Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht

Forumindex Forums Overige Restauratie, verbouwingen en styling Vectra 2000 4×4 gestopt, Vectra A turbo opknapper gekocht

  • Dit onderwerp is leeg.
25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 276)
  • Auteur
    Berichten
  • #17716938
    kadett4x4
    Deelnemer
      Lid sinds:
      6 July 2004

      benzine, daar lost het wel mee op.

      groeten.

      #17716939
      lemmuh
        Lid sinds:
        29 July 2005

        Dank U…
        Ik bel jou van de week even als ik bericht heb van nog iemand bij jou uit de buurt, kan ik het ophalen van spullen beetje combineren…

        Jeroen

        #17716940
        opelpower89
        Deelnemer
          Lid sinds:
          9 September 2009

          heey

          weet jij toevallig miss waar je nieuwe chassisbalken voor de 2000 van daan haalt ?/
          mijn rechter is harstikke rot blijkt achter af ,of zijn de van gewone vec t zelfde ??
          die rot plekken bij de accu bak haad ik ook die heb ik van de week nieuw erin gelast hahaa
          maar aan de wielranden en dorpels heb ik niks van roest dat is wel een geluk
          mja we doen alles om hem op de weg te houden he
          haha
          gr mike

          #17716941
          lemmuh
            Lid sinds:
            29 July 2005

            Nee, helaas. Ik heb me ook rot gezocht voor deze delen, van een calibra zijn overigens wel hetzelfde, maar nieuwe kon ik origineel niet krijgen, ook niet als imitatie. Het enige wat je kunt proberen is bij de dealer de bestelnummers opvragen en via google zoeken op opel/vauxhall nummer. Dit heb ik ook gedaan voor mijn dorpels, ik heb er uiteindelijk wel gevonden, alleen kostten deze ruim €200,- excl. versturen vanuit Duitsland.
            Aangezien de dorpel van een 2000 voor 80% wordt bedekt door de sideskirt las ik er 2 imitatiedorpels in en maak ik met een soort lasspijkers de pinnetjes op de skirts op te bevestigen.

            Tsjah ik doe er inderdaad ook m’n uiterste best voor hem op de weg te houden… kost wa, hedde wa zegge ze wel eens ;)

            #17716942
            The Undertaker
              Lid sinds:
              29 January 2005

              Ga je voor het latere type achterlichten of niet?

              #17716943
              lemmuh
                Lid sinds:
                29 July 2005

                Ik heb nog een set donkere liggen zoals op jou foto, en ik heb een set originele donkere 2000 lampen. Dus ik ga hem gewoon opbouwen, en dan zie ik wel wat ik het mooiste vind. Van de ene kant is origineel houden wel mooi, van de andere kant wil ik hem toch een beetje naar mijn smaak aanpassen, dus misschien dat ik de facelift details aanbreng.

                Jeroen

                #17716944
                opelpower89
                Deelnemer
                  Lid sinds:
                  9 September 2009

                  dus die van een gewone vectra passen niet die chassis balken waar de veerschotel aan vast zit???

                  #17716945
                  lemmuh
                    Lid sinds:
                    29 July 2005

                    Nee, een normale vectra heeft geen onafhankelijke achteras. Een vectra 2000 heeft hetzelfde onderstel als een calibra… dus dan zou je ze mss van een sloopcalibra af kunnen halen. Alleen als je chassisbalken wilt omzetten, hou er dan wel rekening mee dat dit heeeeeeel precies moet ivm uitlijning. Ik zou je wel een aantal bladzijden kunnen inscannen van een boek waarin hierover best veel info staat.
                    Als je veel werk aan je vectra hebt dan zou je misschien eens kunnen kijken of je bij bol.com een vraagbaak kunt krijgen. ISBN nummer staat een aantal pagina’s terug hier in mijn topic. Boekje kost geloof ik ong. 15 euro…

                    Jeroen

                    #17716946
                    opelpower89
                    Deelnemer
                      Lid sinds:
                      9 September 2009

                      ja als je die voor mij wilt in scannen harstikke bedankt:D
                      en zoon balk zelf lassen /repareren is dta sterk genoeg
                      ???
                      wou de vectra volgende week door de keuring duwen haha
                      denk dat het wat langer gaat duren
                      moet ook nog een hele corsa tr lassen en klaar maken voor spuiten :D
                      gr mike

                      #17716947
                      lemmuh
                        Lid sinds:
                        29 July 2005

                        Geen probleem, ik zal even kijken na het weekend, want ik vertrek morgenvroeg voor een weekendje weg. Als je de balken netjes last en repareert dan is dat sterk genoeg. Alleen in mijn geval was het met repareren niet meer te redden, ik zal echt stukken moeten gaan vervangen. Mede daarom dat ik hem nu helemaal heb gestript om hem in een spit te kunnen hangen. Omdat ik dan veeeeel gemakkelijker overal bij kan om schoon te maken, uit te slijpen en te kunnen lassen.

