Valvoline maxlife 10w40 half synthetisch – astra g 1.6 8vSZR

Forumindex Forums Modellen Astra Valvoline maxlife 10w40 half synthetisch – astra g 1.6 8vSZR

  • Dit onderwerp is leeg.
3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
  • Auteur
    Berichten
  • #17257496
    black_astra
      Lid sinds:
      30 November 2010

      Morgen wil ik deze olie in me astra doen.(Valvoline maxlife 10w40 half synthetisch )
      Ik heb goede verhalen over deze olie gehoord. Heb nu een beetje last van sludge

      Is het verstandig en een goede keuze?

      #18139555
      xladage
      Deelnemer
        Lid sinds:
        1 July 2008

        Valvoline maken prima olie, 10w40 hoort bij het blok, dus prima keus.
        als je echt veel sludge hebt, dus niet zomaar een beetje, dan kan je altijd een volsynthetische olie pakken, die hebbendaar minder last van. Anders gewoon deze doen.

        #18139556
        McKaamos
        Deelnemer
          Lid sinds:
          10 December 2009

          Maxlife is niet half maar volsyntheet.
          Ik heb het ook al 2 jaar in m’n Calibra C20NE (2.0i 8v) zitten. Ik rij vrij veel kleine stukjes en heb geen last van sludge.

          Sinds kort heb ik ook een bus van dat spul in de Corsa 1.4i 8v (X14SZ) van m’n vriendin gedaan. Die wagen had echt enorm last van sludge, ondanks dat er toch vrij veel ritten van 20+km mee gereden worden en hij dus toch echt wel warm zou moeten worden. Zo schoon gemaakt als het ging, dus er is allicht nog ietsjes sludge overgebleven in de hoekjes en gaatjes, maar het is absoluut niet erger geworden sindsdien.
          Voor zover ik na kan gaan, lost de sludge zelfs langzaam aan op, ondanks de vrij korte ritten die er met die auto worden gemaakt. 20km is niet veel maar genoeg om net aan aardig warm te zijn.

        3 berichten aan het bekijken - 1 tot 3 (van in totaal 3)
        • Je moet ingelogd zijn om een antwoord op dit onderwerp te kunnen geven.