Van opel Krassa GS(wirl)I naar opel Corsa GSI

Forumindex Forums Overige Wassen, Poetsen en Detailing Van opel Krassa GS(wirl)I naar opel Corsa GSI

  • Dit onderwerp is leeg.
5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
  • Auteur
    Berichten
  • #17258782
    kadett-supreme
    Deelnemer
      Lid sinds:
      4 July 2004

      Afgelopen zaterdag heb ik de Corsa GSI van een mede clulblid van de AstraTuningClub over de vloer gehad. De weersvoorspellingen waren niet om over naar huis te schrijven dus heb ik gebruik mogen maken van de garage van m’n ouders. Ruud was ’s morgens om half 9 bij mij en na een bakje koffie zijn we naar de wasplaats gereden.

      Voor het wassen trof ik de auto zo voor m’n deur aan:

      In de wasplaats eerst de auto met hoge druk afgespoten, waarna ik de auto gewassen heb met de welbekende methode en Poorboy’s shampoo. Naadjes, kiertjes en rubbers met een kwast en APC 1:10 te lijf gegaan en velgen gereinigd met de velgenreiniger van Autofinesse. Hierna hebben de velgen nog een lading Iron-X over zich heen gekregen, waarna ze weer toonbaar waren (op afstand).

      Op lokatie aangekomen eerst een bakje koffie genuttigd en begonnen met de klus. De auto stond nog in de zon en dan tref je dit aan, dat was best schrikken.

      Begonnen met het clayen van de auto. Wonder boven wonder kwam er nagenoeg niks aan de clay te zitten. nog op andere plekken geprobeerd met ook hier hetzelfde resultaat. Dus hierop volgend ben ik gaan afplakken en gaan polijsten. Na verschillende testpogingen kwam ik uit op de gele pad met Monello Inizio. De motorkap heb ik zelfs moeten starten met de wollen pad. Dit alles met de DAP900.

      Hieronder wat indrukken van de genomen stappen. Schrik niet….

      Onder het raam/c-stijl:

      Paneel rechts achter/rechter voordeur:

      Nog een plek aan de zijkant:

      Het achterlicht:

      Het dak:

      De achterklep en uitlaat:

      De motorkap:

      Ik heb met de DAP900 afgebouwd met PB SSR2 op oranje pad en PB SSR 1 op witte pad. Bovenstaande foto’s zijn gemaakt na de stap met Inizio en een enkele na de stap met SSR2. De tijd begon wat te dringen en heb ik me meer gericht op het polijsten en minder op de foto’s.

      Vervolgens de gebruikelijke afsluitende stappen als PB Black hole, PB Trim restorer voor de kunststof delen etc. Tijdens mijn werkzaamheden heeft Ruud zelf niet stilgezeten. Ruud heeft zelf de motorruimte onder handen genomen, waar ik helaas geen foto van heb gemaakt bedenk ik me nu. Ook heeft hij de ramen schoongemaakt aan de binnenkant en buitenkant en het interieur opgefrist met een rondje PB natural look.

      De Corsa is verwend met een waxlaagje van Dodo, en wel de Rainforest Rub.

      Aan het begin van de avond was daar dan het volgende resultaat:

      #18154831
      dennisopelfan
      Deelnemer
        Lid sinds:
        19 March 2012

        Netjes!

        #18154832
        sjoerdie
        Deelnemer
          Lid sinds:
          19 September 2005

          Kan ik eens langskomen met mijn auto?

          Ik doe alles aan auto’s, maar een echte poetserd ben ik niet.

          #18154833
          kadett-supreme
          Deelnemer
            Lid sinds:
            4 July 2004

            dat kan…… ik zit alleen de komende tijd behoorlijk vol…..

            #18154834
            imported_Gsifreak
            Deelnemer
              Lid sinds:
              29 June 2004

              hmmm mooi corsa’tje :thumb

              ik was ook met deze corsa bezig geweest. maar hij wou te weinig voor me H station diesel terug geven..

            5 berichten aan het bekijken - 1 tot 5 (van in totaal 5)
            • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.