van DOT 4 naar DOT5.1

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel van DOT 4 naar DOT5.1

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207124
    sw16v
    Deelnemer
      Lid sinds:
      1 July 2004

      kan dat zomaar? of vreten remcupjes en weet ik veel allemaal op?

      #17409850
      DevilraY
      Deelnemer
        Lid sinds:
        10 January 2005

        Van dot 4 naar dot 5 moet je alle seals vervangen. (dot 5 is op siliconen basis en non hygroscopisch)

        van dot 4 naar dot 5.1 kan wel.

        #17409851
        gunni
          Lid sinds:
          2 August 2004

          5.1 is geen probleem.
          Ben 2 jaar geleden ook over geschakeld en geen probleem.

          MfG Gunni

          #17409852
          Anoniem
            Lid sinds:
            1 January 1970

            inderdaad heb t ook in mijn manta

            probleemlooz

            :thumbup

            #17409853
            sw16v
            Deelnemer
              Lid sinds:
              1 July 2004

              okay, en hebben jullie de ‘voordelen’ ook ondervonden of merk je er nix van?

              #17409854
              Anoniem
                Lid sinds:
                1 January 1970

                origineel gepost door sw16v
                okay, en hebben jullie de ‘voordelen’ ook ondervonden of merk je er nix van?

                nee geen merkbaar verschil
                maar had na de restauratie toch alles leeg dus d8 doe er maar wat beter spul in

                t schijnt wel minder snel last van hitte te krijgen dus bij circuit werk waar je veel remt moet het wel merkbaar zijn
                ;)

                #17409855
                Anoniem
                  Lid sinds:
                  1 January 1970

                  ik me afvragen wat hygroscopisch inhoud::hmmz
                  ff ge googled, :vertag

                  Van stoffen die uit de lucht waterdamp aantrekken en daardoor gaan klonteren of zelfs geheel vervloeien zegt men dat ze hygroscopisch zijn.

                  Vele voedingsmiddelen en zoetwaren zijn hygroscopisch. Zo worden koekjes taai als deze niet in een trommel worden bewaard. Snoepjes, zoals zuurtjes of salmiakjes, worden na een tijdje kleverig. Natriumchloride of keukenzout is enigszins hygroscopisch, het gaat in een vochtige atmosfeer makkelijk klonteren (In zoutvaatjes worden er vaak rijstkorrels toegevoegd.

                  mischien off topic maar voor de mensen die het ook niet weten wel makkelijk
                  ;)

                  #17409856
                  arjontje
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    31 March 2006

                    even als toevoeging. (misschien wat overbodig)
                    rem vloeistof neemt dus water op en vervloeit met elkaar.
                    gaat dus niet klonteren.

                    Handig als je gemorst heb genoeg water er over heen en het is weg.

                    #17409857
                    Anoniem
                      Lid sinds:
                      1 January 1970

                      goede toevoeging!:thumbup

                      #17409858
                      bipsus
                        Lid sinds:
                        11 February 2007

                        5.1 is beter bestemd tegen hoge temperaturen, dus als je op circuit gaat planken. Voor gewoon wegverkeer is dat niet nodig.

                        #17409859
                        Corsa_GSi
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          30 June 2004

                          Bij DOT4 in de Corsa B LET is je pedaal na 2 rondjes achter elkaar op de Ring heel erg zompig. Net of je overal door heen trapt, alles aan de remmerij is dan kokend :vertag
                          DOT5.1 zou daar beter tegen moeten kunnen. :P

                        11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
                        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.