                        Jeroen

                        #17716948
                        voederbiet
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          9 May 2006

                          let wel op als je facelift lampen gaat gebruiken, datje dan ook een facelift tussenplaat moet monteren op de achterklep, dit namelijk omdat het nieuwere typ achterlichten dikker zijn en dus uitsteken bij een smalle 2000 achter plaat.

                          verders:wors:wors

                          #17716949
                          Nathan Kop
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            8 September 2009

                            Hoi Jeroen, kun je me even een u2u sturen mbt die reservewiel bak als je tijd hebt?Vroeg me af of je aanbod nog geldt?

                            Ben je ondertussen al begonnen aan het inlassen van de chassisbalken? Ben wel benieuwd hoe dat gaat!


                            @Opelpower89
                            : originele kokerbalken en chassisbalken zijn helaas niet zomaar meer nieuw origineel te krijgen. De chassisbalken heb ik ook uit een donor geslepen, net als Jeroen.

                            De kokers kun je bij bijv. artaparts/mm dronten kopen oid en dan of spijkerkopjes lassen (zoals jeroen beschrijft) of de skirts met parkers oid vast zetten, tis maar net wat je zelf kunt of mooi/makkelijk vind:D.

                            #17716950
                            Nathan Kop
                            Deelnemer
                              Lid sinds:
                              8 September 2009

                              origineel gepost door lemmuh
                              Zojuist thuisgekomen van mn werk, en ja hoor… post… :D
                              pakketje van bol.com, er staat echt VEEEEEEEEEEEEL in over plaatwerk en interieur die in een normale vraagbaak niet staan.
                              Echt een goed idee Nathan ;) als je nog meer van zulke ideeen hebt… graag :thumbup

                              Jeroen

                              Haha, xie je opmerking nu pas…Graag gedaan hoor, ennuh ik doe mijn best hoor;)

                              Veel is voor mij ook nog een vraag, ik hoop echt snel verder te kunnen aan mijn chassis, maar nog steeds verbouwzooi in de schuur+garage…:P

                              #17716951
                              Nathan Kop
                              Deelnemer
                                Lid sinds:
                                8 September 2009

                                origineel gepost door lemmuh
                                Overigens, vandaag even een paar uurtjes aan de Vectra gewerkt. Ik heb een begin gemaakt met het eruit fohnen/krassen/steken van die isolatie bitumen matjes… wat een ELLENDE… ze gaan er makkelijk af, alleen de lijmlaag die blijft zitten… en die gaat minder makkelijk… :fy1 Als iemand nog een wondermiddel weet… voel u geroepen dit te delen…
                                Maar verder ben ik ongeveer op de helft met het eruit halen, deze week als alles meezit een aantal onderdelen kopen/ophalen.

                                Jeroen

                                Weet niet of het al gelukt is ondertussen;

                                Aceton…of gewoon van dat afbijt middel v/d bouwmarkt (gebruik masker en handschoenen!)

                                #17716952
                                lemmuh
                                  Lid sinds:
                                  29 July 2005

                                  Nou, ik heb zelf eigenlijk weinig meer gedaan ;) En tuurlijk mijn aanbod blijft gelden totdat jij die bak bij jou thuis hebt liggen… Alleen wil ik deze week zorgen dat ik mijn auto in een spit heb hangen.
                                  Daarna ga ik aan het daadwerkelijke laswerk beginnen en zal ik jou bak even losslijpen.

