van DOT 4 naar DOT5.1

Forumindex Forums Techniek Banden, remmen en onderstel van DOT 4 naar DOT5.1

  • Dit onderwerp is leeg.
11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Auteur
    Berichten
  • #17207124
    sw16v
    Bijdrager
    • Topics 103
    • Reacties 2782
    Lid sinds:
    1 July 2004

    kan dat zomaar? of vreten remcupjes en weet ik veel allemaal op?

    #17409850
    DevilraY
    Bijdrager
    • Topics 8
    • Reacties 485
    Lid sinds:
    10 January 2005

    Van dot 4 naar dot 5 moet je alle seals vervangen. (dot 5 is op siliconen basis en non hygroscopisch)

    van dot 4 naar dot 5.1 kan wel.

    #17409851
    gunni
    • Topics 16
    • Reacties 207
    Lid sinds:
    2 August 2004

    5.1 is geen probleem.
    Ben 2 jaar geleden ook over geschakeld en geen probleem.

    MfG Gunni

    #17409852
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    inderdaad heb t ook in mijn manta

    probleemlooz

    :thumbup

    #17409853
    sw16v
    Bijdrager
    • Topics 103
    • Reacties 2782
    Lid sinds:
    1 July 2004

    okay, en hebben jullie de ‘voordelen’ ook ondervonden of merk je er nix van?

    #17409854
    Anoniem
    • Topics 69
    • Reacties 7148
    Lid sinds:
    1 January 1970

    origineel gepost door sw16v
    okay, en hebben jullie de ‘voordelen’ ook ondervonden of merk je er nix van?

    nee geen merkbaar verschil
    maar had na de restauratie toch alles leeg dus d8 doe er maar wat beter spul in

    t schijnt wel minder snel last van hitte te krijgen dus bij circuit werk waar je veel remt moet het wel merkbaar zijn
    ;)

    #17409855
    mauscona
    • Topics 68
    • Reacties 430
    Lid sinds:
    27 November 2006

    ik me afvragen wat hygroscopisch inhoud::hmmz
    ff ge googled, :vertag

    Van stoffen die uit de lucht waterdamp aantrekken en daardoor gaan klonteren of zelfs geheel vervloeien zegt men dat ze hygroscopisch zijn.

    Vele voedingsmiddelen en zoetwaren zijn hygroscopisch. Zo worden koekjes taai als deze niet in een trommel worden bewaard. Snoepjes, zoals zuurtjes of salmiakjes, worden na een tijdje kleverig. Natriumchloride of keukenzout is enigszins hygroscopisch, het gaat in een vochtige atmosfeer makkelijk klonteren (In zoutvaatjes worden er vaak rijstkorrels toegevoegd.

    mischien off topic maar voor de mensen die het ook niet weten wel makkelijk
    ;)

    #17409856
    arjontje
    Bijdrager
    • Topics 20
    • Reacties 6259
    Lid sinds:
    31 March 2006

    even als toevoeging. (misschien wat overbodig)
    rem vloeistof neemt dus water op en vervloeit met elkaar.
    gaat dus niet klonteren.

    Handig als je gemorst heb genoeg water er over heen en het is weg.

    Opel Vectra C2 GTS Z18XER 2007
    Groet Arjontje

    #17409857
    mauscona
    • Topics 68
    • Reacties 430
    Lid sinds:
    27 November 2006

    goede toevoeging!:thumbup

    #17409858
    bipsus
    • Topics 7
    • Reacties 230
    Lid sinds:
    11 February 2007

    5.1 is beter bestemd tegen hoge temperaturen, dus als je op circuit gaat planken. Voor gewoon wegverkeer is dat niet nodig.

    #17409859
    Corsa_GSi
    Bijdrager
    • Topics 35
    • Reacties 4306
    Lid sinds:
    30 June 2004

    Bij DOT4 in de Corsa B LET is je pedaal na 2 rondjes achter elkaar op de Ring heel erg zompig. Net of je overal door heen trapt, alles aan de remmerij is dan kokend :vertag
    DOT5.1 zou daar beter tegen moeten kunnen. :P

11 berichten aan het bekijken - 1 tot 11 (van in totaal 11)
  • Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.