Forumindex › Forums › Modellen › Vectra, Signum › Vectra 16 16v foutcode P1406
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
22 mei 2016 om 12:34 #17276704
Gisteren deze Vectra (bj1998 x16xel)) even een kleine beurt gegeven. Kleine beurt was zeer nodig. Olie was zwart als pek en de bougies die er uit kwamen waren vet. Deze auto heeft een hele tijd gereden zonder dat de slang (de dunnere) op de kleppendeksel was aangesloten.
Enfin beurt gedaan en slang weer aangesloten zoals zou moeten. Starten en loopt beroerd stationair. Rijden doet ie goed tenminste net zo goed als voor de beurt. Naar mijn mening toch veel te lui. Tijdens het rijden gaat het management lampje branden. Deze laten uitlezen en geeft melding P1604. Dat zou een probleem met de EGR moeten zijn. Kan wel kloppen want de secundaire pomp (pierberg) slaat al een hele tijd niet meer af.
EGR eraf gehaald en schoongemaakt met remmenreiniger. Het gaatje in de pakking was niet verstopt en het beetje roet in het pijpje heb ik verwijderd.
Toch blijft de foutmelding komen. Hoe kan ik controleren of de EGR klep defect is?22 mei 2016 om 12:48 #18319305als je auto goed liep voor dat je de carterventilatie aan deed sluiten.. misschien dat daar je probleem zit.. door een verstopte carterventilatieslang…
controleren of een EGR defect is ==> opcom eraan, testvenster openen en EGR openen en sluiten…22 mei 2016 om 12:58 #18319306EGR klep is pneumatisch
22 mei 2016 om 13:01 #18319307i dont think so…. is dacht ik tot en met de astra F met bijvoorbeeld een X18xe.. vanaf dan is het electrisch met een veer…
http://www.megavaux.co.uk/Upload/ProductPart/d34f7-17098361.3_egr_valve_x16xel_astra_g__zafira_a__vectra_b.jpg.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;22 mei 2016 om 13:11 #18319308Ik bedoel deze.
https://www.google.nl/search?q=egr+opel+vectra+b+1.6+16v&client=firefox-b&tbm=isch&imgil=Uu2ApWwKmEknCM%253A%253BTY9kB8ZGQhis1M%253Bhttp%25253A%25252F%25252Fwww.elektroda.pl%25252Frtvforum%25252Ftopic2247976.html&source=iu&pf=m&fir=Uu2ApWwKmEknCM%253A%252CTY9kB8ZGQhis1M%252C_&usg=__NKxIkpXwPN8YzBWlODwxj_wVZ3I%3D&biw=1366&bih=604″ onclick=”window.open(this.href);return false;
22 mei 2016 om 13:12 #18319309dat is geen EGR.. dat potje is voor je secundaire luchtpomp… wordt alleen met een koude start voor een kleine 30 seconden gebruikt.. daarna niet meer..
22 mei 2016 om 13:15 #18319310Shit en ik maar denken dat die het is :shock: . Nou ja die is in ieder geval schoongemaakt ;)
Waar zit ie bij dit blok?
22 mei 2016 om 13:19 #18319311http://img.photobucket.com/albums/v505/bluevectra/EGRklep2.jpg” onclick=”window.open(this.href);return false;
achter onder de inlaat.. en wil je later geen EGR problemen hebben dan kun je er een dichte pakking tussen stoppen.. dan kan die niet meer dicht roeten.. hoef je nooit meer de EGR schoon te maken.. en blijft je vectra lekker lopen
22 mei 2016 om 13:29 #18319312Straks eens even wat ruimte maken als het nog droog wordt vandaag.
Zo mooi als je hem ziet op jouw foto zie ik hem niet terug bij dit blok.Blijft natuurlijk wel de vraag waarom die secundaire pomp niet afslaat.
22 mei 2016 om 13:36 #18319313bij de vectra b zit de secundaire luchtpomp als het goed is linksvoor naast je accu in het spatbord bevestigd… ( bij mij althans wel)
die pomp zou na die 30 seconden af moeten slaan… maar je bent niet verplicht om die pomp te hebben… voor de APK mag die er ook uit… dan heb je er geen last van…22 mei 2016 om 13:43 #18319314Ik kan de stekker lostrekken. Wat voor een functie heeft dat ding eigenlijk?
22 mei 2016 om 13:51 #18319315Het dient om extra zuurstof toe te voegen aan je uitlaatgassen, zodat de verbranding in de katalysator sneller op gang komt. Arme verbranding van restgassen produceert meer hitte, en hoe sneller de kat warm is, hoe eerder hij z’n werk goed doet.
als je het potje van het spruitstuk afhaalt kun je er een tap in maken/snijden om vervolgens met een bout met wat uitlaatkit het gat dicht te maken..
25 mei 2016 om 21:01 #18319316En gereinigd! Tijdens het terugzetten mijn torx inbussleutel kwijtgeraakt. Ligt er nu nog ergens tussen ;) .Testritje gemaakt en ging weer als de brandweer. Dus terug naar huis (15 minuten) gaat het MM lampje weer branden :wtf :swear .
Bij thuiskomst zien we de oorzaak: pakking is er tussenuit gevallen tijdens de montage.Wat zit dat ding op een kloteplaats zeg. Hadden ze dat nou echt niet beter kunnen bedenken?
31 mei 2016 om 20:16 #18319317dat gaat wat beloven dat heb ik nou net voor morgen op de lijst staan…..
1 juni 2016 om 14:45 #18319318Hij rijd nu nog zonder pakking. Ik heb de torxbouten nog ietsje aangedraaid na het verlies van mijn torx inbussleutel. Geeft geen storingsmelding meer.
1 juni 2016 om 14:54 #18319319Bouten bij de hornbach halen.. In de egr stoppen pakking er over schuiven en aandraaien.. Valt de pakking er niet uit en de bouten ook niet
20 juni 2016 om 22:24 #18319320Haha dat probleem met de pakking had ik dus ook en bij mij viel me boutje tussen het blok in
Bij jou zit de egr nog redelijk relaxt bij mij zat ie anders
Ik zat met 1 bout te klooie tussen de egr en de luchtbuis vanaf luchtfilterOplosing: Me vriendin met dr kleine handjes de bouten erin laten draaien
Verstuurd vanaf mijn SM-N910F met Tapatalk
-
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.