                                  Jeroen

                                  #17716953
                                  opelpower89
                                  Deelnemer
                                    Lid sinds:
                                    9 September 2009

                                    heey

                                    ik heb me de chassis balk vandaag uit een calibra gezaagd die was helemaal hard alleen even inlassen koste me maar 50 euro
                                    tooen ik de 8terbank en achterse stof delen weghaalde nog roest ontdekt op een shitplek onder de deur rubber van de 8terdeuren daar waar de wiel kast vast gelast zit aan carroserie wel alleen rechts heb nergens roest aan de linker kant van de auto
                                    mijn kokers zijn knoerhard de wielrandjes hebben kleine roest blaasjes

                                    had je toevallig al wat ingescand joeroen ???
                                    wil hem deze week aflassen wil weer rijden :P:P:P
                                    gr mike

                                    #17716954
                                    Nathan Kop
                                    Deelnemer
                                      Lid sinds:
                                      8 September 2009

                                      origineel gepost door lemmuh
                                      Nou, ik heb zelf eigenlijk weinig meer gedaan ;) En tuurlijk mijn aanbod blijft gelden totdat jij die bak bij jou thuis hebt liggen… Alleen wil ik deze week zorgen dat ik mijn auto in een spit heb hangen.
                                      Daarna ga ik aan het daadwerkelijke laswerk beginnen en zal ik jou bak even losslijpen.

                                      Jeroen

                                      Hey Jeroen, bedankt man, wil je niet pushen hoor;) Vroeg het me gewoon af. Top dat je dat wil doen!!:thumbup

                                      #17716955
                                      Nathan Kop
                                      Deelnemer
                                        Lid sinds:
                                        8 September 2009

                                        origineel gepost door opelpower89
                                        heey

                                        ik heb me de chassis balk vandaag uit een calibra gezaagd die was helemaal hard alleen even inlassen koste me maar 50 euro
                                        tooen ik de 8terbank en achterse stof delen weghaalde nog roest ontdekt op een shitplek onder de deur rubber van de 8terdeuren daar waar de wiel kast vast gelast zit aan carroserie wel alleen rechts heb nergens roest aan de linker kant van de auto
                                        mijn kokers zijn knoerhard de wielrandjes hebben kleine roest blaasjes

                                        had je toevallig al wat ingescand joeroen ???
                                        wil hem deze week aflassen wil weer rijden :P:P:P
                                        gr mike

                                        Goed man, neem aan dat je wel een 4×4 chassis als donor hebt gebruikt? Of had je geen 4×4:hmmz

                                        Anders gaat t niet passen nl…:(

                                        #17716956
                                        lemmuh
                                          Lid sinds:
                                          29 July 2005

                                          Past wel, de achterophanging van een Calibra is hetzelfde als die van een Vectra 2000, en de 2000 achteras is hetzelfde als die van een 4×4. Alleen zijn dan de naven afgedekt met een plastic dop en hangt er geen differentieel onder ;)

                                          Jeroen

                                          #17716957
                                          opelpower89
                                          Deelnemer
                                            Lid sinds:
                                            9 September 2009

                                            ja is idd hetzelfde
                                            bij 4×4 is de bodemplaat naaqr voor anders voor de aandrijfas

                                            ben de balk nou los het halen van de halve cali die er nog aanzit
                                            en dan nog de rotte uit mijn vec en dan lassen geblazen
                                            wil ook wel een topic maken maar weet totaal ni hoe je foto.s plaats:)
                                            greetz mike

                                            #17716958
                                            vectra208v
                                            Deelnemer
                                              Lid sinds:
                                              17 January 2006

                                              origineel gepost door opelpower89

                                              wil ook wel een topic maken maar weet totaal ni hoe je foto.s plaats:)
                                              greetz mike

                                              http://www.photobucket.com….ff aanmelden…..foto’s uploaden en dan de [img]link kopieeren en plakken in je berichten.

                                              gr.Paul

                                              #17716959
                                              Nathan Kop
                                              Deelnemer
                                                Lid sinds:
                                                8 September 2009

                                                origineel gepost door lemmuh
                                                Past wel, de achterophanging van een Calibra is hetzelfde als die van een Vectra 2000, en de 2000 achteras is hetzelfde als die van een 4×4. Alleen zijn dan de naven afgedekt met een plastic dop en hangt er geen differentieel onder ;)

                                                Jeroen

                                                Oh okay, dan is dat alleen bij de vectra’s verschillend;)..My mistake!:vertag

                                                #17716960
                                                lemmuh
                                                  Lid sinds:
                                                  29 July 2005

                                                  Nou… na een paar weken toch maar weer eens een update… Nadat ik mijn laptop een corrigerende tik had gegeven deed mn scherm helemaal niets meer, dus dat eerst moeten vervangen voordat ik weer aan mijn foto’s kon… :P vandaar…

