Forumindex › Forums › Techniek › C20let / z20let(2.0 16v turbo) › Vandaag geprobeerd de…
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
11 juli 2010 om 21:59 #17697067
stock impreza’s zijn ook gewoon zwaar overhyped . beetje corsa16v kan zo’n ding makkelijk bij houden .
@baasj, ik weet bijna wel zeker dat jij het moeilijk gaat hebben als jij een corsa a 16v naast je hebt staan bij de stoplichten!
ik heb zelf ook al wat leuke karren zoek gereden met mijn ex corsa 16v. meeste verwachten zoiets niet dus de start bij hun is dan meestal ook niet geweldig.. ook met mijn huidige astra c20let kom ik wel is wat leuks tegen, e46m3 (2 auto lengtes voor bij een snelweg sprintje), op de bumper blijven hangen bij een cls 55amg , maar dan ook weer dik verloren van een impreza en een rs6 op de snelweg.. voor mij weer een reden om over te gaan van fase 2, naar fase 3.
ow, een astra g z20let blijf je ook gemakkelijk voor met een astra f c20let :p maar zo blijf je toch altijd baas boven baas houden
12 juli 2010 om 07:38 #17697068Meh! Tijd voor stage 3 dan maar !
Ik denk dat t grootste nadeel het gewicht van de Astra G is, das vrij zwaar zoals al werd genoemd in verhouding met corsa a en astra f.
12 juli 2010 om 09:30 #17697069gewicht is indd het grootste nadeel.
je hebt leuk vermogen in je astra, maar je moet wel die 1300 kilo meesleuren.ik heb met een maatje afgesproken van de week, mijn corsa a c20xe tegen zijn twin turbo supra mk4..
dat is ook een kwestie van gewicht, hij zit op iets van 1500 kilo, en 239 wiel pk’s, ik op 750 kilo, met 148 wielpk’s..
top verlies ik, maar sprintje wil ik best proberen:angel
12 juli 2010 om 09:45 #17697070Nou tot de 100 zal een a corsa met c20xe misschien enigzins bijblijven.
Ik heb een tigra met c20xe gehad en dat was dus echt helemaal nix tegen mijn coupe turbo wat ik nu heb.
Een astra g is misschien wel wat zwaarder, maar er word ook weer veel goed gemaakt door het hoge koppel van een getunede z20let.
Mijn oom heeft een caterham met c20xe, die overigens nog een stuk lichter is als een a corsa en die dacht mij ook wel bij te houden.
Daar kwam die toch zwaar op terug.
Mijn auto heeft trouwens 250 pk en 400 nm koppel.12 juli 2010 om 11:30 #17697071Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat een non turbo een turbo eruit rijdt..
12 juli 2010 om 13:40 #17697072origineel gepost door Pieter Slingerland
ik wilde net zeggen, ik kan subaru gewoon bij houden hoor:cool: en ik heb let met 280 pkJah impreza 3 wrx sti 265:P tis ook logies dat je die pak maar zoals ik ook al zei met optrekken red je het niet.. maar eenmaal op gang dan wel:D LETS rulezz!!!:D
12 juli 2010 om 13:43 #17697073origineel gepost door Baas J.
Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat een non turbo een turbo eruit rijdt..Ohw jahwel hoor bmw m3 ofzo 420 pk ongeblaze… redde ik net niet wel het oudere model met veel minder vermogen:P
12 juli 2010 om 13:48 #17697074origineel gepost door mayhem
gewicht is indd het grootste nadeel.
je hebt leuk vermogen in je astra, maar je moet wel die 1300 kilo meesleuren.ik heb met een maatje afgesproken van de week, mijn corsa a c20xe tegen zijn twin turbo supra mk4..
dat is ook een kwestie van gewicht, hij zit op iets van 1500 kilo, en 239 wiel pk’s, ik op 750 kilo, met 148 wielpk’s..
top verlies ik, maar sprintje wil ik best proberen:angel
Spannend:D
Maar vergheet niet dat het een jap is:P
Doe maar:
Honda integra type R
Astra coupe turbo
opel heeft meer koppel maar redt het tog niet honda is ongeblazen dus pas op met jappen:D
Maar ben wel beniewd hoe gaat tussen een supra en een corsa:D
12 juli 2010 om 15:48 #17697075origineel gepost door Baas J.
Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat een non turbo een turbo eruit rijdt..Tuurlijk wel
Als de atmosferische auto maar een betere pk-kg verhouding
heeftJe heb pk’s nodig om snel te sprinten niet persee koppel
(Denk Honda S2000 1320KG 241PK 208NM 0-100 6.1 240KM/H)
Alleen met tussensprints in hogere versnellingen heb je wat
aan het koppel12 juli 2010 om 15:56 #17697076Originally posted by Baas J.
Ik kan me ook bijna niet voorstellen dat een non turbo een turbo eruit rijdt..dan ben je nog niet de juiste auto tegen gekomen.
Eljan reed met zijn corsa a de 11 seconden in op de 1/4mile..
Dat redden de meeste 20let motoren in een corsa al niet…Die mogen al blij zijn met een 13 sec..
beetje getunded komen ze langzaam de 12 in..en fase3 in een corsa vaak richting de 11… dus een atmo motor kan erg snel zijn…
12 juli 2010 om 16:04 #17697077origineel gepost door Baas J.
Meh! Tijd voor stage 3 dan maar !Ik denk dat t grootste nadeel het gewicht van de Astra G is, das vrij zwaar zoals al werd genoemd in verhouding met corsa a en astra f.
Hopla die stereo met bitumen rotzooi er uit en je gaat weer een stuk sneller (geintje!)
12 juli 2010 om 16:29 #17697078Hahaha ja zou veel schelen !
12 juli 2010 om 16:41 #17697079als je flink audio erin hebt enzo kan het zeker veel schelen..
Mijn corsa ging ook een sneller na uitbouwen van audio en binnenbekleding.. op 2 voorstoelen na
mijn buurjngen zijn civic is ook lekker uit de veren gekomen het eruit halen van ALLES wat bekleding en isolatie heet, en dat is goed merkbaar met de trage 1400 die daar in ligt.
Willem
12 juli 2010 om 21:27 #17697080origineel gepost door zetos
origineel gepost door mayhem
gewicht is indd het grootste nadeel.
je hebt leuk vermogen in je astra, maar je moet wel die 1300 kilo meesleuren.ik heb met een maatje afgesproken van de week, mijn corsa a c20xe tegen zijn twin turbo supra mk4..
dat is ook een kwestie van gewicht, hij zit op iets van 1500 kilo, en 239 wiel pk’s, ik op 750 kilo, met 148 wielpk’s..
top verlies ik, maar sprintje wil ik best proberen:angel
Spannend:D
Maar vergheet niet dat het een jap is:P
Doe maar:
Honda integra type R
Astra coupe turbo
opel heeft meer koppel maar redt het tog niet honda is ongeblazen dus pas op met jappen:D
Maar ben wel beniewd hoe gaat tussen een supra en een corsa:D
het bewijs lever je zelf voor de rest van de coupe turbo rijders…
integra type R, ik neem aan dat je daarmee de B18B serie motoren mee bedoeld.
Een maat van me heeft een civic (1999) met b18b motor, en wat aanpassingen, 210pk.vorige week achter hem aangegaan, rollend vanuit 1 op t gas. zelfs incl mijn misschakeling van 2 naar 3 zit ik constant op zijn achterbumper, en moet gas lossen toen we boven de 200 kwamen omdat ik zo dicht inliep.
13 juli 2010 om 08:19 #17697081tjah daar zeg je het zelf al rollend maar vuinuit stilstand…
Ik heb het horen van, aangezien ik mijn coupe al met stage 2 gekocht had heb ik nooit het standaart vermogen gevoelt.13 juli 2010 om 09:27 #17697082Dacht dat je een powerknoppie had ?
13 juli 2010 om 11:09 #17697083jah maar krijg niet echt gevoel dat ie standaart is maar meer dat ie vlink geknepen wordt, de let heeft tussen de 1950 en 5600 toeren 250nm die van mij begint nu pas bij 3500 te trekken dus niet zoals bij een standaart let.
13 juli 2010 om 11:33 #17697084Ik heb ook een powerknoppie en als ik hem uitzet dan lijkt het
toch sterk op hoe hij origineel was (heb hem ook origineel gekocht)Het verschil tussen chippie en origineel is echt gigantisch
13 juli 2010 om 17:09 #17697085ook bij eds barry???
