Vectra 2.2 16V GTS

Forumindex Forums Modellen Vectra, Signum Vectra 2.2 16V GTS

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17213263
    liervhb
      Lid sinds:
      20 October 2009

      Hallo, ik ben nieuw op dit forum, en wens iedereen een goede morgen toe. Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen. Ik heb namelijk bij het starten (koude motor, ’s morgens), een getik in de motor, onregelmatig getik, en duurt slechts een paar minuutjes. Kleppen ?? Het rare is dat hij het enkel bij kouder weer heeft, heel de zomer niet meer gehoord, vorige winter wel en nu terug ???? Kan iemand mij helpen ? Het getik is er enkel na lange tijd stil te staan, ’s morgens of na een hele werkdag.

      #17539175
      Opel4all
      Deelnemer
        Lid sinds:
        27 August 2006

        origineel gepost door liervhb
        Hallo, ik ben nieuw op dit forum, en wens iedereen een goede morgen toe. Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen. Ik heb namelijk bij het starten (koude motor, ’s morgens), een getik in de motor, onregelmatig getik, en duurt slechts een paar minuutjes. Kleppen ?? Het rare is dat hij het enkel bij kouder weer heeft, heel de zomer niet meer gehoord, vorige winter wel en nu terug ???? Kan iemand mij helpen ? Het getik is er enkel na lange tijd stil te staan, ’s morgens of na een hele werkdag.

        Hallo,

        Ik vermoed een wat slappe ditributieketting, zou er wel even naar laten kijken, kan anders een duur grapje worden:(

        Komt vaker voor bij de 2.2 motoren.

        Groetjes, Joche

        #17539176
        liervhb
          Lid sinds:
          20 October 2009

          Hey Joche, bedankt voor de informatie,
          Grtjes,
          Ben

          #17539177
          2000
          Moderator
            Lid sinds:
            30 June 2004

            Ligt er aan, ik heb het ook gehad met de ketting, maar die maakte alleen herrie tijdens het starten, en dus niet nog enige minuten. Misschien de klepstoters, alhoewel dit volgens mij alleen bij een c20xe voor komt.

            #17539178
            liervhb
              Lid sinds:
              20 October 2009

              Hey 2000, Eveneens bedankt voor de info, hij gaat één van de dagen binnen voor nazicht, moest het eruit komen zet ik het zeker op het forum !!

              Grtjes,
              Ben

              #17539179
              PAASHAAS
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 November 2004

                Hallo Ben, welkom hier op het forum !
                Waar lag het nou aan ?

                Plaats ook eens wat foto’s van je trots !

                #17539180
                liervhb
                  Lid sinds:
                  20 October 2009

                  Hallo allemaal,

                  Ben zoals gezegd naar mijn dealer geweest, en de diagnose is de distributieketting versleten. Dus morgen of overmorgen gaat hij binnen voor vervangen van deze ketting en alle toebehoren.

                  Voila hopelijk kan deze info bijdragen tot andere ketting-drivers.

                  Allemaal bedankt voor de hulp !

                  PS.: de foto’s komen eraan !!

                  #17539181
                  janneman vectra c
                    Lid sinds:
                    19 October 2008

                    origineel gepost door liervhb
                    Hallo allemaal,

                    Ben zoals gezegd naar mijn dealer geweest, en de diagnose is de distributieketting versleten. Dus morgen of overmorgen gaat hij binnen voor vervangen van deze ketting en alle toebehoren.

                    Voila hopelijk kan deze info bijdragen tot andere ketting-drivers.

                    Allemaal bedankt voor de hulp !

                    PS.: de foto’s komen eraan !!

                    Hoeveel km heeft je vectra eigenlijk gereden als je ketting is versleten?

                    Jan

                    #17539182
                    2000
                    Moderator
                      Lid sinds:
                      30 June 2004

                      hij hoort 200.000km mee te gaan. Maar de vectra’s die er last van hebben zitten rond de 90.000. Sterker nog: ik heb op een engels forum gelezen dat iemand met zijn 3e ketting bezig is, met niet meer dan 160.000 km. Ligt denk ik niet aan de auto maar aan de monteur

                      #17539183
                      Green-Hornet
                        Lid sinds:
                        7 November 2006

                        Als je een YH blok(DGI) heb,heb je nergens last van

                        #17539184
                        aapje63
                          Lid sinds:
                          11 September 2009

                          Ja bij een ketting hoort hij toch ongeveer 200.000 km mee te gaan.

                          Ik heb een 2.2 dgi 2005

                          #17539185
                          Opel4all
                          Deelnemer
                            Lid sinds:
                            27 August 2006

                            origineel gepost door Green-Hornet
                            Als je een YH blok(DGI) heb,heb je nergens last van


                            @Green-Hornet
                            ,

                            Niet te vroeg juichen ;), alle 2.2 dus ook de YH hebben/kunnen hier last van krijgen, is een veel voorkomend probleem.

                            Als je een beetje Duits kunt, moet je maar is op het Duitse MT-forum zoeken.

                            http://www.motor-talk.de/forum/opel-vectra-c-2-2-direkt-z22yh-steuerkette-u-hochdruckpumpe-defekt-t2341229.html

                            http://www.motor-talk.de/forum/vectra-c-2-2-benziner-steuerkette-muss-nach-62000-ausgetauscht-werden-t1930220.html

                            En zo staan er nog wel meer op:thumbdown

                            Groetjes, Joche

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.