Van 2.5S naar 2.5E

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)
  • Auteur
    Berichten
  • #18356725

    Derk Enting
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 13
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 April 2018

    Ik wil mijn 2.5s motor graag ombouwen naar een E. Heeft iemand hier ervaring mee? Alle info is welkom.

    #18356745

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6914
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    Hallo Derk

     

    dat kunstje is al veel gedaan.

    en steld ook weinig voor.

     

    mogelijk Kun je via de zoekfunctie van dit forum ea vinden.

    Spannend is het niet, gewoon aan beginnen.

    wel een retour brandstofleiding nodig

    andere voorpijp wellicht

    verder niets spannends

     

    bij vragen meld je je maar

    #18356747

    Derk Enting
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 13
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 April 2018

    Ah oke dus inlaat en uitlaat spruitstukken passen gewoon op mijn 25s motor? Heeft iemand toevallig nog zo’n setje liggen? Spruitstukken kabelboom computer enz

    #18356753

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6914
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    Ik verwachte een echte ombouw..

     

    van 2.5S naar E. de S eruit, en een E erin.

     

    maar jij wil een S ombouwen naar E.

     

    dat gaat niet.

    Poorten van E motor zitten anders als de S.

    menig beunhaas lukt dat wel, maar optimaal en goed is het niet.

     

    beter de s motor eruit en een E motor erin

    #18356755

    kywieman
    Participant
    • Topics 63
    • Reacties 556
    • Offline
    • Lid sinds:
      20 February 2009

    Of een cilinderkop van een injectie motor pakken.

     

    Ik heb enventueel nog wel een injectieset liggen.

    Heb enkel geen 2.5E kop. enkel een 3.0E kop.

    Dit gaat wel passen. Maar of het lekker loopt weet ik niet.

     

    Is het trouwens voor een Commodore C?

     

    #18356756

    Derk Enting
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 13
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 April 2018

    Oké weer wat wijzer :dank-u:

    klopt is voor een commodore c

    wat vraag je voor die set

    #18356757

    Ghanz
    Participant
    • Topics 90
    • Reacties 6914
    • Offline
    • Lid sinds:
      31 July 2005

    Ook n puik plan kiwyman

    als je dan bezig bent, vervang de waterpomp dan ook direct.

    Het spul ligt dan namelijk los

    #18357119

    Derk Enting
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 13
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 April 2018

    Alles komt er nieuw op. Ook de waterpomp. Maar nu zoek ik nog de 2 relais van de motorkabelboom van een senator A1. Wie kan mij daar bij helpen?

    #18357130

    kywieman
    Participant
    • Topics 63
    • Reacties 556
    • Offline
    • Lid sinds:
      20 February 2009

    Bedoel je de dubbel schakel relais aan de injectieboom?

     

    Dus deze:

     

     

    #18357131

    Derk Enting
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 13
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 April 2018

    Ha dat is hem! Heb je daar een nummer van? En is die nog nieuw te bestellen?

    #18357132

    kywieman
    Participant
    • Topics 63
    • Reacties 556
    • Offline
    • Lid sinds:
      20 February 2009

    Oké weer wat wijzer

    klopt is voor een commodore c

    wat vraag je voor die set

    Zal eens kijken wat ik nog heb liggen.

    #18357133

    kywieman
    Participant
    • Topics 63
    • Reacties 556
    • Offline
    • Lid sinds:
      20 February 2009

    Doppelrelais Bosch:
    0332514120

    #18357134

    Derk Enting
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 13
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 April 2018

    Hoi kywieman ik ben inmiddels voorzien van een set. Gister even een het rondneuzen geweest in Dronten bij 2 broers die heel veel onderdelen hebben liggen voor niet al te veel geld. Maar weet jij toevallig wat voor nummer de motorcomputer van een A1 2.5e heeft?

    #18357239

    kywieman
    Participant
    • Topics 63
    • Reacties 556
    • Offline
    • Lid sinds:
      20 February 2009

    0280001120

     

    Is zelfde als de 2.5

    Tussen 3.0 en 2.5 verschilt enkel de lucht hoeveelheids meter bij l-jetronic.

    #18366344

    vanheultje
    Participant
    • Topics 1
    • Reacties 7
    • Offline
    • Lid sinds:
      29 May 2012

    Sorry dat ik zo laat me hier zo laattijdig kom mengen. Ik kan ook volledig mis zijn maar ik meen me te herinneren dat de zuigers van een injectie een iets andere vorm hebben. Dit zou te maken hebben met het feit dat een injectie zijn benzine met lucht later gaat mengen en je door deze andere vorm zuigers nog wat ‘namenging’ krijgt. Zo is mij ooit gezegd dat je van carburator naar injectie andere zuigers moet plaatsen maar van injectie naar carburator wel gaat met dezelfde zuigers. De motor zal wel draaien zonder deze ombouw maar het zal er vanaf hangen of je puristisch ingesteld bent of niet. Ik zou ze vervangen 🙂

    #18366350

    GSE
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 2381
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 August 2006

    Ga dan gelijk 30E want een 25E is een motor die niet veel presteert maar wel veel dorst heeft en het werk is net hetzelfde net als de versnellingsbakken zijn deze zo om te wisselen want een 3 gang automaat gaat bij een 30E ook niet kapot en een 240 getrag is ook niet zo 1 2 3 kapot..