13 juli 2010 om 17:11 #17697086yep EDS
14 juli 2010 om 13:58 #17697087ahhahahaa ik heb een impreza gehad.. en heb ook de corsa c20xe er naast gehad..
1.. 3x sneller weg (stoplicht) sub wint.. te ver om weer in te halen..
2.. vanaf 40kmph ging redelijk gelijk op..tot 200..en tot de 1e bocht.bijna 90gr
sub plankgas .corsa word toch gevaarlijk.. ..(vochtig weer)
3… regen.. meer zeg ik niet..
4.. top veel hoger bij sub..en weegt 1200kilomaar al met al.. heb de sub verkocht omdat de corsa veel leuker rijden is..
verrassings effect is VEEL beter.. van een sub weet je dat ie snel is en gaan ze achter je staan bij stoplicht.. damnps ga is met 3 man in die honda zitten en in de opel.. dan kijken wie er sneller is..
14 juli 2010 om 15:08 #17697088origineel gepost door mattemaker
ahhahahaa ik heb een impreza gehad.. en heb ook de corsa c20xe er naast gehad..
1.. 3x sneller weg (stoplicht) sub wint.. te ver om weer in te halen..
2.. vanaf 40kmph ging redelijk gelijk op..tot 200..en tot de 1e bocht.bijna 90gr
sub plankgas .corsa word toch gevaarlijk.. ..(vochtig weer)
3… regen.. meer zeg ik niet..
4.. top veel hoger bij sub..en weegt 1200kilomaar al met al.. heb de sub verkocht omdat de corsa veel leuker rijden is..
verrassings effect is VEEL beter.. van een sub weet je dat ie snel is en gaan ze achter je staan bij stoplicht.. damnps ga is met 3 man in die honda zitten en in de opel.. dan kijken wie er sneller is..
als ik zo is op je msn space kijk, dan zie ik een corsa b c20xe? dat is toch echt een stukje zwaarder/trager dan een corsa a . de top van een corsa ligt natuurlijk aan de versnellingsbak. ik had er een f18cr achterhangen. ding liep niet harder als 210 op de teller. hang er een f20 achter en hij loopt 250.. zoveel harder zal een sub dan niet lopen
14 juli 2010 om 16:06 #17697089F20 erachter en hij gaat 225 / 230km/u
14 juli 2010 om 23:29 #17697090Zo’n subaru gt turbo loopt niet veel harder als 230… is maar goed ook want zo’n ding heeft waardeloze remmen en alles begint te trillen en doen als je boven de 180 komt.:( Latere WRX is veel beter in elkaar gezet maar helaas ook een stuk zwaarder.:( En alles is duur aan zo’n hok ( en gaat ook kapot).
Doe mij dan maar een a corsa met c20xe, veel leuker.:) Vriend van mij heeft er eentje gehad en dat ding liep ook op top echt hard, helaas nooit met gps gekeken hoe hard.
15 juli 2010 om 11:54 #17697091Eerlijk gezegd ben ik nog niet echt veel spannends tegengekomen op de weg afgelopen anderhalf jaar.:(
1x Subaru Impreza met 330PK van een kennis, rollende start kon deze mij totaal niet bijhouden.
1x Porsche 996 Carrera coupé met 300PK, liep ik mee te spelen tot einde 5 omdat deze niet naar rechts kon op de snelweg.
2x Kadett GSI Turbo met 280PK van mijn broer, rollende start vanuit de 3 en 4. Deze is sneller dan ik had verwacht, maar komt nog wel wat pk’tjes tekort. Vanaf stilstand blijft deze natuurlijk nergens.:PDan de laatste die jullie toch niet geloven, Yamaha R6 reed achter mij. Model 2001. Iets van 3x een sprintje getrokken van ongeveer 120 tot 252 op mijn digitale teller, dan gaat hij in zijn begrenzer. Ging natuurlijk wel eerder op het gas, vanwege mijn turbogat. Maar zodra die erin kwam, kwam hij mij zeker niet voorbij. Liep ook niet bij hem weg. Was op de weg tussen Drachten en Groningen. Ik had mijn broer in de auto, helaas geen camera. Heb in Leeuwarden met de man gesproken, de motor was niet begrensd en hij ging voluit en had 120pk standaard.
Specs van auto:
Lege A Corsa, met c20let, EDS-phase 2 en 165 bandjes op 15inch Calibra velgen. -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.