Forumindex › Forums › Modellen › Manta › van automaat naar schakel
- Dit onderwerp is leeg.
-
AuteurBerichten
-
26 september 2009 om 13:38 #17212455
als ik van 1900 automaat naar 5 bak schakel wil hoe komt dit uit kwa carroserie ombouw op zich weet ik wel
bvd
26 september 2009 om 16:22 #17527127A of B?
Bij B gaat dat zonder enkel probleem. wel alles mee om monteren en niet vergeten om de kickdown kabel los te halen. snelheidsmeterkabel kun je gewoon over zetten.
Overzetten:
– koppelings pedaal (rempedaal kun je van de automaat houden, past) + kabel
– tussenasvan de rad kun je de leidingen van de automaat gewoon los halen, komt verder (afgezien van automaat olie) niets uit.
Niet vergeten om een toplager in je krukas te monteren.
Eventueel gat vergroten, maar dat weet ik niet meer 100% zeker.
Zo heb ik dat met mijn 1.6 automaat gedaan, toen ik deze omgebouwd heb naar 1.6 5-bak.
Wel heel belangrijk is dat je de P schakelaar van de automaat overbrugd (deze zit op de keuze schakelaar), of het kabelboompje dat loopt van je contactslot naar je zekering kast, vervangd voor een van een schakel.
Dit omdat in dat deel de schakelaar zit, die ervoor zorgt dat je de auto enkel kan starten in de P of N
Carroserie technisch hoef je verder niets aan te passen (op het gat in de tunnel na dan misschien)
26 september 2009 om 16:59 #17527128daar ging het me ook om het gat in de tunnel
iemand die precies weet hoe dat zit
dat over bruggen ed weet ik ,maar evt komt er 2.4 in met bijbehorende kabel boom dus das het probleem niet
26 september 2009 om 19:12 #17527129het gat zit op de goede plek, maar meen me te herinneren dat iets groter gemaakt moet worden, ivm schakeluitslag van de schakelpook.
26 september 2009 om 19:18 #17527130ik dacht dat je toch een stuk van een 5 bak koets moet gebruiken, anders krijg je het rubber van de pook niet vast
en als j het nodig bent, ik heb nog wel wat liggen ( alles wel om de ombouw af te werken)26 september 2009 om 19:26 #17527131klopt, ik heb het rubber ook niet gebruikt.
Ik heb toen de leren hoes van een omega pas gemaakt en die aan de middenconsole vast gemaakt
27 september 2009 om 06:40 #17527132k dacht dat je toch een stuk van een 5 bak koets moet gebruiken, anders krijg je het rubber van de pook niet vast
en als j het nodig bent, ik heb nog wel wat liggen ( alles wel om de ombouw af te werken)bedankt dat wou ik weten ,
ik heb nog wel wat slopers staan met 5 bak dus alles is er wel
alleen wou ik even weten waar ik evt aan begin ,bak steun etc zit dus wel op goede plek27 september 2009 om 06:47 #17527133Anders kun je ook je steun op de bak inkorten( dan hou je de koets intact) En kun je de console etc van de 4 bak behouden.
27 september 2009 om 06:51 #17527134origineel gepost door Manta 24V
Anders kun je ook je steun op de bak inkorten( dan hou je de koets intact) En kun je de console etc van de 4 bak behouden.Maar dan hou je toch die lange schakelharry? En anders heb je een mooie korte jetser iets dichter bij je. Of heb ik het verkeerd?
27 september 2009 om 07:14 #17527135origineel gepost door mantamafkees01
origineel gepost door Manta 24V
Anders kun je ook je steun op de bak inkorten( dan hou je de koets intact) En kun je de console etc van de 4 bak behouden.Maar dan hou je toch die lange schakelharry? En anders heb je een mooie korte jetser iets dichter bij je. Of heb ik het verkeerd?
Kan allebei, je kan zowel de 4 als de 5 jetser eran braden , aan u de keus om te kiezen ;)
27 september 2009 om 07:20 #17527136origineel gepost door eddepet007
k dacht dat je toch een stuk van een 5 bak koets moet gebruiken, anders krijg je het rubber van de pook niet vast
en als j het nodig bent, ik heb nog wel wat liggen ( alles wel om de ombouw af te werken)bedankt dat wou ik weten ,
ik heb nog wel wat slopers staan met 5 bak dus alles is er wel
alleen wou ik even weten waar ik evt aan begin ,bak steun etc zit dus wel op goede plekvoort mooie zou de bevestiging iets verder naar achteren moeten liggen op de carr, maar de punten waar de automaat op vast zit, werken ook (is mijn ervaring)
27 september 2009 om 15:20 #17527137heb nog 3 x5 bak tunnel delen liggen
dus weet ik wel wat het evt wordt eerst maar af wachten of het door gaat maar igg allen bedankt voor de info tja en hou niet van de lange schakel harrie s -
AuteurBerichten
- Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.