Vectra 1.6i 1991 startmotor doet soms niks

Forumindex Forums Techniek Overige motor types Vectra 1.6i 1991 startmotor doet soms niks

  • Dit onderwerp is leeg.
4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
  • Auteur
    Berichten
  • #17206238
    xe11
    Deelnemer
      Lid sinds:
      17 October 2007

      Af en toe wil de startmotor van mijn vectra 1.6i nz van 1991 niet ronddraaien, je hoort dan ook geen klik oid maar er gebeurt gewoon niks. dit is al een minstens een jaar zo maar wordt steeds erger de laatste tijd. het gebeurt nooit bij de koude start maar altijd als de auto net een stuk(je) heeft gereden en dan vooral bij vochtig weer.

      Net gebeurde het weer, controleerde alle stekkers onder de kap (alle draden hangen er ook niet echt deugedelijk bij) maar hielp niets. duwde toen de auto in de versnelling een stukje naar achteren en toen deed ie het weer, niet echt van harte, klonk alsof de accu op z’n laatste benen liep.

      Waar kan ik het beste zoeken? Startmotor, accu of bekabeling?
      ’s morgens 1e keer start ie wel altijd al lijkt of de startmotor er dan ook moeite mee heeft.

      alvast bedankt
      :thumbup

      #17366489
      vectra208v
      Deelnemer
        Lid sinds:
        17 January 2006

        je kan eerst even kijken naar de kabels en de koolborstels op de startmotor.

        kan zijn dat de koolborstels versleten zijn.

        #17366490
        wim-v6
        Deelnemer
          Lid sinds:
          12 August 2005

          Sluit eens een startkabel vanaf de – van de accu aan op het staal van je motor blok.

          Kijk eens of de startmotor vlotter gaat.

          Zo ja, nieuwe massakabel leggen van carroserie naar motorblok en van accu naar carroserie (of extra kanel erbij)

          Willem

          #17366491
          sjoerdie
          Deelnemer
            Lid sinds:
            19 September 2005

            of het kan zijn dat je startmotor soms vastzit.

            dat had ik ook met mijn corsa gsi, even een tik erop, en hij startte meestal wel weer:D

          4 berichten aan het bekijken - 1 tot 4 (van in totaal 4)
          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.