aftermarket airco ga ik niet overbouwen.Nu heb ik eens gekeken hoe alles aangesloten was zo links en rechts… VERSCHRIKKELIJK, draadjes in elkaar gedraaid en afgetaped… nergens gesoldeerd of met stekkertjes gewerkt… gewoon eerste klas BRAS…
Ik heb de hele rotzooi ertussenuit geknipt en de goede kabels aan elkaar gemaakt, nog niet helemaal netjes, maar dit komt wel zodra ik de kabelboom er helemaal langs heb liggen. Eerst maar eens zorgen dat het motortje netjes loopt en zonder storingslampjes rijdt.Foto’s
Het ex-alarm wat er ooit eens ingezeten heeft.
Bekabeling van de DiaVia airco
Kan overigens iemand mij vertellen waarvan de brede gele stekker op de foto is?En weet iemand waarvan dit 2-polige stekkertje is?
Dit is nog tussendoor samen met een maat, een C20NE met SEH zuigers, andere nokkenas, andere stoters en klepveren, Lexmaul inlaat, spaghetti uitlaat voor in een A Corsa.
Ook heb ik mezelf nog een Eibach Pro-kit cadeau gedaan :agent
Jeroen
9 februari 2011 om 17:58 #17717008Gele langwerpige stekker = fabrieksalarm.
9 februari 2011 om 19:45 #17717009Ok, niet nodig dus :) maar nu snap ik wel waarom ze hier een aantal draden van afgetapt hadden…
Maar heb je toevallig een penbezetting van deze stekker? zou mooi zijn, kan ik mijn nieuwe alarm straks daar gewoon op aansluiten.Jeroen
9 februari 2011 om 22:14 #17717010Vandaag weer f gesleuteld… hele airco onder de motorkap verwijderd, motorsteun eraf, van de week ook een set motorsteunen gekocht op marktplaats voor een Turbo zonder airco…
Het gejankt van de stuurpomp is waarschijnlijk toch de spanrol, hiervan is het lager helemaal verrot. Dus hier eerst een andere voor bestellen en dan weer verder kijken. Alhoewel ik even gaan speuren of ik toevallig bij de automaterialenzaak niet gewoon een looprolletje kan krijgen met de zelfde afmetingen als de rol op de spanner… scheelt weer wat €€€…
Jeroen
10 februari 2011 om 02:19 #17717011Die andere 2 stekkers zijn ook van het standaard alarm , die 2 losse voor de alarm claxon en die dubbele voor de motorkap schakelaar
10 februari 2011 om 18:19 #17717012[rquote=1864432&tid=132010&author=lemmuh]Ok, niet nodig dus :) maar nu snap ik wel waarom ze hier een aantal draden van afgetapt hadden…
Maar heb je toevallig een penbezetting van deze stekker? zou mooi zijn, kan ik mijn nieuwe alarm straks daar gewoon op aansluiten.Jeroen[/rquote]
Moet ik even grabbelen in de schema’s voor je :)
10 februari 2011 om 18:36 #17717013Om het even makkelijk te maken
http://www.calibradreamteam.nl/schema/Schema’s_tm_1994.zip
http://www.calibradreamteam.nl/schema/Schema’s_vanaf_1995.zip
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.