Forumindex › Forums › Overige › Restauratie, verbouwingen en styling › Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 oktober 2010 om 19:35 #17716938
benzine, daar lost het wel mee op.
groeten.
11 oktober 2010 om 19:41 #17716939Dank U…
Ik bel jou van de week even als ik bericht heb van nog iemand bij jou uit de buurt, kan ik het ophalen van spullen beetje combineren…Jeroen
14 oktober 2010 om 17:56 #17716940heey
weet jij toevallig miss waar je nieuwe chassisbalken voor de 2000 van daan haalt ?/
mijn rechter is harstikke rot blijkt achter af ,of zijn de van gewone vec t zelfde ??
die rot plekken bij de accu bak haad ik ook die heb ik van de week nieuw erin gelast hahaa
maar aan de wielranden en dorpels heb ik niks van roest dat is wel een geluk
mja we doen alles om hem op de weg te houden he
haha
gr mike14 oktober 2010 om 18:02 #17716941Nee, helaas. Ik heb me ook rot gezocht voor deze delen, van een calibra zijn overigens wel hetzelfde, maar nieuwe kon ik origineel niet krijgen, ook niet als imitatie. Het enige wat je kunt proberen is bij de dealer de bestelnummers opvragen en via google zoeken op opel/vauxhall nummer. Dit heb ik ook gedaan voor mijn dorpels, ik heb er uiteindelijk wel gevonden, alleen kostten deze ruim €200,- excl. versturen vanuit Duitsland.
Aangezien de dorpel van een 2000 voor 80% wordt bedekt door de sideskirt las ik er 2 imitatiedorpels in en maak ik met een soort lasspijkers de pinnetjes op de skirts op te bevestigen.Tsjah ik doe er inderdaad ook m’n uiterste best voor hem op de weg te houden… kost wa, hedde wa zegge ze wel eens ;)
14 oktober 2010 om 18:13 #17716942Ga je voor het latere type achterlichten of niet?
14 oktober 2010 om 18:26 #17716943Ik heb nog een set donkere liggen zoals op jou foto, en ik heb een set originele donkere 2000 lampen. Dus ik ga hem gewoon opbouwen, en dan zie ik wel wat ik het mooiste vind. Van de ene kant is origineel houden wel mooi, van de andere kant wil ik hem toch een beetje naar mijn smaak aanpassen, dus misschien dat ik de facelift details aanbreng.
Jeroen
14 oktober 2010 om 18:29 #17716944dus die van een gewone vectra passen niet die chassis balken waar de veerschotel aan vast zit???
14 oktober 2010 om 18:34 #17716945Nee, een normale vectra heeft geen onafhankelijke achteras. Een vectra 2000 heeft hetzelfde onderstel als een calibra… dus dan zou je ze mss van een sloopcalibra af kunnen halen. Alleen als je chassisbalken wilt omzetten, hou er dan wel rekening mee dat dit heeeeeeel precies moet ivm uitlijning. Ik zou je wel een aantal bladzijden kunnen inscannen van een boek waarin hierover best veel info staat.
Als je veel werk aan je vectra hebt dan zou je misschien eens kunnen kijken of je bij bol.com een vraagbaak kunt krijgen. ISBN nummer staat een aantal pagina’s terug hier in mijn topic. Boekje kost geloof ik ong. 15 euro…Jeroen
14 oktober 2010 om 18:38 #17716946ja als je die voor mij wilt in scannen harstikke bedankt:D
en zoon balk zelf lassen /repareren is dta sterk genoeg
???
wou de vectra volgende week door de keuring duwen haha
denk dat het wat langer gaat duren
moet ook nog een hele corsa tr lassen en klaar maken voor spuiten :D
gr mike14 oktober 2010 om 18:46 #17716947Geen probleem, ik zal even kijken na het weekend, want ik vertrek morgenvroeg voor een weekendje weg. Als je de balken netjes last en repareert dan is dat sterk genoeg. Alleen in mijn geval was het met repareren niet meer te redden, ik zal echt stukken moeten gaan vervangen. Mede daarom dat ik hem nu helemaal heb gestript om hem in een spit te kunnen hangen. Omdat ik dan veeeeel gemakkelijker overal bij kan om schoon te maken, uit te slijpen en te kunnen lassen.
Jeroen
15 oktober 2010 om 16:26 #17716948let wel op als je facelift lampen gaat gebruiken, datje dan ook een facelift tussenplaat moet monteren op de achterklep, dit namelijk omdat het nieuwere typ achterlichten dikker zijn en dus uitsteken bij een smalle 2000 achter plaat.
verders:wors:wors
18 oktober 2010 om 14:37 #17716949Hoi Jeroen, kun je me even een u2u sturen mbt die reservewiel bak als je tijd hebt?Vroeg me af of je aanbod nog geldt?
Ben je ondertussen al begonnen aan het inlassen van de chassisbalken? Ben wel benieuwd hoe dat gaat!
