Vaste rocker ratio

Forumindex Forums Techniek Cih Vaste rocker ratio

1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
  • Auteur
    Berichten
  • #18368977
    rekord e2
    Deelnemer
      Lid sinds:
      11 April 2012

      20190926_20333020190926_203138Een beperkende factor van het vermogen is de rockerratio (tuimelaaroverbrengingsverhouding) bij onze cih motoren. Deze varieert en is ook niet bepaald hoog is. Amerikanen bieden voor hun v8 motoren ook rockers aan met een grotere ratio. Op de bovenste foto onderaan zie je het origineel. Hoe verder het schuifje naar links staat des te lager de ratio. Ofwel de klep gaat minder ver open. Bovenaan de foto kun je zien dat ik een vaste stoter heb aangepast en een korte stoterstang heb gemaakt. Als het schuifje niet zou schuifen heb je een vaste ratio. Als het schuifje helemaal naar rechts staat heb je ook nog eens een grote ratio. Wat ik eigenlijk wil weten is welke rockers van US cars hebben een zelfde afmeting van hart klepsteel naar het centrum van het rotatiepunt van de opelrocker. Csb Chevy Small Block in ieder geval niet. Dat heb ik dit weekend na kunnen meten bij ee kameraad. Bij opel is deze afstand 38 mm ongeveer 1,5″. Heeft iemand de mogelijkheid om dit ergens te kunnen opmeten toevallig?

    1 bericht aan het bekijken (van in totaal 1)
    • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.