                                                  Intussen de auto in een verrijdbaar spit hangen, een groot gedeelte van de bodem schoongekrast (wat een K*Twerk) en een bedrijf gevonden waar ik waarschijnlijk nog nieuwe chassisbalken kan bestellen tegen een redelijke prijs… (Intussen wacht ik op antwoord, dus wordt vervolgd) dit omdat de chassisbalken van mijn donor ook al hier aan daar wat roest vertoonden en ik het niet zie zitten ze met een hoop moeite om te zetten en er dalijk achter te komen dat dit ook geen blijvende oplossing is…

                                                  Ook ben ik op zoek gegaan naar een goed middel om de bodem en de koker/balken goed te behandelen, en heb http://www.rustbuster.nl gevonden, hier bieden ze een aantal producten aan om auto’s te behandelen… een dezer dagen wil ik hier eens even naar toe rijden en om informatie vragen…

                                                  Ook ben ik in contact gekomen met een jongen die bij een schade herstel bedrijf werkt en meerdere van dit soort projecten heeft gedaan en ik ben een aantal keer gaan kijken hoe hij schermen van een oude Mercedes aan het vervangen was, in ieder geval veel gezien en veel tips gekregen.

                                                  Verder heb ik nog hier en daar wat mailtjes rondgestuurd ivm de aanschaf van een C20LET, de bedoeling is deze samen met een goede bekende (gepensioneerd revisieman) volledig te reviseren en aan te passen waar nodig. Maar wat mij opvalt, wat voor een normale C20XE geen flikker kost is voor een C20LET dubbel zo duur… zeker aan 2ehands onderdelen, eigenlijk moet ik een gestaakt project van iemand kunnen overnemen voor een nette prijs… maar dit staat nog op een laag pitje, eerst de auto zelf eens in orde krijgen… van de andere kant… rondkijken kost niets, en aangezien ik al die tijd met 8 kleppers ben bezig geweest… heb ik totaal geen prijsvergelijkingen in mijn hoofd…

                                                  Naast mijn hele Vectra project help ik ook vaak nog wat vrienden met hun auto’s en hun helpen mij weer… Op moment ben ik ook nog bezig met een C20NE revisie met 20SEH zuigers voor in een A Corsa voor een goeie maat van mij.

                                                  Tot zover mijn geouwehoer… Nog wat foto’s…


                                                  Spit in aanbouw

                                                  Auto in het spit

                                                  Linker chassisbalk… ROT…!!!





                                                  Kaalkrassen van de bodem.
                                                  De chassisbalken zijn expres nog niet kaal gemaakt, dit omdat het een hoop werk is en ze er toch 80% zeker onderuit gehaald gaan worden, hieronder nog wat foto’s waarom…



                                                  Dit alles zou in een garage gerepareerd zijn, nou naar mijn mening, goedkoop braswerk, overal zijn gewoon plaatjes min of meer in vorm geklopt en eroverheen gelast, puur om door een APK te komen en meer ook niet, gewoon tectyl er overheen en verder niets… alles is dat ook van binnenuit weer doorgerot…

                                                  Wordt vervolgd ;)

                                                  Jeroen

                                                  #17716961
                                                  opelpower89
                                                  Deelnemer
                                                    Lid sinds:
                                                    9 September 2009

                                                    haha dat met die chassis balk ken ik vorige eigenaren van mijn 2000 hadden ook alleen maar plaat op plaat op plaat gelast voor de apk is best wel wat werk voor die eruit te halen en erin te lassen heb aan een balk flink wat werk gehad mijn balk kwam uit een cali en was echt nog in top vorm daar moet je gewoon wat geluk mee hebben is echt en wereld van verschil met de oude

                                                    #17716962
                                                    kadett4x4
                                                    Deelnemer
                                                      Lid sinds:
                                                      6 July 2004

                                                      hey jeroen
                                                      goed bezig daar.
                                                      als je alle tectyl en kit enzo eraf hebt liggen, zou ik eens bij een straalbedrijf gaan informeren.
                                                      weet je budget niet, maar zou de vectra laten stralen, dan weet je meteen waar al het slechte zit.
                                                      heb ik toen ook gedaan, en zonder rekening wat nogal wat scheelde.
                                                      dan kun je hem pas echt goed aanpakken.
                                                      in mijn topic staat er ook een stuk over.
                                                      komt goed met de vectra.

                                                      groeten.

                                                    25 berichten aan het bekijken - 101 tot 125 (van in totaal 276)
                                                    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.