@Opelpower89: originele kokerbalken en chassisbalken zijn helaas niet zomaar meer nieuw origineel te krijgen. De chassisbalken heb ik ook uit een donor geslepen, net als Jeroen.De kokers kun je bij bijv. artaparts/mm dronten kopen oid en dan of spijkerkopjes lassen (zoals jeroen beschrijft) of de skirts met parkers oid vast zetten, tis maar net wat je zelf kunt of mooi/makkelijk vind:D.
18 oktober 2010 om 14:40 #17716950origineel gepost door lemmuh
Zojuist thuisgekomen van mn werk, en ja hoor… post… :D
pakketje van bol.com, er staat echt VEEEEEEEEEEEEL in over plaatwerk en interieur die in een normale vraagbaak niet staan.
Echt een goed idee Nathan ;) als je nog meer van zulke ideeen hebt… graag :thumbupJeroen
Haha, xie je opmerking nu pas…Graag gedaan hoor, ennuh ik doe mijn best hoor;)
Veel is voor mij ook nog een vraag, ik hoop echt snel verder te kunnen aan mijn chassis, maar nog steeds verbouwzooi in de schuur+garage…:P
18 oktober 2010 om 14:46 #17716951origineel gepost door lemmuh
Overigens, vandaag even een paar uurtjes aan de Vectra gewerkt. Ik heb een begin gemaakt met het eruit fohnen/krassen/steken van die isolatie bitumen matjes… wat een ELLENDE… ze gaan er makkelijk af, alleen de lijmlaag die blijft zitten… en die gaat minder makkelijk… :fy1 Als iemand nog een wondermiddel weet… voel u geroepen dit te delen…
Maar verder ben ik ongeveer op de helft met het eruit halen, deze week als alles meezit een aantal onderdelen kopen/ophalen.Jeroen
Weet niet of het al gelukt is ondertussen;
Aceton…of gewoon van dat afbijt middel v/d bouwmarkt (gebruik masker en handschoenen!)
18 oktober 2010 om 16:44 #17716952Nou, ik heb zelf eigenlijk weinig meer gedaan ;) En tuurlijk mijn aanbod blijft gelden totdat jij die bak bij jou thuis hebt liggen… Alleen wil ik deze week zorgen dat ik mijn auto in een spit heb hangen.
Daarna ga ik aan het daadwerkelijke laswerk beginnen en zal ik jou bak even losslijpen.Jeroen
18 oktober 2010 om 17:55 #17716953heey
ik heb me de chassis balk vandaag uit een calibra gezaagd die was helemaal hard alleen even inlassen koste me maar 50 euro
tooen ik de 8terbank en achterse stof delen weghaalde nog roest ontdekt op een shitplek onder de deur rubber van de 8terdeuren daar waar de wiel kast vast gelast zit aan carroserie wel alleen rechts heb nergens roest aan de linker kant van de auto
mijn kokers zijn knoerhard de wielrandjes hebben kleine roest blaasjeshad je toevallig al wat ingescand joeroen ???
wil hem deze week aflassen wil weer rijden :P:P:P
gr mike19 oktober 2010 om 13:41 #17716954origineel gepost door lemmuh
Nou, ik heb zelf eigenlijk weinig meer gedaan ;) En tuurlijk mijn aanbod blijft gelden totdat jij die bak bij jou thuis hebt liggen… Alleen wil ik deze week zorgen dat ik mijn auto in een spit heb hangen.
Daarna ga ik aan het daadwerkelijke laswerk beginnen en zal ik jou bak even losslijpen.Jeroen
Hey Jeroen, bedankt man, wil je niet pushen hoor;) Vroeg het me gewoon af. Top dat je dat wil doen!!:thumbup
19 oktober 2010 om 13:42 #17716955origineel gepost door opelpower89
heeyik heb me de chassis balk vandaag uit een calibra gezaagd die was helemaal hard alleen even inlassen koste me maar 50 euro
tooen ik de 8terbank en achterse stof delen weghaalde nog roest ontdekt op een shitplek onder de deur rubber van de 8terdeuren daar waar de wiel kast vast gelast zit aan carroserie wel alleen rechts heb nergens roest aan de linker kant van de auto
mijn kokers zijn knoerhard de wielrandjes hebben kleine roest blaasjeshad je toevallig al wat ingescand joeroen ???
wil hem deze week aflassen wil weer rijden :P:P:P
gr mikeGoed man, neem aan dat je wel een 4×4 chassis als donor hebt gebruikt? Of had je geen 4×4:hmmz
Anders gaat t niet passen nl…:(
19 oktober 2010 om 16:30 #17716956Past wel, de achterophanging van een Calibra is hetzelfde als die van een Vectra 2000, en de 2000 achteras is hetzelfde als die van een 4×4. Alleen zijn dan de naven afgedekt met een plastic dop en hangt er geen differentieel onder ;)
Jeroen
19 oktober 2010 om 18:05 #17716957ja is idd hetzelfde
bij 4×4 is de bodemplaat naaqr voor anders voor de aandrijfasben de balk nou los het halen van de halve cali die er nog aanzit
en dan nog de rotte uit mijn vec en dan lassen geblazen
wil ook wel een topic maken maar weet totaal ni hoe je foto.s plaats:)
greetz mike19 oktober 2010 om 18:11 #17716958origineel gepost door opelpower89
wil ook wel een topic maken maar weet totaal ni hoe je foto.s plaats:)
greetz mikehttp://www.photobucket.com….ff aanmelden…..foto’s uploaden en dan de [img]link kopieeren en plakken in je berichten.
