Varajet 2 doet weer eens gezellig

Forumindex Forums Modellen Manta Varajet 2 doet weer eens gezellig

  • Dit onderwerp is leeg.
6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
  • Auteur
    Berichten
  • #17225437
    Sheto
      Lid sinds:
      14 December 2009

      Mijn varajet 2 doet wel vreemd. als ik gas geef dan blijft hij steken op 3500 en zakt langzaam terug. als ik gelijk gas erachter aan geef dan zakt hij weer terug naar 1100.

      wat ik ook doe hij blijft steeds hoog in de toeren.

      ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar kwam op niets uit. wat kan het probleem zijn?:hmmz

      #17723558
      Freestyler
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 January 2006

        controleer eens met remmenreiniger of wd40 of je ergens valse lucht trekt

        #17723559
        H-400
        Deelnemer
          Lid sinds:
          3 November 2006

          Is een carburator van mijn generatie. Valse lucht is ook mijn eerste gedacht.
          Controleer je slangen-darmen op evt. breuken-lekken zoals hier boven beschreven.
          Voor de rest is het een carb waar je beter af blijft als je hém niet kent, de basisafstellingen
          zijn nogal stevig, ook door de automatische shoke.

          #17723560
          voederbiet
          Deelnemer
            Lid sinds:
            9 May 2006

            je automatische shoke blijft hangen omdat de vacuum klep niet meer werkt.

            klein zwart potje aan de zijkant van de carb

            #17723561
            Christian-tsx
            Deelnemer
              Lid sinds:
              25 May 2008

              is het verstandig om zon carburateur een keer te reviseren? ik heb er ook 1 op mn 1.3s zitten. loopt opzich aardig, maar ik heb het gevoel dat er meer uit kan.
              en ding loopt met een koude motor erg beroerd.

              een keer reviseren lijkt me geen overbodige luxe, maar is dit wel verstandig?

              #17723562
              henk 400rr
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 June 2004

                Varajet 2’s hebben vaak lekkage langs de gaskleppen, ook de choke’s zijn dramatisch slecht van kwalliteit.

                Op zich een hele simpele carburateur waar kleine zaken veel problemen kunnen geven, afstelling van de choke luistert wel nauw.

                reviseren kan en is altijd een goed idee als je het gevoel hebt dat het niet lekker genoeg loopt. loop wel even het boekje eropna als je hier zelf mee aan de slag gaat, kun je meteen controleren of overal nog de goede speling zit.

                Enkele Solexen zijn ook niet moeilijk, Zeniths… daarin tegen…

              6 berichten aan het bekijken - 1 tot 6 (van in totaal 6)
              • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.