    Je moet wel een injectie tank hebben brandstof pomp + filter plaatsen ik heb zelf van een 28S een 30E gemaakt en kan je vertellen dat alle gaten voor gecenterd zitten dwz de gaten voor de computer vast te zetten zitten der,net als de center voor de kabelboom door het schutbord te voeren bij een Monza/Senator zit der bij de A1 modellen een 3 polige stekker bij de rembekrachtiger waar je de injectie kabelboom mee aansluit,verder moet je de steuntjes hebben voor de luchtfilter bak,stelt niet veel voor,maar ik zou echt voor een 30E gaan en niet eens is aan een 25E denken..

    #18366401

    Derk Enting
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 13
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 April 2018

    Bedankt voor de antwoorden en het meedenken! Ik heb inmiddels een injectie set op mijn 2.5 S motor gebouwd met een nokkenas van een 3.0 E en de motor loopt als een zonnetje! Met de nokkenas van de standaard 2,5 is hij niet vooruit te branden… maar met die van de 30E trekt ie als een beer :happy02: ! En het verbruik valt reuze mee! Nu nog een 5 bak scoren :applause02:

    #18366413

    GSE
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 2381
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 August 2006

    Achteraf gezien maar das achteraf had je misschien beter een Omega A/Senator B 3l 12V motor kunnen schoren met code C30NE dit is na mijn idee de beste 12V motor deze heeft geharde en grotere kleppen als een normale 30E,goede nokkenassen die niet kapot lopen,een inlaat systeem wat zorgt voor koppel onderin,en motronic wat wat zuiniger is als Jetronic,nadeel deze motoren zijn redelijk zeldzaam aan het worden,maar goed als jij happy bent met een 2500 vind ik het goed,ieder de motor die hij zij wil :)

    #18366419

    Derk Enting
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 13
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 April 2018

    Bedankt GSE :applause02: misschien een idee voor mijn volgende project. Heb jij niet een met v8 gebouwd? Heb je de auto ook weer laten keuren bij de rdw?

    #18366421

    GSE
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 2381
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 August 2006

    Ben nog steeds met de ombouw bezig dat wil zegge ik moet nog 2 dingen doen en dat is de snelheids meter aan de gang krijgen maar dat onderdeel is nu in de USA ter reparatie en ik moet nog de uitlaten maken en daar ben ik nu mee aan de gang als dat allemaal klaar is moet ie worden uitgelijnd en dan kan ie naar de RDW.

    #18366425

    Derk Enting
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 13
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 April 2018

    Oké bijna klaar dus! Klasse :applause01:

    Ik ben nog opzoek naar een Holden VB sle grille voor in mijn commodore. Weet jij daar toevallig een adresje voor?

    #18366428

    GSE
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 2381
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 August 2006

    Ebay:

    https://www.ebay.com.au/itm/HOLDEN-VB-COMMODORE-SLE-SL-E-GRILLE-GRILL/173825075929?hash=item2878c82ad9:g:HdYAAOSwvjtcgDu~&frcectupt=true

    https://www.ebay.com.au/itm/VB-Commodore-Grill/233137327198?hash=item3648114c5e:g:Y-oAAOSwNSdcajI-

    Ik zeg je der gelijk bij dat je die chrome strip ook nodig hebt die boven de grill komt vast aan de motorkap,anders gaapt het want die aus grill is wat lager..

     

    #18366429

    Derk Enting
    Participant
    • Topics 3
    • Reacties 13
    • Offline
    • Lid sinds:
      26 April 2018

    Ah top! Bedankt voor de info :good:

    #18366431

    GSE
    Participant
    • Topics 8
    • Reacties 2381
    • Offline
    • Lid sinds:
      5 August 2006

    En mocht je dat water reservoir van een VK commodore willen hebben wat rond de veerpoot zit,dit past alleen op auto,s die de veerpoten rechtop hebben staan zoals wat ik weet een rekord maar op een Monza staan de veerpoten onder een hoek en past het niet fatsoenlijk….Heb dit zelf ondervonden…

    #18366462

    kywieman
    Participant
    • Topics 63
    • Reacties 556
    • Offline
    • Lid sinds:
      20 February 2009

    Bij mijn weten heeft een Rekord E/Commodore C zonder stuurbekrachtiging de domen recht staan.

    Bij Rekord/Commdore/Senator/Monza met stuurbekrachtiging staan de domen idd scheun.

25 berichten aan het bekijken - 1 tot 25 (van in totaal 26)

Je moet ingelogd zijn om een reactie op dit onderwerp te kunnen geven.