gr.Paul
20 oktober 2010 om 12:31 #17716959origineel gepost door lemmuh
Past wel, de achterophanging van een Calibra is hetzelfde als die van een Vectra 2000, en de 2000 achteras is hetzelfde als die van een 4×4. Alleen zijn dan de naven afgedekt met een plastic dop en hangt er geen differentieel onder ;)Jeroen
Oh okay, dan is dat alleen bij de vectra’s verschillend;)..My mistake!:vertag
10 november 2010 om 21:42 #17716960Nou… na een paar weken toch maar weer eens een update… Nadat ik mijn laptop een corrigerende tik had gegeven deed mn scherm helemaal niets meer, dus dat eerst moeten vervangen voordat ik weer aan mijn foto’s kon… :P vandaar…
Intussen de auto in een verrijdbaar spit hangen, een groot gedeelte van de bodem schoongekrast (wat een K*Twerk) en een bedrijf gevonden waar ik waarschijnlijk nog nieuwe chassisbalken kan bestellen tegen een redelijke prijs… (Intussen wacht ik op antwoord, dus wordt vervolgd) dit omdat de chassisbalken van mijn donor ook al hier aan daar wat roest vertoonden en ik het niet zie zitten ze met een hoop moeite om te zetten en er dalijk achter te komen dat dit ook geen blijvende oplossing is…
Ook ben ik op zoek gegaan naar een goed middel om de bodem en de koker/balken goed te behandelen, en heb http://www.rustbuster.nl gevonden, hier bieden ze een aantal producten aan om auto’s te behandelen… een dezer dagen wil ik hier eens even naar toe rijden en om informatie vragen…
Ook ben ik in contact gekomen met een jongen die bij een schade herstel bedrijf werkt en meerdere van dit soort projecten heeft gedaan en ik ben een aantal keer gaan kijken hoe hij schermen van een oude Mercedes aan het vervangen was, in ieder geval veel gezien en veel tips gekregen.
Verder heb ik nog hier en daar wat mailtjes rondgestuurd ivm de aanschaf van een C20LET, de bedoeling is deze samen met een goede bekende (gepensioneerd revisieman) volledig te reviseren en aan te passen waar nodig. Maar wat mij opvalt, wat voor een normale C20XE geen flikker kost is voor een C20LET dubbel zo duur… zeker aan 2ehands onderdelen, eigenlijk moet ik een gestaakt project van iemand kunnen overnemen voor een nette prijs… maar dit staat nog op een laag pitje, eerst de auto zelf eens in orde krijgen… van de andere kant… rondkijken kost niets, en aangezien ik al die tijd met 8 kleppers ben bezig geweest… heb ik totaal geen prijsvergelijkingen in mijn hoofd…
Naast mijn hele Vectra project help ik ook vaak nog wat vrienden met hun auto’s en hun helpen mij weer… Op moment ben ik ook nog bezig met een C20NE revisie met 20SEH zuigers voor in een A Corsa voor een goeie maat van mij.
Tot zover mijn geouwehoer… Nog wat foto’s…
Spit in aanbouw
Auto in het spit
Linker chassisbalk… ROT…!!!
Kaalkrassen van de bodem.
De chassisbalken zijn expres nog niet kaal gemaakt, dit omdat het een hoop werk is en ze er toch 80% zeker onderuit gehaald gaan worden, hieronder nog wat foto’s waarom…
Dit alles zou in een garage gerepareerd zijn, nou naar mijn mening, goedkoop braswerk, overal zijn gewoon plaatjes min of meer in vorm geklopt en eroverheen gelast, puur om door een APK te komen en meer ook niet, gewoon tectyl er overheen en verder niets… alles is dat ook van binnenuit weer doorgerot…
Wordt vervolgd ;)
Jeroen
10 november 2010 om 22:19 #17716961haha dat met die chassis balk ken ik vorige eigenaren van mijn 2000 hadden ook alleen maar plaat op plaat op plaat gelast voor de apk is best wel wat werk voor die eruit te halen en erin te lassen heb aan een balk flink wat werk gehad mijn balk kwam uit een cali en was echt nog in top vorm daar moet je gewoon wat geluk mee hebben is echt en wereld van verschil met de oude
12 november 2010 om 07:34 #17716962hey jeroen
goed bezig daar.
als je alle tectyl en kit enzo eraf hebt liggen, zou ik eens bij een straalbedrijf gaan informeren.
weet je budget niet, maar zou de vectra laten stralen, dan weet je meteen waar al het slechte zit.
heb ik toen ook gedaan, en zonder rekening wat nogal wat scheelde.
dan kun je hem pas echt goed aanpakken.
in mijn topic staat er ook een stuk over.
komt goed met de vectra.groeten.
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.