van automaat naar schakel

Forumindex Forums Modellen Manta van automaat naar schakel

  • Dit onderwerp bevat 0 stemmen en heeft 11 reacties.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212455

    eddepet007
    • Topics 198
    • Reacties 4263
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 February 2005

    als ik van 1900 automaat naar 5 bak schakel wil hoe komt dit uit kwa carroserie ombouw op zich weet ik wel

    bvd

    #17527127

    Freestyler
    Participant
    • Topics 53
    • Reacties 1964
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 January 2006

    A of B?

    Bij B gaat dat zonder enkel probleem. wel alles mee om monteren en niet vergeten om de kickdown kabel los te halen. snelheidsmeterkabel kun je gewoon over zetten.

    Overzetten:
    – koppelings pedaal (rempedaal kun je van de automaat houden, past) + kabel
    – tussenas

    van de rad kun je de leidingen van de automaat gewoon los halen, komt verder (afgezien van automaat olie) niets uit.

    Niet vergeten om een toplager in je krukas te monteren.

    Eventueel gat vergroten, maar dat weet ik niet meer 100% zeker.

    Zo heb ik dat met mijn 1.6 automaat gedaan, toen ik deze omgebouwd heb naar 1.6 5-bak.

    Wel heel belangrijk is dat je de P schakelaar van de automaat overbrugd (deze zit op de keuze schakelaar), of het kabelboompje dat loopt van je contactslot naar je zekering kast, vervangd voor een van een schakel.

    Dit omdat in dat deel de schakelaar zit, die ervoor zorgt dat je de auto enkel kan starten in de P of N

    Carroserie technisch hoef je verder niets aan te passen (op het gat in de tunnel na dan misschien)

    #17527128

    eddepet007
    • Topics 198
    • Reacties 4263
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 February 2005

    daar ging het me ook om het gat in de tunnel

    iemand die precies weet hoe dat zit

    dat over bruggen ed weet ik ,maar evt komt er 2.4 in met bijbehorende kabel boom dus das het probleem niet

    #17527129

    Freestyler
    Participant
    • Topics 53
    • Reacties 1964
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 January 2006

    het gat zit op de goede plek, maar meen me te herinneren dat iets groter gemaakt moet worden, ivm schakeluitslag van de schakelpook.

    #17527130

    gtw
    • Topics 14
    • Reacties 481
    • Offline
    • Lid sinds:
      1 July 2004

    ik dacht dat je toch een stuk van een 5 bak koets moet gebruiken, anders krijg je het rubber van de pook niet vast
    en als j het nodig bent, ik heb nog wel wat liggen ( alles wel om de ombouw af te werken)

    #17527131

    Freestyler
    Participant
    • Topics 53
    • Reacties 1964
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 January 2006

    klopt, ik heb het rubber ook niet gebruikt.

    Ik heb toen de leren hoes van een omega pas gemaakt en die aan de middenconsole vast gemaakt

    #17527132

    eddepet007
    • Topics 198
    • Reacties 4263
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 February 2005

    k dacht dat je toch een stuk van een 5 bak koets moet gebruiken, anders krijg je het rubber van de pook niet vast
    en als j het nodig bent, ik heb nog wel wat liggen ( alles wel om de ombouw af te werken)

    bedankt dat wou ik weten ,
    ik heb nog wel wat slopers staan met 5 bak dus alles is er wel
    alleen wou ik even weten waar ik evt aan begin ,bak steun etc zit dus wel op goede plek

    #17527133

    Manta 24V
    Participant
    • Topics 66
    • Reacties 1545
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 September 2004

    Anders kun je ook je steun op de bak inkorten( dan hou je de koets intact) En kun je de console etc van de 4 bak behouden.

    #17527134

    mantamafkees01
    • Topics 59
    • Reacties 1830
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 August 2004

    origineel gepost door Manta 24V
    Anders kun je ook je steun op de bak inkorten( dan hou je de koets intact) En kun je de console etc van de 4 bak behouden.

    Maar dan hou je toch die lange schakelharry? En anders heb je een mooie korte jetser iets dichter bij je. Of heb ik het verkeerd?

    #17527135

    Manta 24V
    Participant
    • Topics 66
    • Reacties 1545
    • Offline
    • Lid sinds:
      8 September 2004

    origineel gepost door mantamafkees01

    origineel gepost door Manta 24V
    Anders kun je ook je steun op de bak inkorten( dan hou je de koets intact) En kun je de console etc van de 4 bak behouden.

    Maar dan hou je toch die lange schakelharry? En anders heb je een mooie korte jetser iets dichter bij je. Of heb ik het verkeerd?

    Kan allebei, je kan zowel de 4 als de 5 jetser eran braden , aan u de keus om te kiezen ;)

    #17527136

    Freestyler
    Participant
    • Topics 53
    • Reacties 1964
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 January 2006

    origineel gepost door eddepet007

    k dacht dat je toch een stuk van een 5 bak koets moet gebruiken, anders krijg je het rubber van de pook niet vast
    en als j het nodig bent, ik heb nog wel wat liggen ( alles wel om de ombouw af te werken)

    bedankt dat wou ik weten ,
    ik heb nog wel wat slopers staan met 5 bak dus alles is er wel
    alleen wou ik even weten waar ik evt aan begin ,bak steun etc zit dus wel op goede plek

    voort mooie zou de bevestiging iets verder naar achteren moeten liggen op de carr, maar de punten waar de automaat op vast zit, werken ook (is mijn ervaring)

    #17527137

    eddepet007
    • Topics 198
    • Reacties 4263
    • Offline
    • Lid sinds:
      11 February 2005

    heb nog 3 x5 bak tunnel delen liggen
    dus weet ik wel wat het evt wordt eerst maar af wachten of het door gaat maar igg allen bedankt voor de info tja en hou niet van de lange schakel harrie s

12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.