van automaat naar schakel

Forumindex Forums Modellen Manta van automaat naar schakel

  • Dit onderwerp is leeg.
12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
  • Auteur
    Berichten
  • #17212455
    eddepet007
      Lid sinds:
      11 February 2005

      als ik van 1900 automaat naar 5 bak schakel wil hoe komt dit uit kwa carroserie ombouw op zich weet ik wel

      bvd

      #17527127
      Freestyler
      Deelnemer
        Lid sinds:
        29 January 2006

        A of B?

        Bij B gaat dat zonder enkel probleem. wel alles mee om monteren en niet vergeten om de kickdown kabel los te halen. snelheidsmeterkabel kun je gewoon over zetten.

        Overzetten:
        – koppelings pedaal (rempedaal kun je van de automaat houden, past) + kabel
        – tussenas

        van de rad kun je de leidingen van de automaat gewoon los halen, komt verder (afgezien van automaat olie) niets uit.

        Niet vergeten om een toplager in je krukas te monteren.

        Eventueel gat vergroten, maar dat weet ik niet meer 100% zeker.

        Zo heb ik dat met mijn 1.6 automaat gedaan, toen ik deze omgebouwd heb naar 1.6 5-bak.

        Wel heel belangrijk is dat je de P schakelaar van de automaat overbrugd (deze zit op de keuze schakelaar), of het kabelboompje dat loopt van je contactslot naar je zekering kast, vervangd voor een van een schakel.

        Dit omdat in dat deel de schakelaar zit, die ervoor zorgt dat je de auto enkel kan starten in de P of N

        Carroserie technisch hoef je verder niets aan te passen (op het gat in de tunnel na dan misschien)

        #17527128
        eddepet007
          Lid sinds:
          11 February 2005

          daar ging het me ook om het gat in de tunnel

          iemand die precies weet hoe dat zit

          dat over bruggen ed weet ik ,maar evt komt er 2.4 in met bijbehorende kabel boom dus das het probleem niet

          #17527129
          Freestyler
          Deelnemer
            Lid sinds:
            29 January 2006

            het gat zit op de goede plek, maar meen me te herinneren dat iets groter gemaakt moet worden, ivm schakeluitslag van de schakelpook.

            #17527130
            gtw
              Lid sinds:
              1 July 2004

              ik dacht dat je toch een stuk van een 5 bak koets moet gebruiken, anders krijg je het rubber van de pook niet vast
              en als j het nodig bent, ik heb nog wel wat liggen ( alles wel om de ombouw af te werken)

              #17527131
              Freestyler
              Deelnemer
                Lid sinds:
                29 January 2006

                klopt, ik heb het rubber ook niet gebruikt.

                Ik heb toen de leren hoes van een omega pas gemaakt en die aan de middenconsole vast gemaakt

                #17527132
                eddepet007
                  Lid sinds:
                  11 February 2005

                  k dacht dat je toch een stuk van een 5 bak koets moet gebruiken, anders krijg je het rubber van de pook niet vast
                  en als j het nodig bent, ik heb nog wel wat liggen ( alles wel om de ombouw af te werken)

                  bedankt dat wou ik weten ,
                  ik heb nog wel wat slopers staan met 5 bak dus alles is er wel
                  alleen wou ik even weten waar ik evt aan begin ,bak steun etc zit dus wel op goede plek

                  #17527133
                  Manta 24V
                  Deelnemer
                    Lid sinds:
                    8 September 2004

                    Anders kun je ook je steun op de bak inkorten( dan hou je de koets intact) En kun je de console etc van de 4 bak behouden.

                    #17527134
                    mantamafkees01
                      Lid sinds:
                      31 August 2004

                      origineel gepost door Manta 24V
                      Anders kun je ook je steun op de bak inkorten( dan hou je de koets intact) En kun je de console etc van de 4 bak behouden.

                      Maar dan hou je toch die lange schakelharry? En anders heb je een mooie korte jetser iets dichter bij je. Of heb ik het verkeerd?

                      #17527135
                      Manta 24V
                      Deelnemer
                        Lid sinds:
                        8 September 2004

                        origineel gepost door mantamafkees01

                        origineel gepost door Manta 24V
                        Anders kun je ook je steun op de bak inkorten( dan hou je de koets intact) En kun je de console etc van de 4 bak behouden.

                        Maar dan hou je toch die lange schakelharry? En anders heb je een mooie korte jetser iets dichter bij je. Of heb ik het verkeerd?

                        Kan allebei, je kan zowel de 4 als de 5 jetser eran braden , aan u de keus om te kiezen ;)

                        #17527136
                        Freestyler
                        Deelnemer
                          Lid sinds:
                          29 January 2006

                          origineel gepost door eddepet007

                          k dacht dat je toch een stuk van een 5 bak koets moet gebruiken, anders krijg je het rubber van de pook niet vast
                          en als j het nodig bent, ik heb nog wel wat liggen ( alles wel om de ombouw af te werken)

                          bedankt dat wou ik weten ,
                          ik heb nog wel wat slopers staan met 5 bak dus alles is er wel
                          alleen wou ik even weten waar ik evt aan begin ,bak steun etc zit dus wel op goede plek

                          voort mooie zou de bevestiging iets verder naar achteren moeten liggen op de carr, maar de punten waar de automaat op vast zit, werken ook (is mijn ervaring)

                          #17527137
                          eddepet007
                            Lid sinds:
                            11 February 2005

                            heb nog 3 x5 bak tunnel delen liggen
                            dus weet ik wel wat het evt wordt eerst maar af wachten of het door gaat maar igg allen bedankt voor de info tja en hou niet van de lange schakel harrie s

                          12 berichten aan het bekijken - 1 tot 12 (van in totaal 12)
                          • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.